Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
07-12-2007 kl. 23:59
Hej Peter.
Det er i dag fuldt gangbart, at få udført service andre steder end på de autoriserede værksteder. Men du skal dog lige huske, at nogen kun vil købe bilen senere hen, hvis service er foretaget på autoriseret værksted.
En anden faktorer er, at hvis der kommer en software opdatering til bilen, er det ikke altid muligt for det uatoriseret værksted at kunne komme til, at lægge den ind i bilen. Vi fik foreksempel opdateret softwaren i vores Touran i forbindelse med service, da der var nogle problemer med oliefyret - det kunne vi ikke have fået lavet andre steder.
Med hensyn til udsendelsen Kontanten forleden dag vil jeg lige nævne, at den ikke er helt så objektiv som man umiddelbart tror.
Den timeløn som de havde regnet ud på et pære skifte var baseret på, at det tog få minutter (vist nok 3 min.), hvilket også kunne lade sig gøre ved FDM fordi han allerede stod med den i hånden. Men man skal lige huske at i den virkelige verden skal mekanikeren først hente den på lagret og pakken den ud inden montering - Så tager det nok lidt længere.
Med hensyn til reparationen af katalysatoren er der også lidt flere nuancer. Den stump der blev anvendt til reparation er ikke en original del, hvilket er grunden til at SMC ikke bruger den. Så for dem er der kun muligheden for, at skifte hele modulet. Det må jo så være en afvejning af ejeren om han/hun vil have repararet sin bil med uoriginale stunmper - der spiller alder og videresalg jo nok lidt ind.
Det er ikke fordi jeg vil forsvare SMC´s priser eller politik (og NEJ jeg arbejder der heller ikke), men jeg syntes bare lige at man huske på, at livet ikke kun er sorte og hvide nuancer.
God weekend :-)
A.
Det er i dag fuldt gangbart, at få udført service andre steder end på de autoriserede værksteder. Men du skal dog lige huske, at nogen kun vil købe bilen senere hen, hvis service er foretaget på autoriseret værksted.
En anden faktorer er, at hvis der kommer en software opdatering til bilen, er det ikke altid muligt for det uatoriseret værksted at kunne komme til, at lægge den ind i bilen. Vi fik foreksempel opdateret softwaren i vores Touran i forbindelse med service, da der var nogle problemer med oliefyret - det kunne vi ikke have fået lavet andre steder.
Med hensyn til udsendelsen Kontanten forleden dag vil jeg lige nævne, at den ikke er helt så objektiv som man umiddelbart tror.
Den timeløn som de havde regnet ud på et pære skifte var baseret på, at det tog få minutter (vist nok 3 min.), hvilket også kunne lade sig gøre ved FDM fordi han allerede stod med den i hånden. Men man skal lige huske at i den virkelige verden skal mekanikeren først hente den på lagret og pakken den ud inden montering - Så tager det nok lidt længere.
Med hensyn til reparationen af katalysatoren er der også lidt flere nuancer. Den stump der blev anvendt til reparation er ikke en original del, hvilket er grunden til at SMC ikke bruger den. Så for dem er der kun muligheden for, at skifte hele modulet. Det må jo så være en afvejning af ejeren om han/hun vil have repararet sin bil med uoriginale stunmper - der spiller alder og videresalg jo nok lidt ind.
Det er ikke fordi jeg vil forsvare SMC´s priser eller politik (og NEJ jeg arbejder der heller ikke), men jeg syntes bare lige at man huske på, at livet ikke kun er sorte og hvide nuancer.
God weekend :-)
A.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
08-12-2007 kl. 20:39
Smid den til tyskland, jeg sparer godt 2/3 af prisen ift. herhjemme når min er til service!
Dan Jensen
bruger siden
21-12-2006
09-12-2007 kl. 18:19
Hej Peter
Har bestilt service 90000km med tandrem og skift af vandpumpe og olie og alle filtre og hvad der nu ellers tilhører et stort service. 5600kr i Flensborg
SMC Vejle forlangte 11500kr
Har bestilt service 90000km med tandrem og skift af vandpumpe og olie og alle filtre og hvad der nu ellers tilhører et stort service. 5600kr i Flensborg
SMC Vejle forlangte 11500kr