Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Har lige købt C5 og har lige et par spm.

Preben Pedersen

Preben Pedersen
bruger siden
03-05-2008

06-07-2008 kl. 07:55

Ang. 2005 Citroën C5 1,6 HDi Elegance 5d Min C5 er en 1,6 hdi diesel elegance model fra 2005. Jeg har ikke haft den i mere end ca. 3 uger og umiddelbart er det en meget behaglig bil at køre i, men.... Når vi har kørt en længere tur i den og så parkerer den så står køler blæseren og kører i næsten 5 minutter efter bilen er slukket. Er det normalt?? temperatur måleren er ca. lige i midten og dermed er motoren ikke umiddelbart ret varm. Dernæst har jeg observeret flere pærer der har været sprunget. baglygte pærer samt nummerplade belysning. Måske det er pga. bilen er kommet ud at køre igen efter at have holdt stille. Men i min mgamle mazda sprang pærerne stort set aldrig..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2008 kl. 08:25

franske biler har generelt problemer med strømmen, hvilket standard pærer ikke kan holde til, der er ikke andet at gøre end at skifte pærer og check om de virker jævnligt.

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2008 kl. 08:44

Hej Preben.

Jeg har selv en Picasso med samme motor som gør nøjagtig det samme.
Ingen problemer siger min mekaniker, så det vælger jeg at tro på...
Iøvrigt lækker motor.

Hilsen Ole

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2008 kl. 08:51

Tak for et meget ukvalificeret fra fra Lars 1. Ja det med blæseren er OK, så lad den bare gøre det. "Problemer med strømmen" er rent vrøvl. Da nye biler er fyldt med elektronik har man valgt at hæve spændingen en smule for at kunne mindske kvadratet på de kabler der er trukket. I lande hvor man ikke har kørelys er det ikke et problem, men det mindsker levetiden på pærerne.
Nogle bilmærker har løst det ved at indkalde bilerne og montere modstande før pærerne. Noget andet man kan gøre er at købe Philips Longlife pærer. Held og lykke med den ellers rigtigt gode bil.

Preben Pedersen

Preben Pedersen
bruger siden
03-05-2008

06-07-2008 kl. 10:56

Hej og tak for jeres svar.. Jeg havde godt nok læst lidt om det med strømmen og at det også kunne skyldtes den hydroaktive motor der kræver meget strøm.. Men syntes det med blæseren var det mest mystiske... Har ikke oplevet at en bil skulle køle så længe efter at være slået i stå.. Tænkte om det var en fejl i en føler eller lign..?? men andre har så samme erfaring er der nogen der evt. har en forklaring på hvorfor den skal gøre det?
Jeg er enig med Michael.. Indtil videre er det en rigtig dejlig bil.. Skal en tur til Frankrig i uge 30 og har nok lært den noget bedre at kende efter den tur.. :-)

Sidst rettet: 6/7-08