Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp hvad skal jeg vælge ??

Kaspar Andreas Devantie

Kaspar Andreas Devantie
bruger siden
30-03-2007

24-11-2009 kl. 21:50

Vi er en familie på 4, som er på udkig efter en nr. 2 bil. Jeg tænker på en af de små til 520kr. i årlig vægtafgift. Men der er efterhånden kommet en del at vælge i mellem, men det vigtigste er at finde en driftsikker bil som starter hver gang. Så hvis du derude har forstand på biler så vær da flink og kom med et godt råd... Jeg har selv kigget på Suzuki Alto(billigst) - Peugot 107 - Toyota Aygo - Citroen C1 - Kia Picanto

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-11-2009 kl. 23:21

Tja, jeg ville måske overveje Nissan Pixo.
Det er Nissans udgave af Suzuki Alto, men jeg synes, at Nissan giver lidt mere for 100.000 kr - og så er den lidt pænere, uden dog at være en skønhed.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-11-2009 kl. 10:24

Peugeot,Citroen og Toyota er præcist lige driftssikre, da det er samme bil, der laves på samme fabrik med de samme dele i Tjekkiet.
så her er der smag og behag.

Nissan og Suzuki er ligeledes samme bil, som samles i Indien. igen smag og behag.

Kia ved jeg ikke hvor bliver samlet.

Har du overvejet Fiat Panda ??? Den samles i Spanien, og har modsat mange af de andre 4 cylindre, den kører nok mest som en "stor bil".

Vi har 3 Pandaer i vores familie, og de har aldrig drillet på nogen måde.

Kaspar Andreas Devantie

Kaspar Andreas Devantie
bruger siden
30-03-2007

25-11-2009 kl. 18:15

ja Pixo`en er en ny model fra Nissan. Den kendte jeg ikke til. Men hvis vi flytter os fra en brugt til ny, så skal den da bestemt undersøges nærmere hos en forhandler:0)

Kaspar Andreas Devantie

Kaspar Andreas Devantie
bruger siden
30-03-2007

25-11-2009 kl. 19:19

Jo jeg har en god ven som nettop også har nævnt Panda`en. Den er økonomisk men ikke helt ligesom Picanto. Men måske er den mere sikker og mere rummelig...Jeg har dog hørt flere beklage sig over Italienske mærker. Men du har jo så gode erfaringer fra Panda`er i familien...Panda`er er måske anderledes bedre en andre Fiat biler?
Umiddelbart skal jeg ud og prøvekøre og fornemme Toyota, Picanto og Panda...

Nils Wilmann

Nils Wilmann
bruger siden
16-07-2005

05-12-2009 kl. 15:00

Vi har haft 3 Fiat'er, den første var en 127, den anden en cinquecento, og nu en Panda, alle 3 har været gode, driftsikre og billige i drift og vedligeholdelse, så jeg har kun godt at sige om Fiat. Pandaen er måske lidt blød i affjedringen, og accellerationen kunne godt være lidt bedre, førersædet er måske lidt hårdt i ryglænet, men ellers er det en god bil.
Vi har haft den siden 2004 (fra ny), og den har kørt 66.000 km, hvoraf meget af det har været småture, der er i den tid blevet skiftet en støddæmper foran, lavet en modifikation til ledningsføringen til forlygterne (som Fiat ikke ville betale, da garantien var udløbet), og så har den fået skiftet udstødning for 2 mdr. siden. Listen over muligt ekstraudstyr er lang for så lille en bil, efter min mening, der er 3 forskellige ventilationssystemer at vælge mellem, fra et helt enkelt system uden noget, over et A/C anlæg til et fuldautomatisk termostatstyret klimaanlæg (som vi har valgt), som fungerer perfekt.
Der er 3 forskellige bagsæde versioner at vælge mellem, fra et enkelt standard ryglæn (nedfældeligt) over et splitbagsæde, til et splitbagsæde, som kan rykkes frem og tilbage, og derved give mere bagagerumsplads, når der er behov for det (vores valg), desværre må man acceptere at valg af splitbagsæde betyder fravalg af midtersele bagi.
Soltag er også en mulighed, med et fast glastag bag, og et oplukkeligt glastag for (hvilket vi har valgt), automatgear er også en mulighed (også vores valg), her er der ikke tale om en konventionel automatgearkasse, men en elektro-hydraulisk styret manuelgearkasse, den er lidt anderledes at køre med, men den virker fint.