Bilbasen Forum
Hvofor FANDEN skal jeg køre med det klistermærke på min gulpladebil?
Søren Friis Sørensen
bruger siden
29-01-2006
30-05-2007 kl. 19:27
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
30-05-2007 kl. 21:47
Jeg vil ikke betænke nogen i at købe en gulpladebil privat, da det må stå enhver frit for at udnytte de huller, som findes i lovgivningen. Men det betyder langt fra, at jeg synes om loven.
Jeg har meget svært ved at se logikken i, at man skal slippe billigere i afgift, fordi man rykker bagsædet ud af sin bil.
Jeg så meget hellere, at man havde taget skridtet fuldt og forbudt privatkørsel i gulpladebiler. Istedet kunne man så sænke afgiften på normale biler på hvide plader.
Hvis du er så træt af klistermærket på din gulpladebil, kan du jo bare betale afgiften og indregistrere den på hvide plader - så sparer du også de 5040 kr i ekstra afgift.
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
30-05-2007 kl. 22:05
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
02-06-2007 kl. 15:02
Men problemet er det helt principielle i at genere de forkerte mennesker i denne her sag!
Når ordningen så ovenikøbet er skruet sammen på en måde der gør at enhver 10 årig kan gennemskue alle de huller der er i loven gør jo bare det hele komplet latterligt.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
02-06-2007 kl. 15:06
Men ellers er jeg enig med dig i at beskatte forbrug mere og til gengæld sænke afgiften på selve bilkøbet. Jeg ser også gerne forskellen mellem gule og hvide plader udvisket. De giver ingen mening, og er kun med til at gøre det hele kompliceret.
Profil slettet
02-06-2007 kl. 20:11
Profil slettet
09-06-2007 kl. 22:12
SUVér er fede, men for fanden da - kun med bagsæde hehe......
Profil slettet
10-06-2007 kl. 10:39
PS: sæt nu de vægttavler på når i nu alligevel skal til at klippe og klistre. :-)
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
11-06-2007 kl. 19:34
Så kan du vel også leve med den lille bagatel,af et mærke,som fortæller omverdenen at du kører lovligt i din VAREBIL.
Profil slettet
11-07-2007 kl. 13:25
Du har da tydeligt et problem med hvad du signalerer ud fra hvad du starter med at skrive.
Det eneste jeg kan give dig ret i er, at man ikke VIL betale for hele bilen - Men af den grund at man ikke behøver det!
Man køber vel efter behov, og de gældende regler.
Vi lever i et land med forskellige samfundslag og forskellige behov for transport.
Slutteligt kan man vel konstatere at der i DK findes de 3 nævnte regristreringskategorier - ja.
Desværre dyrkes den forbandede jantelov stadigvæk!
Profil slettet
11-07-2007 kl. 15:28
Hold da op en gang ævl. Hvem pokker bliver mere glad af at betale for hvide plader hvis man kan nøjes med de gule. Som så mange andre er jeg fløjtende ligeglad med hvad mine medtrafikanter tænker ang. om jeg har råd til gule plader eller hvide plader.
Du har da tydeligt et problem med hvad du signalerer ud fra hvad du starter med at skrive.
Det eneste jeg kan give dig ret i er, at man ikke VIL betale for hele bilen - Men af den grund at man ikke behøver det!
Man køber vel efter behov, og de gældende regler.
Vi lever i et land med forskellige samfundslag og forskellige behov for transport.
Slutteligt kan man vel konstatere at der i DK findes de 3 nævnte regristreringskategorier - ja.
Desværre dyrkes den forbandede jantelov stadigvæk!