Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hyundai Matrix 1,5 CRDi

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

21-03-2006 kl. 16:57

Køb du trygt en Hyundai,Jeg har kørt Hyundai diesel i snart 5 år,der er aldrig problemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

21-03-2006 kl. 16:57

Hey!

Kender nogen til den lille Matrix med den nye dieselmotor med 4 cylindre?. Jeg påtænker at købe een på guleplader nok som lidt brugt. Var lidt imponeret over den. En utrolig lydsvag dieselmotor og med masser af rå power. Men en lille chip får den 126 hk og 280 nm og det er modellen med 102 hk. De nye har fået 110 hk nu. Kan den køre omkring 19 km/l som den er opgivet til?

Har altid kørt i Citröen og har også overvejet en Picasso. Men den føles død med en 2,0 HDi med 90 hk og den nye 1,6 HDi med 110 hk er for dyr synes jeg (næsten 185.000 kr). En Picasso skulle være den mest gegigen Citroën til dato. Prøvede en brugt der var 4 år og kørt 175.000 km og den virkede meget træt og slidt. Første ejer kan jo også have været et svin ved den.

Matrix'en virker meget mere gedigen og slidstærk. Men holder det i virkeligheden?. Især den nye faceliftet model kører bedre men forbedret styretøj med mere feedback og en mere fast affjedring. Den kører ikke som en franskmand men jeg kunne godt leve med den.

En kollega siger jeg kommer til at tabe mange penge men en brugt fra 2005 fåes fra omkring 100.000 med moms - så er det begrænset hvor meget det tab kan blive.

Den mangler måske det sidste i sikkerhedsudstyr og har ingen ESP. Men jeg har kørt 9 år uden ESP. Grundlæggende er det nok især prisen der tiltaler mig. Rigtig meget bil for pengene og der går efterhånden en del af dem på guleplader i trafikken.

Hilsen Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg