Bilbasen Forum
HJÆLP!!! Hvilken stand kan man forvente på brugt bil???
Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004
09-07-2010 kl. 20:10
Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004
09-07-2010 kl. 21:06
Det er faktisk også det forhandleren siger, hvad angår katalysatoren.
Jeg forventer ikke en fejlfri og fabriksny bil. Men jeg forventer, at bilen er iorden og det er den ikke.
Nu er jeg ikke jurist. Men vil man ikke altid gå ind og se på bilens alder, og hvor mange km den har kørt, og deraf hvad man kan forvente af stand på bilen?
Jeg ved godt, at sliddele ikke er omfattet af reklamationsretten. Men det ændrer vel ikke ved, at bilen skal være iorden ved salget. Han må vel ikke sælge en bil, hvor bremserne ikke er iorden, idet det vil være livsfarligt??
Så kan man jo også undrer sig over, at forhandleren ikke selv tjekker bilen inden han overhovedet køber den af anden kunde.
Hvad angår synet, ved vi alle sammen jo godt, at det ikke altid bliver gjort lige grundigt.
En utæt bremsekalibre er vel i sagens natur noget der burde være påtalt til et syn, og som min egen mekaniker sagde, at der burde have været udstedt øjeblikkeligt kørselsforbud.
Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004
09-07-2010 kl. 21:14
Der var også et problem med højtalerne i højre fordør, som jeg påtalte med det samme.
Da jeg første gang har bilen til garanti reperation, siger de at de ikke kunne finde nogen fejl på højtalerne, og at alt var iorden. Med det samme på vej hjem fra forhandleren kan jeg høre, at det ikke er tilfældet. Så jeg måtte have den til garantireklamation igen, og nu er det så endelig lykkedes dem at lave det.
For mig at se, har de jo løjet mig direkte op i ansigtet første gang. For det kræver vel ikke den store mekaniker uddannelse at høre, om den reperation man har lavet på højtaleren virker?
Derudover er der en masse andre småting, som de så også har lavet ved mine reklamationer.
Men man kan jo så undrer sig over, hvorfor de ikke bare har lavet de ting, inden de leverer bilen til mig. Det andet giver et utrolig dårligt indtryk fordi, det kommer til at virke som om, at de bare håber på, at kunden ikke opdager fejlene, og dermed at reklamationsretten så når at udløbe, og dermed billigere omkostninger for forhandleren.