Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Fupfirma fra England.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
19-05-2011 kl. 08:58
Har en kammerat som har oplevet at hans nyerhvervede Passat fra 2007 er blevet solgt af en englænder, der ringer en mand som gør krav på hans bil og hævder at han har købt den, det kan min kammerat ikke forstå og spørger om han kan bevise det er den samme bil da min ven lige har købt bilen af et dansk firma, det kan han for nummerpladen passer med den bil som sælgeren der er flyttet fra Danmark til England har til salg og man kan se nummerpladen på billedet, min kammerat henvender sig til værkstedet hvor han har købt bilen og forklarer sagen, de finder ud af at den salgsannonce der bliver brugt af den engelske sælger er den samme som værkstedet har sat på deres hjemmeside, værkstedet går videre med sagen og min kammerat bliver lovet nye nummerplader hvis han får brug for det ..... efterfølgende er der to danskere mere der ringer på bilen fordi den er utrolig billig og siger de har købt den .....
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
19-05-2011 kl. 10:15
De er kreative de fuskere. Men din kammerat tager det bare helt roligt, der er selvfølgelig ikke noget at komme efter for de danskere der ringer til ham.
Kasper F
bruger siden
04-06-2009
24-05-2011 kl. 10:32
Hej Gert,
Dette er én måde at svindle på - den pågældende svindler har lavet en kopi af en eksisterende annonce (billeder, o.lign. er kopieret) for på denne måde at virke troværdig overfor potentielle købere.
Proceduren er den samme som vi beskriver her: http://www.bilbasen.dk/nyheder/ViewGuides.aspx?GuideCategoryID=24
Såfremt din ven ikke har noget med den pågældende svindler at gøre (hvilket jeg ikke formoder!) kan han være rolig - svindleren har ikke ejet og ejer ikke bilen, hvorfor han heller ikke vil kunne sælge den.
Har du, eller andre, yderligere spørgsmål eller på anden vis brug for support vedr. brugen af BilBasen kontakter I os naturligvis bare igen.
I kan blot skrive til info@bilbasen.dk.
Mvh Kasper, BilBasen Support
Dette er én måde at svindle på - den pågældende svindler har lavet en kopi af en eksisterende annonce (billeder, o.lign. er kopieret) for på denne måde at virke troværdig overfor potentielle købere.
Proceduren er den samme som vi beskriver her: http://www.bilbasen.dk/nyheder/ViewGuides.aspx?GuideCategoryID=24
Såfremt din ven ikke har noget med den pågældende svindler at gøre (hvilket jeg ikke formoder!) kan han være rolig - svindleren har ikke ejet og ejer ikke bilen, hvorfor han heller ikke vil kunne sælge den.
Har du, eller andre, yderligere spørgsmål eller på anden vis brug for support vedr. brugen af BilBasen kontakter I os naturligvis bare igen.
I kan blot skrive til info@bilbasen.dk.
Mvh Kasper, BilBasen Support