Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hyundai Getz

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 08:19

Hej Jeg går og overvejer at købe en lettere brugt Hyundai Getz, da man tilsyneladende kan få meget for pengene her. Er der noget man skal være specielt opmærksom på, eller er det bare en solid bil? Hvad koster service ca. om året for sådan en? Skal jeg vælge benzin eller diesel? (kører ca. 15000 om året). På forhånd tak, Kasper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 20:10

Hej alle,

Tak for svarene, det lyder ikke som om det er et helt dårligt køb. Med et budget på ca. 100.000, lader det til at være det bedste valg...

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-01-2008 kl. 20:26

Der er jo flere bilmærker, som sælger helt nye biler til 100.000 kr.
Ikke at Getz er et dårligt valg, men jeg ville nok foretrække f.eks. en helt ny Kia Picanto istedet. Den er netop kommet i en opdateret version til priser under 100.000 kr incl f.eks. ESP.

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 20:41

Jeg har faktisk været nede og kigge på en Kia Picanto, jeg synes de har forbedret designet en hel del med den nye model, men desværre var bagagerummet lidt for lille, og den har også fået dårlige karakterer hos Euro NCAP (den tidligere model i hvert fald)... men jeg var ret lun på den lidt større Rio, det kan være det bliver den istedet, hvis jeg sparer lidt flere penge sammen :-)
Kia bliver jo produceret af Hyundai, så der skulle ikke være noget at være bange for :-) og da jeg i sin tid tog kørekort i en Hyundai Accent, har jeg en vis forkærlighed for det mærke. Dog tror jeg desværre, jeg kom til at hærge gearkassen lidt ;-)

Kasper