Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hvad skal jeg købe??

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

13-07-2003 kl. 15:08

Mon ikke du skulle finde ud af hvad det er du har behov for. Du spørger jo her om en håndfuld 5 dørs biler i en bestemt størrelse og så lige Accord som er meget større og kun er 5 dørs i stationcar modellen. Et andet sted spørger du om Mondeo stationcar som er på størrelse med Accord stationcar, så hvad er det du har brug for?

Med venlig hilsen Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2003 kl. 16:36

nej fejl....jeg siger honda accord 4 dørs og ford mondeo 5 dørs som IKKE er stationcar!!!!

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

13-07-2003 kl. 16:55

Rigtigt der havde jeg ikke set ordentligt efter, der står rigtigt nok Mondeo 5 dørs. Men i indlæget med Accord står der faktisk "de skal alle være 5 dørs" og så skal Accorden jo være en stationcar. Skal jeg og andre forstå det sådan at du er på jagt efter en af de biler du nævner, og at den ikke må have mindre end 4 døre?

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2003 kl. 17:05

jeg er på udkig efter de biler jeg har skrevet på i indlægget og de skal alle være på 5 døre bortset fra at accorden skal være 4 dørs...
så kender du noget til de biler !!!

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2003 kl. 10:23

en mercedes årgang 84 op til 90 er ligelovligt gammelt nok til mig...
det kan godt være at det er en god bil men at gå til en 20 årig gammel bil, så siger jeg nej tak....!

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2003 kl. 13:51

okat det lyder da godt og de er da tilmed ikke særlig dyre...jojo 13 km/l er ikke så ringe....hvor meget kører den inde i byen, og ude på motorvejen...
Ruster de???
er der ikke seat 5 dørs

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2003 kl. 19:01

claus jeg tror altså ikke Seat er lige den bil jeg søger, men det er altså en god bil og billig...
Det jeg er mest til er Honda Civic 94 opefter og mazda 323F 94 opefter, og evt også en god WV golf til en rimelig pris...

Jens Jensen

Jens Jensen
bruger siden
06-01-2004

14-07-2003 kl. 23:23

SEAT er ikke en VW, og bl.a. støddæmpere er svagere end i VW ligesom at jeg vurderer samlekvalitet med rustbeskyttelse og anvendt lakering som svagere end VWs produkter generelt. Med de relativt beskedne ressourcer og dine krav til årgang - hvilket jeg ikke vil tillægge samme høje værdi som dig bl.a. qua at bilmodeller oftest er tilnærmelsesvis en over en periode på 5-7år og derfor se ens ud. Ford Mondeo kunne være et bud og der er mange på markedet, men især japanske mærker som du selv har været inde på såsom Mazda 323, men også Mazda 626 som 5-dørs. Jeg vurderer at motorstøj er rimelig høj men de holder bare længe og kører og kører samt ser smarte ud. Mine betragtninger omkring alder skal ses i forhold til om der er antirust behandlet og passet med service samt at km-tal kan dokumenteres. Mit seneste køb er en M626 fra 1994 kørt 157000 og den er mindst lige så pæn som årg. 1996 og det var i den forbindelse jeg kiggede på flere SEAT

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2003 kl. 23:23

Jeg vil gerne købe en bil som skal holde i mindst 3 år den skal være i en prisklasse fra 25000 til 60000 kr,- og fra 1994 op til 1996.
Jeg har haft kig på bla Mazda 323F 1,5, fiat Brava,VW golf,honda accord, og toyota corrolla xli, de skal alle være 5 dørs..
Hvad vil i anbefale og hvorfor???
Og hvilken bil skal jeg glemme pga mange fejl såsom rust!!!
Husk den skal kunne bruges i mindst 3 år også kunne sælges igen ???