Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvor mange biler må man sælge pr. år uden Skat blander sig?

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 22:28

Hej, Er der nogen som ved hvor mange biler man må sælge pr. år uden skal Skat blander sig? Her tænker jeg specielt på en evt. fortjeneste de biler man evt. har solgt. Kav

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

29-04-2009 kl. 08:17

Hvis du udelukkende har haft køretøjet for at sælge det videre mener jeg du skal betale skat allerede af første salg. Hvornår de rent faktisk ville gøre noget ved det ved jeg ikke.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-04-2009 kl. 13:52

Det du spørger om, sådan som jeg tolker det, er: Hvor mange sorte penge må jeg tjene før Skat blander sig ?

Svaret er selvfølgelig: INGENTING. Undlader du at oplyse en indtægt på din selvangivelse, så er det skatteundragelse.

Grunden til du spørger i dette forum, er vel at du ikke tør at ringe til Skat og spørge :-)

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2009 kl. 15:13

Hvem taler om sorte penge ? hvis du har købt en bil efter du har betalt skat, så må man da også sælge den igen uden at skulle beskattes igen, det sker 1000 vis af gange dagligt i dagens Danmark.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-04-2009 kl. 15:31

Kasper taler om sorte penge.
Hvis du læser spørgsmålet:

"Er der nogen som ved hvor mange biler man må sælge pr. år uden skal Skat blander sig? Her tænker jeg specielt på en evt. fortjeneste de biler man evt. har solgt. "

Enhver fortjeneste der ikke opgives til Skat ER altså "sorte penge"

Mener du at der hver dag i Danmark sælges 1000-vis af biler med FORTJENESTE ???
Jeg kender ikke RET mange der kører med overskud når de sælger deres gamle brugte bil. Det er ikke for ingenting at biler kaldes "verdens dårligste invistering" :-)

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2009 kl. 18:11

Jeg har solgt 5 biler efter ca. 6 mdr. brug med overskud, det er naturligvis ikke nye biler jeg taler om.

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

29-04-2009 kl. 20:40

Hvis man sælger en bil med fortjeneste, skal man beskattes af den fortjeneste. Det gælder også hvis du sælger et par gamle sko, en sofa, din hund eller alt muligt andet. Der er en særregel for huse, men alt andet du sælger med fortjeneste skal du betale skat af.

Alt andet ER sorte penge! Og det er uanset om man handler bilerne efter at have brugt dem eller de sælges videre med det samme.

Profil slettet

Profil slettet

02-05-2009 kl. 12:41

Det passer altså ikke, så kan man jo ikke handle med noget som helst og hvor meget arbejde ville SKAT ikke have med kontrol m.m. af privatsalg ?

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

11-05-2009 kl. 15:32

Som jeg forstår spørgsmålet: Er man brugtvognsforhandler eller bare en privatperson, der skifter bil (meget) tit, hvis man både køber og sælger et antal biler om året.

Jeg har ikke det præcise svar, men er ret sikker på, at hvis SKAT vurderer, at der opkøbes biler med videresalg for øje og den pågældende bil ikke er tænkt anvendt som privatbil, selv om den måske nok er registreret som sådan, men udelukkende til salg, vil anlægge synsvinklen om, at der er tale om en virksomhed allerede ved et meget begrænset antal.