Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Grand C4 Picasso Hdi 2.0 E6G
Jens Krarup Stovgaard Martinussen
bruger siden
10-11-2006
27-03-2009 kl. 13:38
Ang. 2007 Citroën Grand C4 Picasso 2,0 HDi 138 VTR+ E6G 5d
Efter en måned med denne bil er jeg nødt til at skrive lidt...!
Jeg valgte den på grund af design, økonomi, komfort rummelighed, og ikke mindst cruiser elementet. Var lidt skeptisk i forhold til de mange nye og spændende løsninger den indeholder, herunder det nye gear, og var da også ude at prøve Opel Zafira, samt den meget populære vW Touran. Sidstnævnte er stadig en dejlig bil, noget mere fast, men bestemt ikke ringe! Zafiraen derimod var en stor skuffelse, med store mængder af knirkende plast, og et gearskifte så upræcist som i min gamle Xsara Picasso, og så stramt som i min første Mazda 626.
Begge biler er utvivlsomt af god kvalitet, Touranen føles som rigtig god kvalitet trods de drøje hug i testen fra Auto Bild, Og Zafiraen ved vi er en rigtig slider. Ikke et ondt ord om det! De mangler bare det unævnelige, uhåndgribelige, som må betegnes som C-faktoren! C-faktoren er et begreb som ikke lader sig forklare entydigt, men som vel bedst kan forklares af det smil man indimellem får om munden, når man triller afsted, eller når man om morgenen genser sin anden store kærlighed efter nattesøvnen. Følelsen af at eje et produkt der trods masseproduktion, kritik, og historisk set spændende periodiske fejl, alligevel virker som noget særligt når man bruger det. Noget som ikke helt er som alt det andet. Her er de tysksindede måske stået helt af, og det er vel også ok! Tyske biler er dejlige, men der er meget langt mellem de spændende og innovative ideer, de særlige, specielle, mærkelige, og måske dårlige nye ideer. Godt der er noget for enhver smag! Jeg elsker min Citroën, tosse tænker nogen, hertil vil jeg bare sige: "Jaime la bonne vie!"
H P
bruger siden
06-01-2004
28-03-2009 kl. 08:16
Hej Jens.
Jeg kunne ikke være mere enig, nu er det heldigvis sådan at det ikke er alle der lytter til "meningsdannerne" du ved, de der kloooge folk som bederevidende fortæller alle os andre hvad der er godt og hvad vi skal køre i.
Nu er det, heldigvis, sådan at Citroen er Danmarks 3. mest solgte personbil, så du er langt fra den eneste "tosse" i Danmark :-)
Biler er ikke kun facts, men også følelser, jeg personligt er da FULDSTÆNDIG ligeglad med at hvis jeg kørte Toyota, så ville der være 5% mindre chance for at bilen gå i stykker.
Jeg har det med min bil ligesom jeg har det med min kone, jeg valgte hende ikke fordi hun var "praktisk", hun kan også sagtens være heeelt URIMELIG og strid, men hun får mit hjerte til at banke lidt hurtigere og jeg nyder mit liv sammen med hende.
Som i sikkert nu har gennemskuet, så er jeg den lykkelige ejer af en Citroen (C5) som iøvrigt aldrig har krævet særlig opmærksomhed (modsat min kone) ud over almindelige serviceeftersyn.
Med ønsket om et godt forår til alle.
Jeg kunne ikke være mere enig, nu er det heldigvis sådan at det ikke er alle der lytter til "meningsdannerne" du ved, de der kloooge folk som bederevidende fortæller alle os andre hvad der er godt og hvad vi skal køre i.
Nu er det, heldigvis, sådan at Citroen er Danmarks 3. mest solgte personbil, så du er langt fra den eneste "tosse" i Danmark :-)
Biler er ikke kun facts, men også følelser, jeg personligt er da FULDSTÆNDIG ligeglad med at hvis jeg kørte Toyota, så ville der være 5% mindre chance for at bilen gå i stykker.
Jeg har det med min bil ligesom jeg har det med min kone, jeg valgte hende ikke fordi hun var "praktisk", hun kan også sagtens være heeelt URIMELIG og strid, men hun får mit hjerte til at banke lidt hurtigere og jeg nyder mit liv sammen med hende.
Som i sikkert nu har gennemskuet, så er jeg den lykkelige ejer af en Citroen (C5) som iøvrigt aldrig har krævet særlig opmærksomhed (modsat min kone) ud over almindelige serviceeftersyn.
Med ønsket om et godt forår til alle.
Jens Krarup Stovgaard Martinussen
bruger siden
10-11-2006
05-06-2009 kl. 11:57
Og de er gået godt. Har nydt mange ture med familien i en bil, hvor alle kan befinde sig godt, hvis de 2 af passagerene er børn, og max 5 voksne.
Jeg har netop fået opdateret motor og gearkassestyring, samt fået fjernet en hvislelyd ved højre fordør. På garantien naturligvis, og uden sure miner. Endnu engang stor ros til Ginnerup Automobiler i Horsens. Den megen snak om dårlig service hos Citroën stemmer ikke overens med mine erfaringer. Jeg har givet hende et ekstra olieskift midt mellem intervallet, da jeg tror jeg vil beholde hende i mere end de 2 år jeg plejer. Nu glæder jeg mig bare til at tage hende med sydpå til sommer!
Jeg har netop fået opdateret motor og gearkassestyring, samt fået fjernet en hvislelyd ved højre fordør. På garantien naturligvis, og uden sure miner. Endnu engang stor ros til Ginnerup Automobiler i Horsens. Den megen snak om dårlig service hos Citroën stemmer ikke overens med mine erfaringer. Jeg har givet hende et ekstra olieskift midt mellem intervallet, da jeg tror jeg vil beholde hende i mere end de 2 år jeg plejer. Nu glæder jeg mig bare til at tage hende med sydpå til sommer!