Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Galaxy venstre baghjul
Profil slettet
15-11-2010 kl. 07:13
Rattet ryster en anelse fra side til side ved kørsel.
Tror at fejlen ligger ved venstre baghjul, hvor hjulet ikke kan drejes frit rundt uden vægtbelastning.
Kan det være rigtigt ?? og hvorfor drejer hjulet ikke frit. Skyldes det at bremser ikke virker ordenligt eller at kuglelejret er gået ?
Profil slettet
15-11-2010 kl. 19:40
1. Det er egenligt ikke fordi, at rattet ryster. Det føles mere somom, at ratter drejer nogle mm lidt til hhv. den ene og anden side. Jeg har ikke skiftet dæk.
Jeg kan godt dreje det rundt, når bilen er løftet, men det er sejt. Kan ikke dreje af sig selv. Så kunne det vel godt være bremsen.
Kan desuden huske at jeg engang har haft et tyndt slidt dæk på baghjulet, hvilket gav rystelser i hele bilen. Derfor troede jeg at det hang sammen.
Men kunne bevægelserne i rattet, så ikke skyldes, at bremsen hænger og derfor med jævne mellemrum trækker bilen mere i den ene retning ??
Jeg kan godt dreje det rundt, når bilen er løftet, men det er sejt. Kan ikke dreje af sig selv. Så kunne det vel godt være bremsen.
Kan desuden huske at jeg engang har haft et tyndt slidt dæk på baghjulet, hvilket gav rystelser i hele bilen. Derfor troede jeg at det hang sammen.
Men kunne bevægelserne i rattet, så ikke skyldes, at bremsen hænger og derfor med jævne mellemrum trækker bilen mere i den ene retning ??
Dette indlæg blev 15-11-2010 19:41 redigeret af dets forfatter.