Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

God brugt bil max. 80.000

Profil slettet

Profil slettet

06-12-2005 kl. 11:23

Du går ikke fejl af en brugt Toyota Corolla (E10 model, 92-97) eller en Carina E. Carina´en (1,6) kan snildt gå 14 - 14,5 ved pæn kørsel, og kvaliteten er helt i top. Giv den en gang Pava, og du har bil i mange år... Du kan også få en nyere Corolla, hvor de samme kriterier gælder =) Held og lykke!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

06-12-2005 kl. 13:43

Se efter en Honda Civic 96-01 som sagtens kan fås inden for budgettet, den opfylder de krav/ønsker du har listet. Modellen er noget af det mest driftsstabile du overhovedet kan få, og med 1,4 og 1,5 motor er de temmelig økonomiske hvis man køre pænt (15-20 km/l er inden for rækkevidde). På sikkerhedssiden klare modellen sig over gennemsnit, og som med Toyota vil den med noget rustbeskyttelse og den vil tjene dig i lang tid. Udvalget af karosseri er til en hver smag, der er 3, 4 og 5 dørs samt stationcar som kun fås med 1,5 liters motor.

ed venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

07-12-2005 kl. 00:07

Hvis vedligeholdelsesomkostninger og driftsikkerhed er et must, vil jeg på det kraftigste fraråde en fransk bil.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

07-12-2005 kl. 14:22

Enig med Kasper S.
Toyota Corolla eller de sidste årgange af Carina. Det kan sagtens nåes inde for de 80k.
Jeg kører selv Carina og driftomkostninger er meget lave. Den skal bare have overholdt sine service, så kører den bare.
Hvis det skal være en bil du skal kunne stole 100% på må det blive en Toyota.

Profil slettet

Profil slettet

07-12-2005 kl. 15:28

Mine forældre solgte deres Carina E i foråret - en 97´er. Det var en 1,6 som nåede at runde 242K i den tid de havde den (fra ny). Eneste deciderede reparation var en ny vandpumpe, som jo egentlig er en sliddel, - ellers var der kun olieskift. Billigere kan det vist ikke blive.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

07-12-2005 kl. 19:46

Det er noget om det nå de ærede debattører Kasper S. og Martin N. antyder at japanerne er de mest driftsstabile, så kan der selvfølgelig være andre årsager til at men ikke kan lide dem. Den Honda Civic 1,4i S sedan jeg hentede som ny 1/8-1997 har efter 165.536 km sin første reparation til gode, og den er synet tre gange uden anmærkninger og uden forudgående gennemgang på værksted. Efter jeg for 13 måneder lagde stilen om til en mere økonomisk har jeg kørt godt 16,2 km/l, den absolutte rekord er godt 19,3 km/l på en tankfuld. Min nabo købte en Civic 1,5 med 100.000 km på tælleren som de nu har kørt ca. 50.000 km i, helt uden problemer. Da de i februar i år målte på forbruget var det over en tankfuld 17,4 km/l, det er så kørsel med 45 km hver vej til det indre Kbh. i den værste myldretid.

Warranty Direct er et engelsk forsikringsselskab som forsikre biler mod reparationer indtil de fylder 12 år eller runder 208.000 km så de ved en del om driftsstabilitet. Deres erfaringer fra mere end 31.000 biler fordelt på ca. 30 mærker og 150 modeller viser at japanerne ligger i front, og deres erfaringer bekræfter det jeg skriver i mit første indlæg om at Civic 96-01 er noget af det mest driftsstabile man kan få.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2006 kl. 14:57

Køb en Skoda Fabia. En helt igennem tysk bil for billige penge. Du kan godt fange en under de 8o kilo..

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2006 kl. 16:25

hej jeg ville nok kigge efter en nissan almera/primera/sonny det er de mest drift sikre biler jeg har haft køre pt selv i MB. 300 diesel men skal 200% sikkert have primera mæste gang om det er benzin eller diesel er et temperament spørsmål. god jagt

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2006 kl. 16:25

Jeg skal bruge en ny brugt bil. Jeg kører ca. 2000 km/md.

Driftssikkerhed, god økonomi, sikkerhed er det er vigtigste.

Jeg er i tvivl om prisniveauet (får man voldsomt meget mere bil for 80.000 kontra fx. 50.000).

Diesel?
Japaner?

Jeg vil sætte pris på hvis der er nogen der vil komme med et par retningslinier eller forslag til modeller/mærker.

På forhånd tak.