Bilbasen Forum
Hyundai Sonata 2.4 2006
Profil slettet
06-04-2006 kl. 18:32
mvh
Christian
Profil slettet
07-04-2006 kl. 20:25
Benzinøkonomi: Hyundai's hjemmeside siger 11,8 km/l ved blandet kørsel, har lige forhørt mig hos et familliemedlem der har en 2006 Sonata 2,4 man., han siger omkring 10km/l ved blandet kørsel, hvis ellers speederfoden ikke er alt for tung ;o). Rust: Det er almindeligt kendt at bl.a. koreanske mærker ikke rustbeskytter deres biler i tilpas omfang til det europæiske marked; tror det er anbefalelsesværdigt at sætte penge af til regelmæssig undervognsbehandling. Dæk: Det er ligeledes almindeligt kendt at koreanske mærker sælger deres biler med billige dæk.. Ville nok enten få forhandleren til at levere bilen med nogle bedre dæk, eller selv skifte til nogle bedre dæk hurtigst muligt efter køb.. Ellers kan det siges at Hyundai ikke ligger i toppen af fejlstatestikkerne, men med tre års nyvognsgaranti, så ville jeg nu ikke bekymre mig overdrevent om dét punkt..
Profil slettet
07-04-2006 kl. 20:32
Mvh
Christian
Profil slettet
07-04-2006 kl. 20:44
Mvh
Christian
Profil slettet
08-04-2006 kl. 12:46
Han er rigtig, rigtig glad for den.. Masser af plads (han har to børn) og udstyr til prisen.. Mener han fik den en måneds tid før jul, og jeg har ikke hørt om nogle problemer indtil videre.. Hvis jeg skal nævne noget negativt, så er det bilens køredynamiske egenskaber; som Erik også skriver, så er den en del mere komfortorienteret end f.eks. en VW Passat eller en Ford Mondeo, dvs. blød og 'amerikaner-agtig' i sin fremfærd; men det er selvfølgelig et ret subjektivt punkt, og hvis man er mere til komfort end sport, så er den sikkert lige i øjet.. Det skal ikke opfattes som at den kører dårligt, den er bare ikke så direkte og underholdende som visse andre konkurrenter.. Tilgengæld kan man jo så glæde sig over alle de penge man har sparet i forhold til en VW, Ford eller Toyota f.eks. :o)
Profil slettet
08-04-2006 kl. 13:23
Mvh
Christian
Profil slettet
08-04-2006 kl. 14:45
mvh
Christian
Profil slettet
09-04-2006 kl. 15:25
Må sige at jeg har fået en god oplevelse ved at være hos forhandleren ( Hyundai Herining )
Mvh
Christian
Profil slettet
Profil slettet
17-04-2006 kl. 22:18
Profil slettet
18-04-2006 kl. 19:14
Christian
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
Profil slettet
27-04-2006 kl. 13:14
God fornøjelse med din Sonata du og i andre bliver ikke skuffet.
Profil slettet
29-04-2006 kl. 15:42
Sådan her var mit køb. Skulle give 225.000kr for en 2.4 som havde gået 16500KM ( 2005 ). Jeg endte dog med at skulle give 231.000kr, da jeg ville have nogle ekstra ting med. Undervognsbehandlingen fra Dinitrol var med i prisen, de ville dog kun give 12år mod gennemtærring da bilen var et år gammel, men helt o.k. 4 alu. med vinterdæk ( michelin ) og stænklapper foran, dertil kom et træk og sidst men ikke mindst fik jeg en orig. vandtætbakke med som passer ned i bagagerummet. Nu mangler jeg bare lige at teste benzin øknomien i den her maskine, da jeg ikke har kørt så pænt ( normalt ) i den første uge, det vender jeg lige tilbage med.
Jeg ved nu ikke om det rigtigt at det ikke kan betale sig at købe en 2.4 frem for en 2.0 for jeg kunne da klart mærke forskel da jeg prøvede en, men det skal da lige siges at de 2 modeller jeg prøvede var med manuel gearkasse, tror nærmere at ved den automatiske gearkasse at der ikke er den store forskel. Jeg må da give søren ret at man lige skal vende sig til det med speeder og kobling når man går fra den ene til den anden. Det jeg har hørt fra Hyundai er at 2.4 skulle stige 18.000kr om ikke ret så længe, og ikke noget om at den skulle tages af programmet.
mvh
Christian
Profil slettet
04-05-2006 kl. 22:12
Jeg får om en uge skiftet alle 4 dørhåndtag, idet de er anløbne. Forklaringen skulle være, at de skruer, der bruges til håndtagene ruster og får resten af håndtaget til at anløbe. Skulle være et generelt problem, så kig jeres biler efter og få dem skiftet, hvis der er noget.
Jeg vil også tro, at 2,4 stiger i pris, når 2,0 skal koste 250.000.
Jeg er meget glad for 2,4-versionen, synes dog den plutter meget i motoren, når man står ved siden af den i tomgang. Inden i er den jo meget lydløs.
Sæderne virker meget modtagelige over for sanvs, og jeg behandler den derfor med det nye nano-produkt - skal nok berette om, hvorvidt det virker.
Profil slettet
06-05-2006 kl. 14:21
Profil slettet
14-05-2006 kl. 10:54