Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

"Holder" hvide biler stadig ?

Profil slettet

Profil slettet

29-09-2010 kl. 18:13

Hej Bilbasser ! Som relativt nyt "medlem" vover jeg nu pelsen og laver selv et indlæg. Jeg står evt. overfor at skifte bil. Og det skal være en bil i det jeg vil beskrive som luksusklassen. Altså en bil i sekmentet kr. 500.000- 750.000. Helst ny eller evt. lidt brugt. Hvilket nærmere mærke jeg tænker på, vil jeg ikke komme ind på, af frygt for alle "mærkespasserne" med irrelevante bemærkninger! Mit spørgsmål går på, om det er helt sindsygt at vælge en sådan bil i farven hvid ? Jeg ved det har været mode /"hipt" de sidste par år. Jeg har egentligt aldrig været til hvide biler, men må erkende, at når jeg ser en hvid luksusbil, føler jeg den udstråler stil og klasse. Desværre er jeg kendetegnet ved altid at være lidt for sent på den og altid efter "trendsetterne" og dermed altid kommer lidt for sent til det som "rykker" inden for mode og smag. Jeg vil selvfølgelig også gerne have at min bilinvestering ikke unødigt taber værdi pga. farvevalget, så hjælp! Hvad synes I ? Er hvid stadig "hipt" nu og de næste par år, eller skal jeg vælge en mere sikker farve ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-09-2010 kl. 18:40

Selvfølgelig kan du købe en bil i Hvid, vælg nu bare den farve du helst vil have og nyd din bil, hvis du er i tvivl og usikker på værditabet, så lease bilen, det er billigere i den prisklasse og du slipper for værditabet på den "forkerte" farve.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-09-2010 kl. 19:56

Hej Peter.

Dit heldige bæst, jeg gad godt kigge på biler i den prisklasse :-)

Personligt syntes jeg at en hvid Mercedes E-klasse med sort tag er skideflot feks.
BMW syntes jeg ikke har et design hvor hvid "holder", så det kommer altså også an på hvilken bil du overvejer.

Det der med at være "efter" trendsætterne, kender jeg kun alt for godt, jeg har fårst for nyligt smidt "kassebukserne" ud :-)

Nå, du stiller jo et konkret spørgsmål; "skal jeg vælge en mere sikker farve" ???

Nej, for fanden, du skal købe din bil i præcis den farve du bedst kan lide, er du en mand eller en mus ( ja, undskyld men det er da ikke andre der skal bestemme hvad du gør)
Dernæst; en bil i den prisklasse taber 100.000,- om året de første 2-3 år, er det så ikke ligegyldigt om en hvid, taber 10.000,- mere eller mindre på 3 år feks. ??

Under alle omstændigheder; God fornøjelse med valget.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

29-09-2010 kl. 23:00

Jeg synes også at du bør gøre hvad DU har lyst til og vælge hvid hvis det er det du ønsker, og vær ligeglad med hvad andre synes.

Men hvis jeg stod i samme luksusproblem(Må være ret dejligt problem) Så ville jeg IKKE turde vælge hvid. Alt andet lige så tror jeg altså at den kommer til at tabe lidt for meget i værdi i forhold til Sølv eller sort. 20-30 k kan det hurtigt blive til.

Husk på at hvad det er for et statement man udtrykker, ved en hvid bil, og det passer nok ikke lige til den type mennesker der har råd til de biler.

Personligt ville jeg hellere holde mig til Sølv, Sort, Koks eller grå. Det ved man hvad er og det er lettere at komme af med igen.

Claus Trier Kjerkegaard

Claus Trier Kjerkegaard
bruger siden
04-01-2007

01-10-2010 kl. 16:55

Se'føøli gør de det!

Har netop bestil en Insignia Sports Tourer Cosmo, med AFL lygter og 19" sutter - den er for blæret i hvid!

Min mening er, at man med hvid skal finde en bil der kan bære farven - f.eks. kommer nogle biler hurtigt til at ligne en varevogn i hvid - store sutter, chrom og xenon fjerner dén tvivl ;-)

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2010 kl. 19:54

Hej igen.
Tak for jeres svar - har først set dem nu da jeg har været udenlands i en uges tid. Tak for tippet om perlemorshvid. Det er faktisk dem jeg bliver opmærksom på når jeg ser dem køre forbi. Det giver lige det ekstra, så det ikke bare ligner en Toyota fra ISS !

Nu vover jeg alligevel det ene øje og kaster de 3-4 emner jeg har i kikkerten som købsemner:

Lov mig at være seriøse og ikke foreslå Toyota Carina fra 1988 med ekstra god undervognsbehandling......

Emner:

1: Brugt Mercedes R500/320 i perlemorhvid (hvis det skal være en stor bil med plads til 7 pers. som måske ønskes i familien)

2: Ny/nyere Mercedes C320 (den nye model) i perlemorhvid (evt.min bil alene:-)

3: Ny/nyere Audi A6 st.c. i perlemorhvid ( et kompromis størrelsesmæssigt)

Seriøse svar udbedes, andet ignoreres - på forhånd tak.