Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Hvornår skal man sælge?
Profil slettet
11-07-2008 kl. 20:12
Jeg har haft en større diskussion med en kammerat om hvornår det bedst kan betale sig at sælge sin bil. Hvad vil jeres holding (begrundelse) til nedenstående være?
Hvornår skal man sælge en Peugeot 207 HDI SW fra Marts 08. Købsprisen inkl. alt var Kr. 235.000.
Håber på lidt hjælp!
Profil slettet
12-07-2008 kl. 10:46
Det er bedst at sælge den når man får den højeste brugtvognspris i forhold til markedsprisen ...
Øhh ..ja, hvornår er det så ?
Det er jo klart individuelt, så det kan man (gudskelov) absolut ikke sige noget om .
Ellers ville man jo opleve en masse biler til salg på "det bedste" tidspunkt, og netop det store udbud ville så presse prisen nedad.
Min mening er at man skal passe så godt på sin bil som muligt ( service, undervognsbehandling, polish ) så den altid fremstår 100% salgsklar. Så skal man sætte sin bil til salg på diverse internetauktioner, bilbaser mv, og derefter have is og tålmodighed i maven.
Ofte kan tålmodighed belønnes med at den rigtige køber vil give 5-10% mere for bilen end hvis den skal skydes af her-og-nu.
Øhh ..ja, hvornår er det så ?
Det er jo klart individuelt, så det kan man (gudskelov) absolut ikke sige noget om .
Ellers ville man jo opleve en masse biler til salg på "det bedste" tidspunkt, og netop det store udbud ville så presse prisen nedad.
Min mening er at man skal passe så godt på sin bil som muligt ( service, undervognsbehandling, polish ) så den altid fremstår 100% salgsklar. Så skal man sætte sin bil til salg på diverse internetauktioner, bilbaser mv, og derefter have is og tålmodighed i maven.
Ofte kan tålmodighed belønnes med at den rigtige køber vil give 5-10% mere for bilen end hvis den skal skydes af her-og-nu.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
15-01-2011 kl. 17:52
Erhvervs Leasingselskaberne bruger som hovedregel: 200000 Km eller 5 år. Men afskrivningsprofilen er anderledes end for os private købere.
Jeg tror ikke at du kan definere en klar regel for salg af bilen, men køber du bilen på det rigtige tidspunkt, kan du opnå en langt mindre total afskrivning i ejertiden.
Jeg tror ikke at du kan definere en klar regel for salg af bilen, men køber du bilen på det rigtige tidspunkt, kan du opnå en langt mindre total afskrivning i ejertiden.