Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hvad er at foretrække?

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2005 kl. 14:10

Umiddelbart ville jeg sige VW 140hk men den er dyrere at få fat i. De er begge næsten lige kraftige ... VW'en har vist lidt mere moment. Den er svær ... Det er begge gode maskiner.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2005 kl. 14:39

Det kommer nok lidt an på hvad du lægger vægt på. VW's TDI går længere på literen, og det er ikke noget problem at få dem til at opfylde det lovede eller endda køre længere pr liter. De har dog en lidt hårdere motorgang end Peugeot's HDI (specielt 1,9 TDI), selvom VW's 2,0 er rimelig tæt på HDI'en i støjniveau er der stadig en lille forskel. TDI'erne har også tit noget mere effekt end det lovede, de ligger påå 150hk+

For mig ville valget være klart, synes TDI'en er den bedste motor, og de biler den ligger i mener jeg er 307'eren overlegen (jeg går her ud fra at du kigger på Golf, Octavia, Altea/Toledo/Leon).

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2005 kl. 16:02

Prøv at lyt til dem. VW lyder som en gammel traktor man har smidt i motoren på.
VW dropper desuden Pumpe Dyse maskinerne fra 2007 og går over til commonrail.
Prøv desuden at læse den svenske test om partikelforurening. HDI makinerne slipper 80.000 gange mindre partikler ud end den ringeste i testen Skoda Octavia.

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2005 kl. 17:25

Beklager men har oplyst noget forkert. Det er ikke 80.000 men 18.000 gange mindre partikler i en bil med partikelfilter.
Læs selv testen her:
http://www.vibilagare.se/longtest.asp?guid=15A40D3B-C6A4-4736-9EE9-64F3BBFB0405
Og Michael F. hvis du står over for to biler til samme pris og med partikelfilter. Vil du så virkelig vælge uden?
Desuden har prisen ofte ikke noget med kvaliteten at gøre, men noget med om man ønsker at prisen skal signalere kvalitet.
Og slet ikke når vi snakker VW, her er forældede produktionsmetoder grunden til den høje pris. Toyota producerer dobbelt så hurigt og har under halvdelen af de reklamtioner som VW.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

14-12-2005 kl. 22:16

2,0 tdi har fået kanon god kritik hele tiden. og er en af VW´s bedste dieselmotore.
HDI er efter sigende ganske god, men ikke så god som TDi.
Gå efter 2,0 TDI

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2005 kl. 07:23

wv 140 hk motor eller peugeot 307 hdi 2,0 136 hk?