Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvordan går din Ford Fiesta ECOnetic i tomgang når den er kold?

Rune Pind Nielsen

Rune Pind Nielsen
bruger siden
13-01-2006

20-10-2009 kl. 10:00

Hej Jeg købte i sommers en Ford Fiesta ECOnetic som jeg er meget glad for. Her til vinter er der imidlertid et lille "problem" som jeg ikke helt ved er normalt eller ej. Når bilen er helt kold (De første 5 minutter en kold vintermorgen) går den lidt underligt i tomgang. "Problemet" er, at den med et interval på ca. 2-3 sekunder laver et hurtigt dyk i omdrejningerne fra omkring 800 til 700 o/min (cirka) for straks at gå tilbage til de 800 igen. Det bevirker at der kommer nogle små men alligevel tydelige viberationer i kabinen som jeg ellers aldrig har oplevet. Jeg ved godt at kolde diesel motorer ikke kører silkeblødt, men dette mønster undrer mig alligevel lidt. Derfor vil jeg gerne høre fra jer, om i har oplavet noget lignende, og kan sige om det "skal være der" eller om det er en fejl af en slags?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Rune Pind Nielsen

Rune Pind Nielsen
bruger siden
13-01-2006

22-10-2009 kl. 15:06

Hej Mikkel

Det er fuldstændig det samme jeg oplever - egentlig rart at høre der ikke "er noget galt" med min :-)

Fortsat god fornøjelse med bilen, og mange tak for dit svar :-)

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

28-10-2009 kl. 21:51

Min gør det samme.. Er dog en almindelig 1,6 tdci.. Det har efter min erfaring ikke noget med temperaturen at gøre med af man sætter fuld varme på. Hvis jeg skruer lidt ned for varmen stopper den med at gøre det, så mit gæt er at generatoren ikke kan levere strøm nok til varmeapperatet ved de lave omdrejninger.

Rune Pind Nielsen

Rune Pind Nielsen
bruger siden
13-01-2006

28-10-2009 kl. 22:11

Hej Martin

Mange tak for dit indlæg. Jeg vil prøve at skrue lidt ned for varmen en dag :-)

Rune Pind Nielsen

Rune Pind Nielsen
bruger siden
13-01-2006

01-11-2009 kl. 09:21

Hej Jess

Jeg har slukket for a/c, men det var først da jeg slukkede helt for klima anlæget den stoppede. Så det er sikkert både a/c og varme anlæget der gør det.

Ikke at det er noget problem, men nu ved jeg da hvad det skyldes :-)