Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad er det nu den hedder siden med advarsel mod dårlige bilforhandler

Profil slettet

Profil slettet

13-10-2008 kl. 12:37

Er ude og kikke på bil - men er bange for at løbe ind i snydepelse - er der nogen der kan huske hvor de kan være registreret henne? vh John Nielsen ps! Hvis du ved om en BMW 530 d fra 97-99 kan være et godt køb - så skriv da lige om det. Evt problemområder vedr. denne bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

13-10-2008 kl. 12:59

Den eneste jeg lige kan komme i tanker om er http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/

Og så er der www.bilklage.dk men der er endnu ikke nogle på deres "sorte liste".

Profil slettet

Profil slettet

13-10-2008 kl. 13:56

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

14-10-2008 kl. 00:25

Husk at tjekke bilbogen for restgæld i dyret !!

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

14-10-2008 kl. 07:03

Du leder efter en 10 år gammel bil, forvent derfor en bil, der skal repareres, uanset km og stand. Sælger behøver ikke være bekendt med alle fejl og mangler, han kunne jo have købt den af en snydepels. Har du yderligere spørgsmål, eller er der andet i forbindelse med et bilkøb du er bange for ?

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

14-10-2008 kl. 07:53

Skal man forvente at en bil har fejl og mangler blot fordi den er 10 år gammel? Det lyder da helt forkert.

Jeg kører japansk, der passer det i hvert fald ingen steder det du skriver.

Mine erfaringer:
83'er, jeg kørte 5000 km i den, ingen udgifter
91'er, jeg kørte 10000 km i den, ingen udgifter
86'er, jeg kørte 10000 km i den, ingen udgifter
(bremseklodser og andre sliddele er dog blevet skiftet)

Profil slettet

Profil slettet

14-10-2008 kl. 10:48

Man forlanger selvfølgelig en brugtbilsattest - og ja der er faktisk fejl som en brugtbilsattest fra FDM ikke finder - så som olie der smutter forbu olieskraberinge o.s.v. - så ja der er fejl som forhandler ikke kan være bekendt med men som må betragtes som værende der fra sidste ejer - derfor har vi jo købeloven med omvendt bevisbyrde - så forhandler skal bevise at fejlen ikke var der fra starten. Men man ser desværre ofte, at visse forhandler afslår fordi de ved, at kunden så er nødt til at køre retssag for at få sin ret - og forhandlere ved, at en del kunder ikke gider det hvis der er tale om småreparationer. Det der er min overvejende bekymring er, at hvis jeg finder en lækker bil til en god pris - ja så ved jeg måske ikke (fordi jeg ikke kender alle forhandlere), hvordan denne opfører sig hvis vognen gør knuder efterfølgende. Ved kun at vælge at købe fra en af mig kendt forhandler ja så skal jeg købe en af de biler han har og til den pris han vil have - ikke nødvendigvis et godt tilbud.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

14-10-2008 kl. 16:32

Autodidakt, dejligt men kom du ud på den anden side at internettet og skrivebordet, de biler du omtaler står ikke mål med nutidens biler, jeg forstår du er glad for din japanske bil, den foreskrevne BMW der trods alt også er et kvalitetsprodukt, få også brug for "hjælp"

Sidst rettet: 15/10-08