Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvornår er en bil en sportsvogn?

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2010 kl. 01:14

Her til aften har jeg siddet og kigget på Audi TT, da de billigste efterhånden er kommet ned på et prisniveau, hvor jeg næsten kan være med. Jeg læste nogle af de forskellige kommentarer fra de tidl. ejere og her stødte jeg på en interessant udmelding: Super lækker bil der lugter lidt af sportsvogn Jeg har egentlig altid anset en TTèr for at være en sportsvogn, men er der nogle betingelser en bil skal leve op til, for reelt at være en sportsvogn? Sidst rettet: 23/1-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-01-2010 kl. 09:02

Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt hvad en eller anden tilfældig ejer mener ???

Ordet "sportsvogn" er jo et spørgemål om definition ligesom:

Luksusbil
Liebhaverbil
Familiebil
Hurtig bil
frisørporsche

Personligt mener jeg IKKE at en TT er en "sportsvogn", da undervognen er fra en A3/Golf
for MIG er en sportsvogn en bil der fra starten er bygget udelukkende, og uden kompromis, til at køre hurtigst muligt.

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

23-01-2010 kl. 09:28

Hej Henrik,

jeg er netop nu på vej til Silkeborg for at hente min nye brugte sportsvogn - en Mazda MX5.

Mange kalder MX5'eren for en frisør Porsche.

Som skrevet - der er vel ikke en klar definition af hvad en sportsvogn.

For mig er en sportsvogn forbundet med en kaleche, lavt liggende vogn og et kvik træk.

Men der er sikkert en masse andre der har en anden mening.

Jeg kiggede faktisk selv efter en TT'er, men de er fortsat lidt for dyre i forhold til mit budget og brug. Men TT'eren er en fed bil og jeg vil mene, at den falder indenfor sportsvogn klassen.

God jagt.

Mvh.

Søren

Jens Philip Nørgaard

Jens Philip Nørgaard
bruger siden
23-04-2006

23-01-2010 kl. 10:23

I min lille verden er det nå man vender sig om efter en bil - om den så er 50 eller 1 år gammel.
Så det er vel smag og behag - konen eller datteren :) God jagt!

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2010 kl. 14:40

Jeg er fuldstændig enig i, at den afgørende faktor ikke er, hvad andre mener. Bilen vil jeg gerne eje uanset hvad.

Men jeg vidste og ved ikke om der er en konkret defination på, hvad der gør en bil til en sportsvogn. Man beskriver altid Jaguar E og Porche 911 som sportsvogne. Og der er nogle fællestræk:

- 6 cyl.
- Baghjulstræk
- design der vidner om fart.

Men jeg tror at din defination egentlig dækker det meget godt. Tak for den:-)

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2010 kl. 14:45

Men det lyder rigtigt. En sportsvogn er selvfølgelig i øjefaldende. Dermed opstår der dog et lille problem. For en BMW M3 er vel egentlig en sportsvogn (præstationerne i hvert fald) og med alt respekt for bilen, er det vel mest kendere, som vil vende sig efter disse?

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

23-01-2010 kl. 22:55

Audi TT (Specielt den første fra '98) er et moderne designikon som folk (Læs: Piger) stadig vender sig og kigger efter. God solid kvalitet, stærke motorer og fuld galvaniseret karroseri. Og selvfølgelig et super smukt tidsløst design. Gå dog efter 1,8T Quattro versionen med 225 heste + km garanti og fuld service. En chiptuning og et komplet dobbelt rustfrit udstødnings system oveni (=275 heste). Så mangler man ikke noget : ). Tjek priser på den åbne roadster version. Den er også super fin og de er også faldet rigtig meget i pris.. Og ja en TT er naturligvis en sportsvogn specielt i den ovennævnte version. Std udgaven med forhjulstræk og 180 heste er slet ikke det samme.