Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Forhandler contra privat

Jesper Hoffmann

Jesper Hoffmann
bruger siden
13-11-2005

20-01-2008 kl. 21:45

Hejsa. Jeg overvejer at købe en nye Passat fra 2006/2007, altså en nyere brugt bil. Mit spørgsmål er: Da der jo stadig er garanti på en så ny bil, bør jeg så have nogen betænkeligheder over at købe bilen af en privat frem for en forhandler? Hvad kan en forhandler-garanti give mig, når der er fabriksgaranti på bilen? Jesper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

21-01-2008 kl. 08:33

Jeg ville vælge en aut. forhandler, bl.a grundet fremtiden, med de opgaver der kan tilstøde. Prisen er iøvrigt også den samme, hvis du forhandler lidt på dette parameter, der er mange Passat´r til salg.
Reklamationsretten er 24 mdr. fra 1. registreringsdato unanset hvor du køber bilen, vær opmærksom på at bilen er serviceret efter foreskrifterne.

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 08:57

Korrekt Peder..
Fabriksgaranti er fra 1. indregistrering.
Reklamationsret er fra leveringsdato uanset bilen alder.

mvh Kim

Jesper Hoffmann

Jesper Hoffmann
bruger siden
13-11-2005

21-01-2008 kl. 09:42

Reklamationsret: Det betyder vel så at jeg kun kan få repararet fejl, som var tilstede på bilen allerede fra starten, imellem det første og andet år efter 1 registrering? Fabriksgaranti.: Garantien gælder kun 1 år fra 1 registrering, og omfatter alle eksisterende og nytilkomne fejl. Dette taler jo så på sin vis klart for at købe hos en forhandler. Hvor lang tids garanti giver en forhandler i så fald?

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 10:57

Drop at købe så ny brugt. Undersøgte selv markedet da jeg købte Passat for nylig. Flådeejerrabat mv. er så stor, så en ca. 1 år gammel model kostede næsten det samme som en ny !