Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

HVORDAN SKIFTER JEG SELV OLIE?

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 11:39

Min Hyundai Sonata er blevet 3 år og jeg vil gerne fremover selv skifte olie m.v. Under motoren sidder et skjold og umiddelbart kan jeg kun se oliefilteret, som der er hul til i skjoldet. Sidder der ikke er bundprop også og sidder den så under skjoldet, så dette skal af, inden olien kan tappes af. Håber på at en Hyundai-kyndig lige kan svare på det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 17:17

Jo tak til Peter P, det giver jeg dig sådan set ret i. Men hvert andet service er kun olie og-filterskift, men alt andet kun er kontrol. Jeg kører kun 15.000 om året og synes det er forsvarligt nok at lade bilen servicere hvert 2. år og så selv skifte olie og -filter hvert andet år. Jeg føler jeg har betalt 3500 kr. for et olieskift de andre gange, den har været til service.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

03-09-2008 kl. 17:23

Hvis ikke du ved mere om biler,end du indikerer ved at spørge,om hvor bundproppen sidder,skal du gøre som Peter P skriver

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 18:41

Tak til dig Peter. Ja regnede godt med, at skjoldet skulle af, men mine tidligere biler, som har været lidt ældre, har der ikke været sådan et skjold og dermed umiddelbar adgnag til motoren nedefra.

Tak for hjælpen.

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 18:42

Hov Peter...den der nye pakning til bundproppen - er det stadig er bare en kobberskive, der bruges, som på mine tidligere biler?

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 18:58

Også tak til Kurt:-) Det var mest dette med bundpladen, jeg lige skulle høre om. Havde i en del år en Opel Senator fra 1982, som var en fantastisk bil, og der var tingene lidt mere tilgængelige:-)

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 20:44

Jovist er det rart selv at skifte olie, men ved service er har du jo stadig 3 års garanti tilbage mod gennemtæring. Den garanti kan bortfalde og skulle du komme ud for at skulle sælge bilen, vil værditabet være en del større uden stempler i servicebogen.
Men ellers god fornøjelse.

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 21:16

Hej Peter

Jo nogle vil måske vælge bilen fra, men er bilen velvedligeholdt tror jeg ikke det på betyder noget for prisen. Rustgarantien beholder man hos Hyundai, hvis de gratis rustcheck overholdes