Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Import? -Ja tak, men hva

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2005 kl. 23:04

Hej Frederik. Før du køber skal du lige gøre dig klar, hvad du skal betale i vægtafgift. Det skulle eftersigende være et meget pænt beløb.
Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Bower

Jacob Bower
bruger siden
07-09-2003

10-06-2005 kl. 09:56

For at undersøge, hvad afgiften på en sådan bil er, skal du bruge ToldSkats funktion på hjemmesiden, hvor man kan se afgørelser i tidligere sager - altså afgifter der reelt er betalt for tilsvarende biler.

Og så et eksempel på en W123 200D med 150000 km til salg i Freiburg: Sæt www. foran dette link w123news.de/modules.php?name=ZClassifieds&file=detail&cat=7&de=561.

Jeg har i øvrigt selv importeret en W123 stationcar fra Tyskland for en måned siden. Du er velkommen til at skrive til mig (bower@tiscali.dk) hvis du har specifikke spørgsmål du vil have svar på.

Jacob Bower

Jacob Bower
bruger siden
07-09-2003

10-06-2005 kl. 10:00

Jeg troede at man kunne snyde systemet ved at fjerne www. - men så enkelt er det altså ikke ;-) Bilen er til salg på www.w123.de. Vælg punktet "Markt" til venstre og derefter "Fahrzeuge über 2000 Euro". Bilen er pt. nummer 6 på listen (oprettet 5. maj).

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2005 kl. 15:30

Til alle!
Mange tak for jeres svar, det har været meget brugbart.

Til Jacob B.: Tak, jeg noterer mig din mail adresse, for jeg har nogle specifikke spørgsmål.
Mvh Frederik W.

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2005 kl. 15:30

Jeg har besluttet mig for at købe min første bil i form af en Mercedes W123 fra de sene 70'ere eller tidlige 80'ere, og efter en del research vil jeg prøve lykken ved at importere en brugt fra sydligt EU-land. Modelmæssigt er min interesse primært rettet mod de mindre diesel sedan'er som f.eks. en 200 D.
Jeg er så heldig at min familie og jeg skal køre på ferie til Sydfrankrig, og de har indvilliget i at prøve at finde et velholdt og rustfrit eksemplar i enten Tyskland eller Frankrig. Men efterhånden som tiden nærmer sig afrejse (1. juli), hober spørgsmålene sig jo op, og søvnen udebliver i stadig stigende grad! Derfor:
Hvilke ting skal jeg være opmærksom på når jeg importerer en brugt bil fra et EU land?
Jeg har jo selvsagt et budget, og jeg vil helst ikke ende med en bundlinie på over 40.000 dkr., men hvordan finder jeg ud af registreringsafgiften på sådan en gammel sag, når modellerne i DK har en markedspris på 8.000 - 50.000 afhængig af standen? Jeg har kigget på Told&Skats hjemmeside, men finder her ud af at hvis jeg giver 25.000 kr i udlandet skal jeg af med 39.645 kr i afgift!! Kan det være rigtigt med en så gammel bil? Jeg mener også at have hørt at hvis der er tale om en gammel bil, skal man som oftest bare give differencen mellem den importerede bil og en tilsvarende i DK i registreringsafgift. Dette lyder mere fornuftigt, men kan vi overhovedet tale fornuft, når vi taler registreringsafgifter?!
Mit sidste spørgsmål er: Hvis jeg køber en bil i f.eks. Frankrig, er det så lovligt at køre til Danmark i bilen? I givet fald når man så når Danmark, hvad skal man så foretage sig?

Afgiftshadende-hilsener

Frederik Weitemeyer