Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

golf tdi&blue motion 1,6 105 & 2,0 110 hvor langt på literen kører du

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 21:03

hej. jeg henvender mig til jer golf ejere. hvad kører din bil pr liter, Da jeg vil gerne købe sådan en bil vil jeg gerne vide om det passer det som skrives.i reklamerne. eller om du har helt andre erfaringer med din bil til hverdag mvh kenn

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

David Mikkelsen

David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006

27-08-2011 kl. 23:40

Hej Kenn

Jeg har haft min Golf 1,6TDI BMT i ca. halvandet år og har kørt godt 37.000km.

Jeg må tilstå, at den i mit tilfælde under ingen omstændigheder kommer i nærheden af det den er opgivet til.

Har f.eks. lige kørt Århus - København, hvor jeg har efter hastighedsgrænserne hele vejen. Jeg kørte tidlige morgen til København og sen aften til Århus uden nogen trafik, se det var konstant fart hele vejen. Her gik den i gennemsnit 18,5 km/l. Omkring 2,5-3 km/l mere end min Touran 2,0 TDI 136HK.

Tit kører jeg så økonomisk jeg kan bare for sportens skyld, men kan kun sjældent hive den over 20km/l.

Jeg har gentagne gange klaget over økonomien når den har været på værksted for service (og et par andre ting...) hver gang har de lyttet pænt og målt på den med computer: Den melder ikke fejl og alt er derfor som det skal være.

På nævnte tur havde jeg en kollega med, som også har en Golf VI, blot med 1,4 TSI 122 HK. Han fortalte, at hvis han kører på samme måde, så kører han næste 17km/l. Det er jo mere end i orden for en benzin'er.

Konklusion i mit tilfælde er, at brændstofsøkonomien er en stor skuffelse!

Er der andre der har samme erfaringer, eller hvad?

FN NF

FN NF
bruger siden
06-01-2004

28-08-2011 kl. 00:48

sorry forstyrer men hvordan opretter man et indlæg?

David Mikkelsen

David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006

28-08-2011 kl. 19:44

Ved at logge ind - eller oprette en profil og så logge ind :-)

En lille update.

Kørte idag fra Århus til Søndervig ved Ringkøbing for at se på sandskulpturer.

Kørte nøjagtigt på hastighedsgrænserne. Kørte på motorvejen fra Herning til Silkeborg på hjemvejen, ellers landevej hele vejen.

Kørte 23,4 km/l i gennemsnit.

Ikke så dårligt - jeg tror, at den har haft godt af den tur på motorvejen. Måske den skal "blæses igennem" en gang imellem...