Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hvilken bil skal jeg vælge?

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2008 kl. 20:42

hej, jeg er på jagt efter en ny bilm og det er 2 gang jeg skal ha bil. men er usikker på hvilken en der er den bedste, da der sgu er så mange at vælge imellem. gerne en bil til ca 250000, højst 275000. og gerne mindre selvfølgelig. jeg skal køre omkring 35000 km om året. har kigget på en pro´ceed som jeg synes var rigtig fed. har i nogen ideer?? meget gerne høre nogle muligheder...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

14-03-2008 kl. 17:31

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, for det er helt op til dit behov samt smag og behag, hvilken der er den bedste for dig. Men jeg kan da anbefale dig også at se på Honda Civic 1,8 Comfort til 250.000, og 1,8 Sport til 270.000. Der er ca. samme størrelse som pro’ceed, men har et par døre mere.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2008 kl. 22:01

Hej Kenneth.
Jeg er på linie med Kim - det forrige indlæg - det ligger til smag og behag når du har et budget der gør at du trods alt kan købe ny eller nyere inden for en meget bred skala.

Glem alt om Autoindex, statistikker og ammestuesnak. Prøv de forskellige muligheder ved samtlige forhandlere og dan dig eget personlige indtryk.
Det er muligt at statistikken siger toyota men hvis det er en Fiat Bravo som du falder pladask for, da en italiensk bil måske har mere "HJERTE" end en japaner, så er det jo det rigtige valg for dig. ( kun ment som eksempel )

Alt afhænger af øjene der ser ....

Blot husk som miminum at få en fagmand - ven, kollega, lign. til at kigge de "kendte steder efter.
Husk at få undervognsbehandlet - især hvis dit valg er japansk eller koreansk.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

15-03-2008 kl. 10:15

Det kan godt tænkes jeg husker forkert, men som jeg husker mærker med rustproblemer med nyeste først er det:

Mercedes
Ford
Opel

Jeg husker ikke rigtigt hvordan det var før dem, men supplerende beskyttelse er uanset nationalitet en god ide i vort fugtige og velsaltede land.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2008 kl. 10:30

..og mazda bøvler også med det. Men jeg er enig - supplerende rustbeskyttelse er ALTID givet godt ud. Nogle mærker bør få komplet efterbehandling, andre kan klare sig med mindre, men det danske l.... klima er gift for ting bygget af jern.

menmenmen... nu er det næsten forår :-)

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

15-03-2008 kl. 20:00

Du har ret jeg havde glemt Mazda, 6’eren har været relativt hårdt ramt.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2008 kl. 12:40

tak for svarene.. jeg vil prøve den honda, den ser også rigtig fed ud.. men tror nu at kia har overtalt mig, selvom jeg ikke lige havde regnet med det koreaner mærke, men den er sgu fremragende..