Bilbasen Forum
Hvornår Commen-Rail i VW ?
Profil slettet
02-10-2007 kl. 13:43
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-10-2007 kl. 09:51
Men hvornår de lander i passat har jeg ikke hørt noget om, men om et års tid vil jeg tro. Det kommer til at klæde bilen i stor stil. Den nuværende 2,0 tdi larmer jo helt forfærdeligt.... pinligt.... Men kører meget godt...
Profil slettet
04-10-2007 kl. 08:33
Når du nu er Bilpaneldeltager kunne man måske forvente en anelse mere objektivitet fra din side.
Korrekt at en TDI støjer mere end en commonrail, men at kalde det "pinligt" vidner om at du måske ikke har undersøgt markedet tilstrækkeligt. Jeg har i de seneste 14 måneder kørt ca. 75.000 km fordelt på Skoda Octavia 2,0 TDI, Zafira 1,9 CDTI samt Avensis 2,0 D4D.
Det kan være jeg har været heldig med Octavia´en og uheldig med hhv. Zafia og Avensis, men på landevej og motorvej kan jeg ikke høre/mærke forskel på disse 3 biler.
Tomgang er en anden sag, her vil jeg give dig ret i at TDI´en larmer og vibrerer mere end de andre - men jeg køber i hvert fald ikke diesel i forhold til opførsel ved tomgang.
En anden detalje jeg ikke forstår generelt, er hvorfor der er så mange, både på denne site samt andre steder, der "tuder" over at deres dieselbiler larmer - Jamen så køb dog en benzin..!!!
Diesel skal købes pga. de fordele det giver ved driftsøkonomi og momentoverskud ved kørsel.
Ciao
Kim
Profil slettet
04-10-2007 kl. 10:14
Profil slettet
04-10-2007 kl. 11:43
Jeg går ud fra dit indlæg er tiltænkt mit svar...?
Jeg er bestemt ikke fornærmet - men er du måske over mit indlæg...?
Jeg er utrolig glad for min egen 2,0 TDI PD pga. dens kraftoverskud, hvad andre mennesker vælger at priotere ved valg er diesel er deres anliggende.
Jeg kan bare konstatere at jeg ikke har samme opfattelse af støjen i en PD diesel som Martin har.
Jeg mener ikke at Martin er objektiv som "Bilpaneldeltager" når han bliver "pinlig" og at siger at "den larmer helt forfærdeligt".
Det er bestemt ikke det indtryk jeg har fået i de dieselmaskiner jeg har kørt.
VAG kunne da helt sikkert videreudvikle på PD teknologien til det bedre, men så vidt jeg har forstået er det lige så meget et spørgsmål fra VAG om at kunne finde dele og know-how til at kunne videreføre PD teknologien på sigt.
Jesper - du må da også anerkende at der på flere sites er indlæg hvor personer "tuder" over at deres nye diesel (PD eller commomrail) støjer for meget ift. hvad de har været vant til. Diesel er ikke verdens frelse, men en supergod løsning for os der kører meget.
På et konkurrende site har jeg set et indlæg fra en kvinde i
Kbh der havde købt en diesel fordi hun havde hørt at det var
mere økonomisk.
Som hun skrev var hendes årlige kørsel ca. 10.000 km/år
primært by-kørsel, nu syntes hun at hendes dieselbil var for
støjende - JA godaw do.
"Goodbye PD" Kim
Profil slettet
04-10-2007 kl. 13:36
Profil slettet
04-10-2007 kl. 13:40
Profil slettet
04-10-2007 kl. 13:58
"No bad feelings" herfra..:).
Var der økonomisk ikke forskel på at køre diesel og benzin villle jeg til alle tider anbefale diesel "læs: moderne diesel".
Momentet giver jo bare et spark i r.... og totalt overskud til
overhaling mm.
Glæder mig i øvrigt til at prøvekøre en Octavia med commonrail - når den bliver tilgængelig..:)
Kim
Profil slettet
04-10-2007 kl. 14:29
Profil slettet
08-10-2007 kl. 11:47
Jeg mener at have læst i seneste nummer af Bilmagasinet at den nye A4 leveres med MMI systemet....BM blev dog læst i en fart ved et tandlægebesøg.:) Så måske husker jeg forkert.
Profil slettet
23-01-2008 kl. 20:11
Men i en BM test af Megane mod Octavia, Ceed og Golf, havde Renault´en klart det laveste lydvniveau.
Sidst rettet: 24/1-08
Sidst rettet: 4/2-08
Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005
24-01-2008 kl. 11:39
Har lige solgt min Seat Leon TDI 130. Synes ikke den støjer nævneværdigt. Den største forskel for mig er vibrationerne og så at momentet er tilgængeligt i et mindre omdrejningsområde. Mit sammenligningsgrundlag er den nye Mondeo 2,0 TDCI 130 hestes. Mondeoen er mere smooth, men PD'ens mellemaccelerationer får(fik) mig til at smile hver gang - det er sgu' som om en kæmpe hånd tager fat om bilen og river den afsted! Brutalt, knap så elegant, men fantastisk fornemmelse af kraft og magt. Kom så! Vi laver en mindelund for pumpedysen! Grrrrrrrr!