Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hyundai Sonata 2.4 2006

Profil slettet

Profil slettet

06-04-2006 kl. 18:32

Tak for svaret Erik, men du siger tørstig er det 10km eller 12km literen?

mvh

Christian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2006 kl. 20:25

Hej Christian
Benzinøkonomi: Hyundai's hjemmeside siger 11,8 km/l ved blandet kørsel, har lige forhørt mig hos et familliemedlem der har en 2006 Sonata 2,4 man., han siger omkring 10km/l ved blandet kørsel, hvis ellers speederfoden ikke er alt for tung ;o). Rust: Det er almindeligt kendt at bl.a. koreanske mærker ikke rustbeskytter deres biler i tilpas omfang til det europæiske marked; tror det er anbefalelsesværdigt at sætte penge af til regelmæssig undervognsbehandling. Dæk: Det er ligeledes almindeligt kendt at koreanske mærker sælger deres biler med billige dæk.. Ville nok enten få forhandleren til at levere bilen med nogle bedre dæk, eller selv skifte til nogle bedre dæk hurtigst muligt efter køb.. Ellers kan det siges at Hyundai ikke ligger i toppen af fejlstatestikkerne, men med tre års nyvognsgaranti, så ville jeg nu ikke bekymre mig overdrevent om dét punkt..

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2006 kl. 20:32

Tak for svaret Allan, lige noget jeg kunne bruge.

Mvh

Christian

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2006 kl. 20:44

forresten Allan, er han glad for hans Sonata, eller er der noget som han fortryder ved at have købt en sonata.

Mvh

Christian

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2006 kl. 12:46

Hej Christian.
Han er rigtig, rigtig glad for den.. Masser af plads (han har to børn) og udstyr til prisen.. Mener han fik den en måneds tid før jul, og jeg har ikke hørt om nogle problemer indtil videre.. Hvis jeg skal nævne noget negativt, så er det bilens køredynamiske egenskaber; som Erik også skriver, så er den en del mere komfortorienteret end f.eks. en VW Passat eller en Ford Mondeo, dvs. blød og 'amerikaner-agtig' i sin fremfærd; men det er selvfølgelig et ret subjektivt punkt, og hvis man er mere til komfort end sport, så er den sikkert lige i øjet.. Det skal ikke opfattes som at den kører dårligt, den er bare ikke så direkte og underholdende som visse andre konkurrenter.. Tilgengæld kan man jo så glæde sig over alle de penge man har sparet i forhold til en VW, Ford eller Toyota f.eks. :o)

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2006 kl. 13:23

Takker for alle svarene, vil gerne høre flere detaljer, hvis der mere at beskrive om sonataen.

Mvh

Christian

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2006 kl. 14:45

Kan se at der nogen som skriver GLS-Model og andre GLX-model, er det samme bil de mener, eller er foreskel, hvis ja hvilken

mvh

Christian

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2006 kl. 15:25

Har lige været ude at prøve en sonata, hold kæft en fed bil, den levede fuld op til imne forventninger. Jeg spurgte forhandleren omkring rust, han sagde at det ikke var noget problem mere og at de gav 6 garanti mod gennemtærring ( skulle han jo sige ). Men han sagde noget meget mere interessant, det var at hvis du undervognsbehandlede inden den gik på vejen, så ville de give 15år garanti mod gennemtæring, det er sgu da noget som vil noget. De havde 3 års 100% garanti på alt med fri kilometer og at der ikke var nogen som helst reklamtionsret, det var 100% garanti. jeg spurgte omkring benzin økonomi, han svarede 100% ud af posen, at den skulle gå omkring 15000-20000km før den kunne få en bedre benzin økonomi, men at det aldrig blev 12km men nærmere 11-11,5km.

Må sige at jeg har fået en god oplevelse ved at være hos forhandleren ( Hyundai Herining )

Mvh

Christian

Profil slettet

Profil slettet

17-04-2006 kl. 22:09

GLX har ikke læderrat, det er eneste forskel

Profil slettet

Profil slettet

17-04-2006 kl. 22:18

hancookdækkene er bedre end deres rygte og fungerer godt på sonata. Rust, jamen giv den noget supplerende, jo før desto bedre, mange rustcentre giver garanti, 12-15 18 år ved løbende behandlinger. Benzinøkonomi ca 10 km/l ved aut.gear.

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2006 kl. 19:14

Nå, men nu har jeg sgu købt en, så må vi se om det bliver noget ved, jeg har selv store forventninger.

Christian

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

27-04-2006 kl. 10:57

www.hyundai.dk - når du nu alligevel er på nettet

Profil slettet

Profil slettet

27-04-2006 kl. 13:14

Nu er jeg kun 16 år men min far har en Sonanta 2,4. Fed bil i sort metal. Det méd dækne, min far fik sat 17 tommer alufælge på sin. Det kan klart anbefaldes da de giver noget mere vejgreb. Og så få det bilen til at ligne en bil til ca 300 tusinde eller derover :D..

God fornøjelse med din Sonata du og i andre bliver ikke skuffet.

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2006 kl. 15:42

Nå, nu har jeg kørt rundt i min nye Sonata fra 2005 i en uges tid, og jeg må sige at jeg er meget tilfreds.
Sådan her var mit køb. Skulle give 225.000kr for en 2.4 som havde gået 16500KM ( 2005 ). Jeg endte dog med at skulle give 231.000kr, da jeg ville have nogle ekstra ting med. Undervognsbehandlingen fra Dinitrol var med i prisen, de ville dog kun give 12år mod gennemtærring da bilen var et år gammel, men helt o.k. 4 alu. med vinterdæk ( michelin ) og stænklapper foran, dertil kom et træk og sidst men ikke mindst fik jeg en orig. vandtætbakke med som passer ned i bagagerummet. Nu mangler jeg bare lige at teste benzin øknomien i den her maskine, da jeg ikke har kørt så pænt ( normalt ) i den første uge, det vender jeg lige tilbage med.
Jeg ved nu ikke om det rigtigt at det ikke kan betale sig at købe en 2.4 frem for en 2.0 for jeg kunne da klart mærke forskel da jeg prøvede en, men det skal da lige siges at de 2 modeller jeg prøvede var med manuel gearkasse, tror nærmere at ved den automatiske gearkasse at der ikke er den store forskel. Jeg må da give søren ret at man lige skal vende sig til det med speeder og kobling når man går fra den ene til den anden. Det jeg har hørt fra Hyundai er at 2.4 skulle stige 18.000kr om ikke ret så længe, og ikke noget om at den skulle tages af programmet.

mvh

Christian

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2006 kl. 22:12

Mht. til forskellen på 2,0 og 2.4 så er min oplevelse, at når man kører normalt i bilerne, så klarer 2,4 det bedre pga det højere moment. Med pedelen i bund er der ikke den store forskel. Jeg har kun kørt med aut.gear.

Jeg får om en uge skiftet alle 4 dørhåndtag, idet de er anløbne. Forklaringen skulle være, at de skruer, der bruges til håndtagene ruster og får resten af håndtaget til at anløbe. Skulle være et generelt problem, så kig jeres biler efter og få dem skiftet, hvis der er noget.

Jeg vil også tro, at 2,4 stiger i pris, når 2,0 skal koste 250.000.

Jeg er meget glad for 2,4-versionen, synes dog den plutter meget i motoren, når man står ved siden af den i tomgang. Inden i er den jo meget lydløs.

Sæderne virker meget modtagelige over for sanvs, og jeg behandler den derfor med det nye nano-produkt - skal nok berette om, hvorvidt det virker.

Profil slettet

Profil slettet

06-05-2006 kl. 14:21

Ja, de nye nanoprodukter er jo nu mistænkt for at være skadelige, så jeg bruger et alm. Hvad hedder produktet, som du brugte, og hvor er det købt?

Profil slettet

Profil slettet

14-05-2006 kl. 10:54

Er Der nogen som kan svare mig på hvordan benzinøkonomien er i en Sonata fra 2006, altså 2.4 versionen. Andre ting som jeg skal være opmærksom på så sopm rust eller hvad med dæk.