Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

29-11-2007 kl. 12:12

Hej Henrik. Den hører man tit. Det viser sig dog i mine tilfælde, at det aldrig holder stik alligevel. Jeg giver selv 13.000 kr bare i ansvar (en bil fra 1986 med en handelspris på små 40.000 kr), men alligevel har jeg meget svært ved at finde noget billigere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

23-12-2007 kl. 09:08

Hvilken bil kører i da rundt i?

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 11:48

Har selv haft den med bilens pris i tankerne men hypotesen holder ikke da langt de fleste skader der er udgiftskrævende er småskader og ikke totalskader, og det er lige dyrt at få skifte en kofanger på en ny eller gammel bil.

Min erfaring er at de forskellige selskaber ser meget forskelligt på bilmærkerne. Det der er en special bil det ene sted kan være en blødhattebil det andet sted. Prøv lidt forskelligt.

Min Volvo V40 T4 med 200 hk bliver i mit selskab betragtet som blødhattebil bare fordi det er en volvo. Så den er ikke voldsomt dyrere at forsikre end 1,sløv modellen.

(Ellers er det bare fordi din hypotese om 3 bogstaver i træk holder)

Held og lykke med at finde et selskab der vil have den.
Der er mange selskaber og der tjenes penge på bilforsikringer
så du har fordelen på din side. Skift selskab på alle dine forsikringer om nødvendigt, men husk også at være kritisk over for betingelserne i forsikringen - det er ikke kun prisen der er afgørende.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

05-01-2008 kl. 17:43

Det er afgifterne der forarmer bilkuturen om noget gør, ikke forsikringerne. Forsikringerne i DK er ikke væsentligt dyrere end andre steder. Men se på nyvognsprisen, omkostninger til reservedele, arbejdstimer, værksteder, mv. Du skal ikke heller glemme at der genforsikres, og at denne genforsikring falder og stiger i takt med at omkostningerne falder og stiger.
Selskaberne betaler genforsikringspræmie efter hvor store værdier de har forsikret samt deres risikoprofil, disse omkostninger bliver ganske givet fordelt via en fordelingsnøgle, som er fastlagt gennem udarbejdelse af enen intern risikoprofil. Dette giver dig den høje pris på en bilforsikring til visse biler.

Du klager sikkert ikke når din friværdi konto bliver øget, men desværre forholder det sig sådan at når penge trykkes i regeringens printer efter behov, ja så øges inflationen selvom ingen hos DK-statistik vil være ved det... (det var et sidespring).

Har du råd til at smide 3-400K efter en bil over 20-30 år, ja så har du sikkert også lidt penge på din nedsparingskonto til en forsikring. Har du blot købt en Corolla GSI og ingen friværdi har, ja så er det synd for dig - betal du blot af din løn, og se glad ud :-(

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

05-01-2008 kl. 17:43

Det er afgifterne der forarmer bilkuturen om noget gør, ikke forsikringerne. Forsikringerne i DK er ikke væsentligt dyrere end andre steder. Men se på nyvognsprisen, omkostninger til reservedele, arbejdstimer, værksteder, mv. Du skal ikke heller glemme at der genforsikres, og at denne genforsikring falder og stiger i takt med at omkostningerne falder og stiger.
Selskaberne betaler genforsikringspræmie efter hvor store værdier de har forsikret samt deres risikoprofil, disse omkostninger bliver ganske givet fordelt via en fordelingsnøgle, som er fastlagt gennem udarbejdelse af enen intern risikoprofil. Dette giver dig den høje pris på en bilforsikring til visse biler.

Du klager sikkert ikke når din friværdi konto bliver øget, men desværre forholder det sig sådan at når penge trykkes i regeringens printer efter behov, ja så øges inflationen selvom ingen hos DK-statistik vil være ved det... (det var et sidespring).

Har du råd til at smide 3-400K efter en bil over 20-30 år, ja så har du sikkert også lidt penge på din nedsparingskonto til en forsikring. Har du blot købt en Corolla GSI og ingen friværdi har, ja så er det synd for dig - betal du blot af din løn, og se glad ud :-(

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

06-01-2008 kl. 11:22

Jeg ved at man i feks Italien kan købe en ny bil (mærke afhængigt af kampagner, her er der tale om Fiat Bravo) inkl 3 års forsikring, co2afgift (grøn afgift), og rentefrie lån over hele løbetiden + 5 års fuld garanti. Hvornår kommer vi til at se den slags i DK? Når DK møder fri konkurrence, og ikke længere har lovkrav til minimumsavancer på nybiler. (til forhandlere - jeg ved godt hvorfor loven er sådan indrettet, og at det ikke er med jeres gode vilje)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

06-01-2008 kl. 11:22

Jeg ved at man i feks Italien kan købe en ny bil (mærke afhængigt af kampagner, her er der tale om Fiat Bravo) inkl 3 års forsikring, co2afgift (grøn afgift), og rentefrie lån over hele løbetiden + 5 års fuld garanti. Hvornår kommer vi til at se den slags i DK? Når DK møder fri konkurrence, og ikke længere har lovkrav til minimumsavancer på nybiler. (til forhandlere - jeg ved godt hvorfor loven er sådan indrettet, og at det ikke er med jeres gode vilje)