Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

HVA sker der???

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2006 kl. 21:39

torben du har ret. de har os lige hvor de vil ha os desværre man kan bare blive så gal over det..

karsten: ja vi kunne bare købe os en rallybil. noget andet er og nok også noget af grunden til at afgiften bliver sat ned er at rallykører er de eneste sportsfolk der ikke får så meget som en krone i tilskud til deres sport og så også tilmed skal betale 180% afgift for deres udstyr til at udøve deres sport det er jo også helt hen i vejret. men ja det er et meget underligt land vi lever uden tvivl. det er sgu frustrerende nogen gange

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

24-04-2006 kl. 11:18

Ja lige mht biler er danmark sgu et skodland. Desværre... jeg tvivler mere og mere på at de nogen sinde sætter afgiften ned. Det er for stor og god en indtægtskilde, til at de vil gøre noget ved det. De ved ikke hvor de ellers skulle finde de ekstra milliarder.
De er jo ligeglade med os borgere der måske har mindst lige meget behov for en bil som de har.

Jeg mener at have hørt at ministrerne for 290.000 kr til en ministerbil. Men jeg må tilstå at jeg har ALDRIG set en ministerbil der kan købes til den pris. Det er enten stor Mercedes S-klasse ell. Audi A8 ell. BMW 7 serie.
Man skulle opfordre de importørere til at lade være med at tilbyde dem så fine biler når de ikke har pengene til det. De kan sikkert finde en fin brugt BMW 320 fra 2000, de kan få for det beløb. Det er stadig en meget fin bil.

Men regeringen er så dobbeltmoralske på det område så det er til at brække sig over...
Desværre...

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2006 kl. 13:59

sad lige og så 19 nyhederne på tv2 hvor der var et indslag om afgiftsnedsættelse på miljø rigtige biler, hvor der var en politiker der forsøgte at frenskynde løftet om ændringer i afgiften på nye biler som regeringen jo har lovet os højtbetalende bilejere,da benzinpriserne er skyhøje og vi sviner som aldrig før på grund af de gamle kasser som mange af os er tvunget til at køre i.
tv2 havde så snakket med ministeren på det område Thor Petersen som siger at der kan blive tale om nogle små ændringer på sigt over en årrække, men hvis afgiften skal sættes ned på miljøbiler som toyota prius og vw lupo. ja så skal afgiften sættes op på alle andre biler??? Der blev jeg så temmelig tosset... de himler op om trafiksikkerhed, miljø svinende biler og alt det der og så fandme om nye biler ikke skal blive endnu dyrer pga. de miljørigtige biler?? så får vi da aldrig nogensinde forbedret hverken sikkerhed eller miljø når vi så tvinges til at købe en gammel rusten golf 1 diesel som får kulminer til at ligne sterrile operationsrum på hospitaler... Helt ærligt nju må de snart tage sig en lille smule sammen på christiansborg.. det kan ikke passe.... puha skulle bare lige ud med det:-)