Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fugt i forlygte

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2007 kl. 11:48

Hej Et hurtigt spørgsmål (Tror jeg) Vi har i fredags købt en brugt bil fra 2001 fra en forhandler. Desværre har vi igår opdaget fugt i venstra forlygte/blinklys. Er der nogen der ved: 1) Er det dækket af forhandler garantien på 6mrd. ? 2) Hvis nej til 1, er det så en ny forlygte eller hvordan ligger sådan noget? På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2007 kl. 14:01

Ja det er selvfølgelig ret uheldigt kan jeg godt se. Vi har dog foretaget købet her i fredags, dog ikke derfra nævnte forhandler men fra en i Espergærde.

Men konkret, er det dækket af forhandleres 6mrd. garanti eller hvorledes?

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2007 kl. 21:50

Jeg har ejet en ny Peugeot 406 der pludselig havde fugt i den ene forlygte og på værkstedet sagde de at det ville forsvinde af sig selv inden længe når pæren fik fordampet det og heldige mig, det forsvandt og kom ikke igen. Jeg har også kendskab til at nogle ejere af Toyota Avensis har problemer fugt i forlygter, og her har Toyota "forbudt" værkstederne at skifte forlygter på garantien, da det ikke afhjælper problemet at man sætter en ny forlygte magen til den gamle på.
Forlygten skal selvfølgelig ikke være et akvarie, men et par dråber på indersiden bør forsvinde af sig selv.
Tjeck evt. om et eventuelt dæksel mangler på indersiden, det kan være det er blevet væk ved et pæreskifte på et tidspunkt.

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2007 kl. 09:53

Hej

Jeg tog igår eftermidag kontakt til forhandleren og han virkede til at ville udbedre det uden nogen form for indvendinger. Han foreslog at jeg selv lige kunne prøve og afhjælpe fugten osv.
Men ellers skulle vi bare skrive de ting ned der var og så kunne vi aftale og komme forbi med bilen en dag og så ville det blive lavet på reklamtionen (6mrd.)

Vældig flink mand umiddelbart.

Jeg har så bemærket at fugten der var i både forlygte og blinklys (to forskellige "kamre), der er fugten nu forsvundet fra forlygten men den er stadig til stede ved blinklyset. Men okay, blinklyset udviklet vel heller ikke nær så megen varme som forlygten normalt gør.

Tak for svar... :o)

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2007 kl. 09:54

Hej

Jeg har bemærket at fugten der var i både forlygte og blinklys (to forskellige "kamre), der er fugten nu forsvundet fra forlygten men den er stadig til stede ved blinklyset. Men okay, blinklyset udviklet vel heller ikke nær så megen varme som forlygten normalt gør.

Har dog haft snakket med forhandleren og det lyder ikke til der er nogen problemer hvis det er. Skulle det ikke forsvinde så ville han udbedre det uden problemer.

Tak for svar... :o)