Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp-peugeot 406

Erman Temur

Erman Temur
bruger siden
18-06-2004

05-09-2005 kl. 15:39

Hej igen...

Nu har bilen været igennem testeren og der er intet i vejen med det elektriske.Lambdasonden fejler heller ingen ting...Flere gode råd??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2005 kl. 01:01

et lille råd. jeg ejer en vw bora. Den rykkede ved gear skift og hvis den skulle sej trække. Den var på værksted flere gange og mange dele blev udskiftet men bilens computer meldte ingen fejl. Efter et par dage kom jeg i tanke om at det maske kunne være tændkabler der var defekt. Så tag en forstøverflaske og fyld den med vand. Derefter starter du motoren og sprøjter vand ud over tændkablerne. Du hører med det samme på motoromdrejningerne hvis de er defekte. Jeg havde 3 kabler der var gået i stykke. Flere værksteder inklusiv et vw værksted kunne ike finde sådan en lille fejl. Men skiftede kablerne og bilen har ikke givet et ryk siden. PAS PÅ ikke at sætte hånden ned på kablet med moreren igang. Hvis motoromdrejninger falder er der hul. Og det giver et ordenligt stød hvis man tager ved det med hænderne med motoren igang. Prøv dette råd. Det duede for mig.

Erman Temur

Erman Temur
bruger siden
18-06-2004

13-09-2005 kl. 23:04

Jep..har prøvet aut.værksted som skiftede både tændrør og tændspole, men det hjalp heller ikke!!

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2006 kl. 23:01

Jeg har nøjagtig samme problem med min 406´er. Har flere gange fået testet bilen, skiftet tændrør, tændspole og lambdasonde på aut. værksted men alt sammen uden at det har hjulpet. Den hakker stadig mellem gearne når jeg giver den gas. Har du fundet en løsning på problemet, vil jeg meget gerne høre fra dig.
Mvh Per

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2006 kl. 20:44

Jeg har nøjagtig samme problem med min 406´er. Har flere gange fået testet bilen, skiftet tændrør, tændspole og lambdasonde på aut. værksted men alt sammen uden at det har hjulpet. Den hakker stadig mellem gearne når jeg giver den gas. Har du fundet en løsning på problemet, vil jeg meget gerne høre fra dig.
Mvh Per

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2006 kl. 21:17

Hej, har muligvis helt misforstået symptomerne. Kan det ikke være en defekt eller løs motorophæng.

Erman Temur

Erman Temur
bruger siden
18-06-2004

15-02-2006 kl. 21:59

Jeg har fået skiftet motor ophæng og en føler, men det har heller ikke hjulpet!

Erman Temur

Erman Temur
bruger siden
18-06-2004

15-02-2006 kl. 21:59

Hej...Jeg har to fejl på min peugeot 406 (2,0 st -11/1998) som ingen tilsyneladende kan ordne! Når jeg skifter fra 1. til anden gear og tilkobler klasker (koblingen?) og rykket kan mærkes i hele bilen..altså ingen blød tilkobling!! Den anden fejl er at bilen nogle gange (ikke altid!) hakker når jeg slipper gas pedalen og svarer med et ryk når jeg igen giver gas!!