Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Frost i styrtøj !?!?!?
Profil slettet
28-12-2010 kl. 15:40
Jeg har en seat cordoba årg. 95 der "humber" meget på højre forhjul når vi når under ca. 5 minusgrader, føles nærmest som om den er punkteret.
Tror det er styretøjet/stang der fryser, men ved ikke med sikkerhed ?
Bilen står ude året rundt og jeg overvejer om jeg skulle finde et sted den kan stå og tø op natten over.
Gode råd søges ?
Profil slettet
Profil slettet
29-12-2010 kl. 15:57
Håber seriøst ikke at et styretøj kan "fryse" ...
Jeg er lige kommet på nytårsferie i Ungarn og natten til idag var der omkring Thyringen og vist også nede ved München - 21 grader.
Min bil - såmænd en halvgammel Opel Corsa - klarede turen perfekt og brokkede sig ikke undervejs gennem nattens kørsel . Hverken af frost eller af andre skavanker.;-)
Olien i støddæmpere kan selvfølgelig blive lidt stivere på grund af kulden.
En bøsning eller bærekugle kan nok også blive lidt stivere end normalt, men den må s.. ikke hoppe som en punkteret bil uanset temperatur ?!
Mekanikeren må igang med at checke de komponenter der er i ophænget og skifte den trætte del ...
Jeg er lige kommet på nytårsferie i Ungarn og natten til idag var der omkring Thyringen og vist også nede ved München - 21 grader.
Min bil - såmænd en halvgammel Opel Corsa - klarede turen perfekt og brokkede sig ikke undervejs gennem nattens kørsel . Hverken af frost eller af andre skavanker.;-)
Olien i støddæmpere kan selvfølgelig blive lidt stivere på grund af kulden.
En bøsning eller bærekugle kan nok også blive lidt stivere end normalt, men den må s.. ikke hoppe som en punkteret bil uanset temperatur ?!
Mekanikeren må igang med at checke de komponenter der er i ophænget og skifte den trætte del ...
Profil slettet
29-12-2010 kl. 18:04
tak tak for gode råd - håbede lidt det bare var det med den frosne støddæmper men må jo nok se i øjnene at der ér noget der skal skiftes på min gamle spand/bil :)
Godt nytår
Godt nytår