Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad er en Mercedes værd?

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

17-05-2009 kl. 10:01

Hej. Hvad vil I vurdere denne bil skulle koste, hvis man afleverer den til en forhandler i REN handel (dvs. uden samtidig køb af anden bil) Mercedes E220 CDi classic st car aut. fra 7/2000 kørt 430.000km (gl. taxa) og sidst synet 8/2008. I følge bilbasens vurdering skulle den kunne koste 139.381kr i REN HANDEL til en forhandler. Den nøjagtig samme bil kan ses på bilpriser.dk hvor den dér vurderes til 56.400kr. Er det ikke en skræmmende stor forskel på vurderingerne? Det pudsige er at man kan købe en fra 4/2001 kørt 531.000km til 109.900 fra en forhandler

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-05-2009 kl. 10:26

Hej Klaus.

Bilvurderings-hjemmesider (pyha et langt ord :-) , kan du i bedste fald bruge til vejledning, i værste fald til ikke en skid.

Bag sådan en hjemmeside er der et "exel-regneark" der feks. tager en given bil og siger: 17% i afskrivning pr. år + 22 øre pr. kørt kilometer + evt. udstyr og + 1000,- for metallak.

Et sådant system virker ok til almindelige mindre biler med et forholdsvis lavt km. tal. (medmindre at de er sat med fra importøren, Renault Clio diesel med 2 år på bagen er nok ikke mere værd end en NY ? )

Det er ,for mig, ikke skræmmende at der er så stor forskel på vurderingen på din Mercedes, men derimod at du tror at du kan regne markedskræfterne ind i et regneark.

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

19-05-2009 kl. 08:52

Hej Michael.

Jeg tror nu heller ikke jeg kan regne markedskræfterne ind i et regneark, jeg undrer mig bare over hvorfor bilbasen vurderer den til at være mere værd end hvad jeg kan købe en tilsvarende bil for hos en forhandler.

Hvis I havde sådan en bil, hvad vil I så forlange for den?
Henholdsvis I en privat handel, og i en handel til en forhandler?