Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvornår Commen-Rail i VW ?

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2007 kl. 13:43

Er der nogle af jer bilnørder som ved hvornår (forhåbentligt snart) Vw (læs:Passat) får de samme nye dieselmotorer som Audi allerede har annonceret i A4? Altså commenrail med piezo i stedet for pumpe-dyse Tdi´erne (ja-dem med traktorlyd!). Har også et sted læst om en ny tdi commenrail 2,0 med ca. 200 heste og 400 Nm - mon det kun er en konceptmotor eller mon den også kan forventes hos Audi og Vw snart ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

03-10-2007 kl. 09:51

Jeg har også lige læst at den snart kommer i Audi A4, altså den nye diesel. en 2,0 med 143 hk og 2 V6 på 2,7 og 3,0 med henholdsvis 190 og 240 hypper.

Men hvornår de lander i passat har jeg ikke hørt noget om, men om et års tid vil jeg tro. Det kommer til at klæde bilen i stor stil. Den nuværende 2,0 tdi larmer jo helt forfærdeligt.... pinligt.... Men kører meget godt...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 08:33

Kære Martin,

Når du nu er Bilpaneldeltager kunne man måske forvente en anelse mere objektivitet fra din side.
Korrekt at en TDI støjer mere end en commonrail, men at kalde det "pinligt" vidner om at du måske ikke har undersøgt markedet tilstrækkeligt. Jeg har i de seneste 14 måneder kørt ca. 75.000 km fordelt på Skoda Octavia 2,0 TDI, Zafira 1,9 CDTI samt Avensis 2,0 D4D.
Det kan være jeg har været heldig med Octavia´en og uheldig med hhv. Zafia og Avensis, men på landevej og motorvej kan jeg ikke høre/mærke forskel på disse 3 biler.
Tomgang er en anden sag, her vil jeg give dig ret i at TDI´en larmer og vibrerer mere end de andre - men jeg køber i hvert fald ikke diesel i forhold til opførsel ved tomgang.

En anden detalje jeg ikke forstår generelt, er hvorfor der er så mange, både på denne site samt andre steder, der "tuder" over at deres dieselbiler larmer - Jamen så køb dog en benzin..!!!
Diesel skal købes pga. de fordele det giver ved driftsøkonomi og momentoverskud ved kørsel.

Ciao
Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 10:14

Det vi snakker om her er jo det fineste- det nyeste og ypperste indenfor udviklingen af dieselmotorer. Og der kan pumpe-dyse altså ikke være med mere. Vi er nogle som har skiftet fra benzin til diesel netop pga. den nyeste udvikling og netop vælger dieselmotorer udfra kriterier som også indeholder mindst mulig af generne fra dieseldrift. At nogle har kørt rundt i en "skraller" de sidste 20 år med tårer i øjnene og føler sig vældig frelste og dedikerede af den grund kan jeg og ligesindede ikke bruge til noget. I øvrigt har selv Vw jo erkendt at pumpe-dyse teknikkens dage er talte - Så lad dog være med at blive fornærmet over man påpeger motorens begrænsninger og problemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 11:43

Hej Jesper,

Jeg går ud fra dit indlæg er tiltænkt mit svar...?
Jeg er bestemt ikke fornærmet - men er du måske over mit indlæg...?
Jeg er utrolig glad for min egen 2,0 TDI PD pga. dens kraftoverskud, hvad andre mennesker vælger at priotere ved valg er diesel er deres anliggende.
Jeg kan bare konstatere at jeg ikke har samme opfattelse af støjen i en PD diesel som Martin har.
Jeg mener ikke at Martin er objektiv som "Bilpaneldeltager" når han bliver "pinlig" og at siger at "den larmer helt forfærdeligt".
Det er bestemt ikke det indtryk jeg har fået i de dieselmaskiner jeg har kørt.
VAG kunne da helt sikkert videreudvikle på PD teknologien til det bedre, men så vidt jeg har forstået er det lige så meget et spørgsmål fra VAG om at kunne finde dele og know-how til at kunne videreføre PD teknologien på sigt.

Jesper - du må da også anerkende at der på flere sites er indlæg hvor personer "tuder" over at deres nye diesel (PD eller commomrail) støjer for meget ift. hvad de har været vant til. Diesel er ikke verdens frelse, men en supergod løsning for os der kører meget.
På et konkurrende site har jeg set et indlæg fra en kvinde i
Kbh der havde købt en diesel fordi hun havde hørt at det var
mere økonomisk.
Som hun skrev var hendes årlige kørsel ca. 10.000 km/år
primært by-kørsel, nu syntes hun at hendes dieselbil var for
støjende - JA godaw do.

"Goodbye PD" Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 13:36

yeps - netop der jeg bla. har læst det. Deraf det lønlige håb om det hurtigst muligt spredes til de øvrige udmærkede Vw modeller.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 13:40

Beklager hvis du misforstod tonen - du virkede bare som en af de dedikerede som sværger til fortidens bedrifter - og mest kigger tilbage istedet for frem :-) Og så lod jeg mig måske inspirere af din lidt skolemester agtige stil!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 13:58

Hej Jesper

"No bad feelings" herfra..:).
Var der økonomisk ikke forskel på at køre diesel og benzin villle jeg til alle tider anbefale diesel "læs: moderne diesel".
Momentet giver jo bare et spark i r.... og totalt overskud til
overhaling mm.

Glæder mig i øvrigt til at prøvekøre en Octavia med commonrail - når den bliver tilgængelig..:)

Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 14:29

....er der ingen tvivl om. En skam at prisen og pladsen på/i en 320 så ikke lige hænger sammen med hvad en normal dansk børnefamilie har råd til/brug for af plads. Men lå BMW´s superdiesel i en Passat, stod jeg lige nu og underskrev en købsaftale :-))

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2007 kl. 11:47

Hej Jan

Jeg mener at have læst i seneste nummer af Bilmagasinet at den nye A4 leveres med MMI systemet....BM blev dog læst i en fart ved et tandlægebesøg.:) Så måske husker jeg forkert.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2008 kl. 20:11

Har aldrig selv aft fornøjelsen af en Renault diesel.
Men i en BM test af Megane mod Octavia, Ceed og Golf, havde Renault´en klart det laveste lydvniveau.
Sidst rettet: 24/1-08

Sidst rettet: 4/2-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

24-01-2008 kl. 11:39

Ikke helt sikker hvor, men jeg mener at have læst at skiftet til commonrail i højt grad er drevet af at pumpedysen på længere sigt ikke kan leve op til emissionskravene.

Har lige solgt min Seat Leon TDI 130. Synes ikke den støjer nævneværdigt. Den største forskel for mig er vibrationerne og så at momentet er tilgængeligt i et mindre omdrejningsområde. Mit sammenligningsgrundlag er den nye Mondeo 2,0 TDCI 130 hestes. Mondeoen er mere smooth, men PD'ens mellemaccelerationer får(fik) mig til at smile hver gang - det er sgu' som om en kæmpe hånd tager fat om bilen og river den afsted! Brutalt, knap så elegant, men fantastisk fornemmelse af kraft og magt. Kom så! Vi laver en mindelund for pumpedysen! Grrrrrrrr!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg