Bilbasen Forum
Hvorfor
Profil slettet
22-02-2009 kl. 16:28
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
23-02-2009 kl. 08:14
Forstår godt (Profil eksisterer ikke længere). Det her er da bondefangeri af værste skuffe! Ikke et eneste sted kan man finde priserne på annoncer. Kun hvis man møjsommeligt går i gang med at indtaste en annonce kommer de frem.
Jeg er ikke ekspert, men er i tvivl om dette ikke er på kant med markedsføringsloven?
Under alle omstændigheder er det i hvert fald ynkeligt fra Bilbasen side!...
Måske vi næste gang skal finde en udbyder som spiller med åbne kort?
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
23-02-2009 kl. 09:02
Den Blå Avis gjorde det samme, da man pludselig skulle købe abonnementer for at se sælgernes telefonnumre og emailadresser.
De tog kunderne ikke godt imod, og langsomt men sikkert vandt de alternative sider som f.eks. Gul & Gratis større og større markedsandele.
Og se, nu er Den Blå Avis pludselig blevet gratis igen.
Mon ikke også Bilbasen lærer af sine fejl?
Profil slettet
23-02-2009 kl. 10:51
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
23-02-2009 kl. 10:58
Det gik ikke ret godt, og de har da nu også lavet det om.
Ja, selvfølgelig må de selv vælge, om de vil tage betaling - er der nogen der har sagt andet?
Men det er dermed ikke sagt, at det er smart at gøre det.
Hvis en hjemmeside tager betaling, falder antallet af brugere meget voldsomt og meget hurtigt. Dermed falder også de penge, som hjemmesiden tjener på annoncer. Til gengæld tjener siden så flere penge per person for de brugere som bliver tilbage.
Der er een ting, som gør bilbasen stærkere end konkurrenterne i dag - De er størst.
De har flest annoncer, og især flest privatannoncer.
Hvis f.eks. halvdelen af alle private annoncører istedet vælger en konkurrerende hjemmeside, så er bilbasen ikke længere unik.
Jeg tror, at dette er en meget dumbeslutning af bilbasen, og jeg er næsten villig til at vædde på, at den bliver omgjort inden længe.
Vi kan jo selv styre som forbrugere. Det er bare at begynde at vælge de alternative gratis sider istedet for bilbasen.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
23-02-2009 kl. 12:22
Det er også helt ok med os at det koster penge at annoncere. Men det er bare ikke det som utilfredsheden drejer sig om.
Sagens kerne er at vi gerne vil have et sted hvor man kan se priserne INDEN man beslutter sig. Som Michael Hansen helt korrekt er inde på er det normalt kotume at man kan se prisen på det produkt man vil købe inden man beslutter sig for at købe. Så en enkelt side med priserne er såmænd det hele der mangler.
I øvrigt kan det undre mig at man indfører en så dratisk ændring i sin forretning uden på nogen måde at kommunikere det til kunderne ??
Man kunne jo godt få det indtryk at I lusker det ind af bagdøren :-)
Sidst rettet: 23/2-09
Profil slettet
24-02-2009 kl. 20:54
jeg sad netop som mange af jer og skrev en annonce ind her på bilbasen, men så løb jeg ind i det at man skal betale for at trykke sin annonce og jeg må sige en ting, KÆFT HVOR ER DET DÅRLIGT.!!! er det ikke nok at man betaler for at få oplysninger på en sælgere.. jeg syntes godt nok at det er for ringe..!! ER DET DEN ENESTE MÅDE AT TJENE PENGE PÅ NU OM DAGE.... :( :( :(
Profil slettet
01-03-2009 kl. 19:58
I sin tid var Bilbasen gratis for alle - hvorfor ændrede man i sin tid på det?
Hvorfor beslutter i pludselig at det er mere rimeligt at sælger skal betale for annoncen i stedet for at køber skal betale for at se kontaktoplysninger. Pludselig (sjovt nok i forbindelse med at I har fået ny indirekte ejer - ebay) syntes I at det skal være sælger fordi at når en bil sælges for 200.000,- så er 59,- ingenting - SIKKE noget Bullsh... HVEM SIGE>R BILEN BLIVER SOLGT???? OG HVORNÅR i disse tider, efetr 3-4-5-6 måneder?? hvad har det så kostet?? Hvorfor kan man ikke sige: når man alligevel køber en bil til kr. 200.000,- hvorfor er det så et problem at bruge 20-40 kr på alle kontaktoplysninger???? (nok fordi at der er flere penge samt bedre reklame værdi i, at gøre det på den anden måde).
Vi som forbruger har en hel del og side... derfor meld Jer til her: http://www.facebook.com/group.php?gid=68284401384#/group.php?gid=68284401384&ref=mf
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
01-03-2009 kl. 21:17
Svaret er:
FORDI BILBASEN.DK ER EN FORRETNING!
Er der nogle der vil være med til at oprette en Facebook Gruppe imod ynkelige forsøg på at brokke sig over alt her i livet?Sidst rettet: 1/3-09Sidst rettet: 1/3-09
Sidst rettet: 1/3-09
Profil slettet
02-03-2009 kl. 09:54
Dba og Bilbasen har i sin fået en markedsandel på ca. 98 % ved at kører tingene gratis. Når markedsandelen er opnået og brugerne er gjort afhængige af disse to sites (det er jo her næsten alle handler) så begynder man at gå væk fra det gratis princip og skruer gebyr på og i vejret. Det er dét der vi er nogle som ikke kan li´! Vi syntes det er ufint forretningsmetode.
Mht. facebook gruppen, så er den desuden ment som et redskab til at få brugerne over på andre sites som er gratis. Bilbasen har helt sikkert ikke noget mod dette konkurrence element, de klare sig jo fint og er alligevel ligeglade med brugerne som de lever af! ser det ud til:(
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
02-03-2009 kl. 17:40
Nu har enhver så adgang til at kontakte køber med spam, ergo holder argumentet ikke omkring falske annoncer.
Jeg mener det er en problemstilling som er opstået i en krisetid, hvor der ingen købere er længere, dvs. lavere omsætning på adgangskøb. Flytter man udgiften over på sælger, har man sikret betalingen fra den som ønsker at sælge, og er dermed sikret indtægten. Solgt eller gratis? Ja hvorfor ikke det? Det bliver nok et spørgsmål om tid! I disse tider hvor alle der ikke formår at optimere indad, kommer til at sige farvel til en stor del af deres forretninger.
Uanset om det er en forretning eller ej, skal man sikre sig at det er de rigtige personer der betaler, og at vilkårene afspejler konkurrence situationen, også i fremtiden.
Profil slettet
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
04-03-2009 kl. 14:12
Lars Andersen
bruger siden
21-09-2008
05-03-2009 kl. 06:54
Thomas Jensen
bruger siden
29-03-2004