Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
god bil for pengene
Profil slettet
27-09-2008 kl. 20:24
Ang. 2008 Kia Picanto 1,1 Exclusive 5d
har prøvet alle små billig biler på markedet inden jeg købte kia picanto, og må sige at det var den bil der lige med samme da jeg kørte de første 100 m. der tiltalte mig mest. den har en meget trækvillig motor sammenlignet med f.eks. toyota aygo , og selvom interiør er plast er det lækkert udført og der er god plads , man føler at man sidder i en meget større bil en den i virkeligheden er. Den kører 20 km/l ved morfar kørsel, får den gas og kører f.eks. 150 km/t kører den ca.15 km/l og det må siges at være fint.
absolut en bil der er alle pengene værd.
bilen er opgivet til max 154 km/t har haft den oppe på 167 km/t og den virkede ikke engang voldsomt belastet, ingen rystelser i rattet eller noget andet, og kun 4700 omdr./m.
sædevarme, spejle m/varme og blinklys, tågelygter for og bag, anlæg m/usb. tilslutning og 6 højtalere (4 højtalere 2 diskanter) og andet er ikke til at undvære når man køber en ny bil så lad være med at spare de 25000 ekstra det koster man bliver glad for det, også når man skal sælge den. biler med meget udstyr er nemmere at komme af med.
Profil slettet
28-09-2008 kl. 07:51
Hej Rune.
Det er godt at du er glad for din Kia Picanto. Jeg må sige at ud fra det felt vi stillede op da vi købte bil sidste år :
*Kia Picanto
*Ford Ka
*Toyota Aygo
*Fiat Grande Punto
*Mitsubishi Colt
*Renault Clio
*Suzuki Swift
da røj Picanto`en ind på sidstepladsen - især for mangel på plads på førersædet. Med "blot" 1,85m sidder man ikke nær så godt som i ex. Aygo og Punto.
Brændstoføkonomi`en er -iflg. FDM`s gruppetest - meget ringe i praksis i forhold til bilen`s vægt, men ellers virker bilen da fornuftig bygget i forhold til prisen.
Vi valgte Grande Punto`en (nok lidt en tilfældighed da forhandleren ville give bedste pris for den gamle i indbytning) men vi har ikke fortrudt valget !!!!!
Sidst rettet: 28/9-08
Det er godt at du er glad for din Kia Picanto. Jeg må sige at ud fra det felt vi stillede op da vi købte bil sidste år :
*Kia Picanto
*Ford Ka
*Toyota Aygo
*Fiat Grande Punto
*Mitsubishi Colt
*Renault Clio
*Suzuki Swift
da røj Picanto`en ind på sidstepladsen - især for mangel på plads på førersædet. Med "blot" 1,85m sidder man ikke nær så godt som i ex. Aygo og Punto.
Brændstoføkonomi`en er -iflg. FDM`s gruppetest - meget ringe i praksis i forhold til bilen`s vægt, men ellers virker bilen da fornuftig bygget i forhold til prisen.
Vi valgte Grande Punto`en (nok lidt en tilfældighed da forhandleren ville give bedste pris for den gamle i indbytning) men vi har ikke fortrudt valget !!!!!
Sidst rettet: 28/9-08
Profil slettet
03-10-2008 kl. 11:54
Davs.Kan kun give dig ret.Har selv købt en med alt i udstyr, og den er fra feb 2008,har kørt godt 13000km uden problemer.Har haft den oppe på 21,4pr liter ved Morfar kørsel.Jeg er 190cm og sidder alligevel godt i den. Og ja.Føler ik at det er en lille bil,som feks.Suzuki Alto. Jeg gav min en undervognsbeh fra start,da de jo nok ruster mere end andre,Købte den Fresh Gule farve. Eneste minus,Ingen reservehjul.men det har jeg fået købt.Et normal størrelse. Held og lykke med din fremover.Hilsen Jens-P