Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvid røg ud af udstødning! Hjælp!

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2010 kl. 14:45

Hej. Da jeg igår kørte på motorvejen, og bilen fik lidt omdrejninger at arbejde med, opdagede jeg lige pludselig at der kom en stor mængde hvidt røg ud af udstødningen. Der kommer stadig noget ud nu, når den står i tomgang samt man gasser op. Hvad kan det være? Det skal nævnes at der netop er blevet skiftet VVT-enhed samt lavet service på bilen. Det drejer sig om en Volvo V40 1.8 benzin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2010 kl. 14:49

Der er blevet tjekket Olie, var helt fin samt kølervæske (en smule over maksimum).

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

22-05-2010 kl. 15:47

Ja umiddelbart ville jeg også gætte på at der er gået en pakning så den brænder vand af...

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2010 kl. 15:57

Burde værkstedet evt. ikke have opdatet hvis der var en parkning der var ved at gå? Fik den tilbage fra værksteder 15 dage siden, hvor de havde udskiftet VVT-enheden samt skiftet kilrem.? Vil da skyde på de nærmest har haft hele motoren åben når de har skiftet VVT-enhed.

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2010 kl. 16:27

Når folk skriver vand, hvad mener i så? Kølervæske?
Kan folk evt. indgrænse det til hvilken parkning der skulle være gået, samt hvad en evt. udskiftning vil koste?

- Kan der køres videre i den weekenden ud, indtil den kan komme på værksted mandag?

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2010 kl. 16:31

Det bør nævnes, at den hvide røg der kommer ud, er nævnværdigt formindsket i forhold til hvad den lige gjorde de da jeg kørt i å motorvejen og opdagede det. Når den står tomgang nu, kan man svagt se der kommer lidt ud, bliver selvfølgelig lidt være når man giver den omdrejninger.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

23-05-2010 kl. 02:27

Hvis bilens køler er utæt og der ikke er nok "vand" på så risikerer du at ødelægge din bil.

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2010 kl. 11:48

Tror du har ganske ret, for da jeg luftede bilen på en kort tur igår, var alt røg udvikling minimeret. Den får sig dog et tjek på Bilia i morgen. Fangede heldigvis værkføren i dag selvom helligdag, og de tager det på deres regning eftersom de har haft hele motoren skilt ad :)