Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp! "Ny" bil>mærke?

Alan Yucel

Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003

08-12-2005 kl. 15:39

Jeg ville aldrig vælge MB fordi den høje km tal....

Ford'en taber meget i værdi, og der kommer en helt ny model i slutningen af 2006 så den er ingen penge værd...

Jeg syntes helt klart at du skulle købe en volvo s40, men kun hvis det er den nye model... motorvalget skal helt klart være en 1.8 da den er billig i drift og forsikring.... kig evt. under brugte volvo s40 fra 2005 under private... der er en rigtig god en....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

08-12-2005 kl. 20:49

Tak for det Henrik.
Jeg tror også at Volvoen er det umiddelbare bedste valg pga. værditabet er mindre - tror jeg:-)
Mjo, jeg har overvejet både Mazda6, Avensis og Skoda Oct. Mazda6 havde jeg en kammerat, der sagde at sæderne ikke var gode på det lange stræk, og siddekomfort betyder næsten mere end rimelig motorkraft for mig. Avensis har jeg kraftigt overvejet, men ligesom Skoda er jeg næsten ved at falde i søvn bare ved at kigge på dem - Ford Mondeoen har også lidt "søvn" i sig i designet. Men Avensis er nok også et rigtigt godt køb;-)

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

08-12-2005 kl. 20:56

Tak for feedback. Jeg tænker selvfølgelig også lidt økonomi, hvorfor jeg har denne med i mine tanker. Forden er lækker nok indvendigt, men kedelig at se på;-) Jeg havde selv en mercer, og jo, der var lidt ekstra mekanikerregninger, men ikke mere end forventet. Motoren havde kørt 400k, og spandt flot. Det var mere de øvrige dele der var slidte.
Den nye S40 2,4 er næsten indiskutabel lækker, meeen rimelig dyr;-)

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

08-12-2005 kl. 21:06

Jeg mener kun det var den første, der var lidt bøvl med mht. rust... Den nye Volvo har jo samme bund som den nye Focus og Mazda3 (mener jeg). Såmænd dejlig afbalanceret Volvo iflg. min prøvetur. Jeg laver et indlæg om mercer-ejeres erfaring på den seneste C-model. Har snakket med flere vognmænd, der siger at C-klassen er ok, dog for lille. Det er den nye Volvo-model vi snakker om her. Den gamle model kan få enhver søvnløs til at sove, hvis de ser den:-) Jeg læner mig hen imod den mere og mere. Den indre "farmand" siger Volvoooo...
Havde overvejet 2,5'eren, men hvis jeg nævner det overfor mit forsikringsselskab begynder de nok pludseligt at snakke om vejret eller tror det er telefonfis.

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

08-12-2005 kl. 21:11

KM-tallet på en frokørt MB burde selvfølgelig skræmme enhver, og regner også med at spare lidt mere sammen, og evt. købe en med færre KM på hvis det var. Jo, ser ud til at Forden taber mest, men også mest økonomisk... "den indre farmand"...
Tænker fornuftig 1,8er i Volvo og i "VFL", men drømmer lidt 2,4-motor;-)

Profil slettet

Profil slettet

09-12-2005 kl. 02:07

Ikke at JEG ville vælge de mærker - men ud af dem du lister op, så helt klart Volvo´en - designet holder bare på den nye model.

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

10-12-2005 kl. 01:35

Der er ingen tvivl om at Octa. virker som en udemærket "folkevogn", og virker som et fornuftigt køb. Men at nævne sammenligninger til C-klassen er måske lige en mærkbar tilsnigelse;-D Jeg vil selv tænke: "Mjoo.. det er nu ikke en C-klasse men næsten....eller...":-) Kiggede på en Fabia på et tidspunkt hvor jeg købte en Punto til sidst, og der fik jeg ondt i yggen efter 20 min. prøvetur... det er dog ikke sket i Superp'en.... meen prisen.. hvad sker der? Nå jeg kigger på den ellers udemærkede Octavia kan jeg næsten mærke vielsesringen og børnene rive mig i tøjet, og min gamle far sige noget a la "Den er godt nok flot"...
Nå du siger lidt dyrere end Mondeoen omkring Volvoen, er det så Mondeo 2,5 vi snakker eller 2,0?

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

11-12-2005 kl. 02:19

Ok, "VW" har man aldrig gået galt af, og "2,0 TDI" må også være minimum for en "farmandsbil";-). Jeg er 33, bor på Djursland, har haft bil på 8. år i træk uden ulykker (knock on wood), og har haft seks biler i perioden;-D. For mig er bil en livstil... Jeg er ked af at du fravalgte V50eren, for den virker som en OK stationcar set i forhold til en Skoda (GG:), men ja, du har ret omkring det med pladsen, meen jeg har kun BRUG for en stationcar hvert 2. år, og så lejer jeg en trailor. Har dog to hunde, men de kører i vores gamle Goller fra 89. Suveræn bil forøvrigt.
Jeg er altid klar på en god pris;-). Jeg søger altid en respektabel pris på motorer på Mondeo 2,5 / MB E320 / Audi 1,8t (den nye model), der er et eller andet der tricker forsikringselskaber, når de hører ord som "T" eller "TD" efter eller at motoren har over 2,0:-). Det er som om de intet hører efter man siger "T" eller "TDI". Personligt ser jeg det som en en sikkerhedsrisiko, at have en motor under 2,0 eller 1,8t...:-) Men ellers de før-omtalte biler er ok omkring forsikringspriser:-)

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

11-12-2005 kl. 17:46

Hej, Jeg hygger mig fint med min Ford Sierra 2,0 fra 1993. God bil, men ny skal den snart udskiftes, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge ud af følgende mærker/modeller, der koster ca. det samme. Kørselsbehov 30.000 km:

Mercedes C220/C180, maks. 350000 km/150000km. År 2001<
Volvo S40 1,8/2,4 måske V50, under 60000 km. År 2004<
Ford Mondeo 2,0 aut., under 60000 km. År 2004<

Jeg foretrækker MB, men ved godt at det ikke er det bedste/fornuftige køb af de valgte mærker. Har haft en C250TD fra 1997 sidste år.
Den indre farmand siger Ford Mondeo(har ikke børn:-). Måske Volvo S40/V50, dyr, men lækker bil.

Hvad vil du vælge af de tre, og gerne hvorfor???:-)