Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hej alle 306 XS 2.0 ejere

Profil slettet

Profil slettet

30-07-2009 kl. 14:29

Ang. 1998 Peugeot 306 2,0 XS st.car 5d En lille historie: Jeg købte en Peugeot 306 fra 1998, og den kørte super da jeg prøvekørte den. Da jeg skulle hente den, gik den fint til den havde kørt 100 km. Der begyndte den at hakke, og den ville ikke tage gas, kun efter nogle sekunder, så kom den i et ordentlig ryk. Jeg skrev herinde omkring problemet, og fik en del forslag. Jeg skiftede følgende: Tændingsbro, tændrør, mapsensor og motoren fik en injectioncleaner. Det hjalp ikke, så jeg ringede til forhandleren, og han ville kigge på den, men inden jeg skulle så langt, fandt jeg ud af at der var for meget olie på. Jeg tømte over en halv liter af, og bilen kørte som en drøm. Men nu 1 mdr. efter er problemet kommet igen. Den starter fint, men vil ikke rigtig tage gas når jeg giver gas. Den er ujævn i tomgang indimellem, men andre gange ok. Den er i sjældne tilfælde næsten ok kørende, men tit hakker den ved jævn kørsel, og prutter lidt, og efter lidt tid kører den ok igen indtil næste gang. Så har I nogle idder. Det er måske en tilfældighed det med olien???

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Uffe Sjøgren

Uffe Sjøgren
bruger siden
26-07-2007

31-07-2009 kl. 08:05

Har du prøvet med et nyt luftfilter ?

Profil slettet

Profil slettet

13-08-2009 kl. 20:16

Det var ledningen til Lambdasonden der havde en løs forbindelsen.
Men tak for ideen, jeg skiftede det også. Tak for hjælpen