Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

HJÆLP ! Er en slutseddel BINDENDE ved køb af brugtvogn ?

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2008 kl. 07:23

Hej Jeg har en MB VITO som jeg skal af med, så jeg begyndte at kigge mig om efter en forhandler der ville tage VITOen i bytte for en anden bil, jeg er en lidt impulsiv type, så da jeg tager til en fynsk forhandler som gerne vil tage min Vito + 12.000 kr i bytte med en Astra, vi aftaler at jeg skal skaffe pengene til efter weekenden og så handle, jeg underskriver en slutseddel og køre videre. samme dag ser jeg en anden bil som ville være et bedre køb + at jeg bestemmer mig for at prøve at sælge VITOen privat. Jeg ringer til forhandleren samme dag og fortæller at jeg har fortrudt, Han siger > Det er umuligt handlen er indgået og han har faktisk solgt min VITO videre så jeg har bare at møde op med VITO + PENGE ????? Kan det virkelig være rigtigt ?? jeg er godt klar over jeg er lidt en klovn men det er fisme menneskeligt at fejle ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2008 kl. 08:31

Når jeg skriver "lidt en klovn" er det underdrivelse :-) Jeg er klar over at et er meget usmart og forventer heller ikke medlidenhed.
MEN det jeg syntes er lidt underligt er at forhandleren reelt ikke har mistet noget, han har bare ikke fået solgt hans brugte Astra i denne omgang. jeg har jo ikke bestilt en ny bil i PINK med Grønt læderindtræk. til levering om 8 uger. Der er bare en vogn han har stående... Så jeg sætter vel egentlig spørgsmålstegn ved om forhandleren virkelig hare en sag ?! osse i forhold til fortrydelsesret og generel forbrugerret ?

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

26-05-2008 kl. 08:04

Aftalen er bindende for begge parter, og jeg ville nok ikke sælge VITO for den har forhandleren krav på - du er også forpligtiget til at aftage den købte Astra. Du kan faktisk ikke afhænde Vito til anden side før du har afklaret forholdet med forhandleren.

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2008 kl. 10:17

Forhandleren har jo reelt mistet noget, da det må antages, at der er gået tid til på salget af din bil... Han har måske brugt flere timer på at få den forhandling i hus, så hvis han så skal ringe til kunden og skuffe ham, hvordan tror du så, at han har det? Og tror du at det er GOD publictiy for ham, at blive kendt som en, der lover mere end han kan holde?

Nils Præst

Nils Præst
bruger siden
08-08-2003

26-05-2008 kl. 10:35

Hvis du ikke har skrevet et forbehold ind i slutsedlen, så hænger du på den Opel. Bare trist.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

27-05-2008 kl. 09:51

Hæv købet, hvis det havde været omvendt havde han gjort det samme mod dig. Han kommer til at burge mange penge på at få dækket realtivt få omkostninger - det er tvivlsomt at han gider det. Han bruger kun sin trusler til forhandling, og selvfølgelig er bilen ikke solgt videre!

Profil slettet

Profil slettet

29-05-2008 kl. 09:43

Hvor er det flot at nogle herinde opfordrer til bedrag. Det er sikkert de samme som syntes at leveringsomkostninger er snyd og at alle bilforhandlere er nogle slemme drenge......

Men det viser jo bare hvordan den "uskyldige" forbruger kan være..... tsk tsk....