Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Handle med Car4u, København

Jens Peter Schmidt

Jens Peter Schmidt
bruger siden
06-04-2006

16-10-2010 kl. 19:50

Pas på med ham. Han sælger en bil du er interesseret i til en anden lige foran næsen på dig. Har kørt til Fyn fra Sønderjylland for at se på en bil og for at vise ham hvad jeg havde af brugt. Vi skiltes uden at love hinanden noget og det er også i orden. Men da jeg så 3 dage senere - efter at have snakket med banken - byder et fornuftigt bud på bilen siger min lokale mekaniker - ja så HAR Car4u solgt bilen. Kan godt være at mit bud var til den lave side medn så kunne hna da komme met et nyt forslag. MVH Jens-Peter Schmidt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jens Peter Schmidt

Jens Peter Schmidt
bruger siden
06-04-2006

16-10-2010 kl. 20:47

end i Sønderjylland. Hernede ville sælger med garanti havde kontaktet mig inden han havde solgt bilen til en anden. I Sønderjylland kalder vi det for moral eller anstændighed.

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2010 kl. 21:13

Du ville måske ringe til ham og sige du ikke ville byde ... come on *GG* Sikke et tuderi. Havde du budt i nærheden af prisen på dagen og ikke kommet med en bud i den lave ende 3 dage senere kunne jeg forstå lidt af dit argument.

Men det der ... ved næsten ikke hvad jeg skal sige ... kan du lide hvad du ser, så køb det. Det var der en anden der gjorde. Det er der sg da intet i vejen med. Du kunne jo bare ha´ budt til!

For s.... det må ikke være nemt at være bilforhandler med de krav kunder stiller idag... underligt

Jens Peter Schmidt

Jens Peter Schmidt
bruger siden
06-04-2006

16-10-2010 kl. 21:25

tror da jeg vil til at handle med biler. Der betales jo åbenbar prisen med det samme. Der er jo ingen der ved HVAD jeg har budt eller HVORNÅR jeg har budt på bilen. Mit første bud kom 3 dage efter jeg havde set bilen og EFTER jeg havde undersøgt diverse forhold som er vigtige for mig og som jeg IKKE kunne undersøge FØR jeg havde set bilen. Siger bare handicapindretning.

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2010 kl. 21:30

Ja, det er da selvfølgelig ærgeligt at bilen er solgt inden du når at afgive et, som du selv siger, lavt bud..

Men ærligt talt, hvis i ikke havde lovet hinanden noget da i mødtes, så kan du vel næppe klandre ham for at sælge bilen når nu muligheden bød sig?

Manden skal jo leve af det, og hvis valget stod mellem enten at kunne sælge bilen her og nu, eller muligvis og måske at kunne sælge bilen til dig senere, ja, så ved jeg da også godt hvad jeg valgte!

If you snooze you loose...

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2010 kl. 21:35

Fedt udtryk ... altså 3 dage efter .. du har endda fået en forhandler til at køre fra KBH til Fyn ... og så klager du over at bilen er solgt 3 dage efter du har set den .. bid nu bare til ikke ... Ikke al den ævlen og kævlen .. smut til en forhandler og køb en ny ...

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2010 kl. 21:36

Ja, jo, hvis det forholdte sig sådan at du skulle undersøge diverse forhold før du vidste om du kunne slå til, så kunne du da have aftalt dét med manden?

Det lyder som om at i ikke havde aftalt noget om at han skulle resevere bilen til dig eller lignende, og hvis det er tilfældet, så synes jeg altså ikke at du kan forvente at han holder på bilen indtil du beslutter dig... Specielt ikke når han havde en anden køber på hånden..

Jens Peter Schmidt

Jens Peter Schmidt
bruger siden
06-04-2006

16-10-2010 kl. 21:55

så kunne han jo også have sagt det til mig - eller hva.

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2010 kl. 22:04

.. hvis han ellers havde den pågældende køber på hånden da i mødtes på fyn..

Jeg mener stadig at han har været i sin fulde ret til at sælge bilen, når nu i ikke havde lovet hinanden noget ved jeres møde.

Havde i derimod aftalt at du gerne ville købe bilen, såfremt banken sagde ja, og at du kunne få den handicapindrettet osv., og han så derefter havde solgt bilen til anden side, så kunne jeg følge dit argument..

Som det lyder lige nu, så hænger du en bilforhandler ud for at bryde en ikke-eksisterende aftale, hvilket ærligt talt er en smule tyndt...

Dette indlæg blev 16-10-2010 22:06 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2010 kl. 22:13

Forestil dig følgende:

Du har dit hus til salg. Der kommer et par og kigger på huset, de virker interesseret, men i aftaler intet da de går derfra.

Tre dage senere kommer et nyt par og kigger på huset. De bliver så begejstret for det de ser at de straks indvilger i at købe huset til den annoncerede pris, og kontrakten bliver underskrevet samme dag.

Senere på dagen ringer det første par og byder 200.000,- under den annoncerede pris, Du informerer dem om at huset desværre allerede er solgt til anden side. Parret opretter straks en tråd på et større boligforum hvor de hænger dig ud for dårlig moral og mangel på anstændighed.

Er det rimeligt synes du? Skulle du have ringet til det første par og informeret dem om at du havde en køber på hånden inden du solgte dit hus til det andet par?

Dette indlæg blev 19-10-2010 19:16 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-10-2010 kl. 08:50

Jeg kan kun komme på et ord :-)

TUDEFJÆS

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-10-2010 kl. 17:05

Hvis du havde skrevet under på en forhåndsaftale på bilen, hvor det kun handlede om at du lige skulle have godkendt lånet i banken, så ville du kunne tillade dig at brokke dig.

Men efter som i skilles uden at love hinanden noget, så betyder det "ikke-solgt" for forhandler. Så er det klart at han arbejder videre på at få den solgt til anden side. Og det skete så åbentbart.

Det handler om cool cash og ikke ret meget andet....

Jens Peter Schmidt

Jens Peter Schmidt
bruger siden
06-04-2006

18-10-2010 kl. 17:52

Jeg ved nu ikke rigtig. 12. oktober ser jeg på bilen og den koster da 163.900 kr. Dagen efter står den til 169.900 kr på nettet. 3 dage efter får jeg at vide at den er solgt. Idag 18. oktober ståre den igen på nettet til 169.900 kr

http://car4u.dk/3409.cms?id=859700133

Det må gå godt for car4u når han ikke engang prøver at handle med mig.
Jeg fik et bud på 127.480 kr i bytte - han havde da ikke set min bil.
Efter vores møde på Fyn - sin Ford havde jo også lidt småpskavanker bød jeg 121.500 kr
Nåh men lige meget jeg har handlet et andet sted.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

18-10-2010 kl. 18:46

Ja der er dømt tudekiks, mener de kan købes i Rema1000

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2010 kl. 20:50

Så meget ballade for en blå Ford m/blå indtræk, forstår det ikke helt og slet ikke trådens start - markedet kører efter udbud og efterspørgsel og ikke mindst hvem der ligger pengene først, det er ikke så kompliceret.