Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Flåderabat Mondeo/Passat
Profil slettet
15-02-2008 kl. 23:11
Jeg har behov for ny bil (kører arbejdsmæssigt på statens km-takster)
Enten Mondeo Titan St. (1,8tdi eller 2,0tdi) - forhandler siger max 35.000kr. i rabat, idet Ford har inført ny prispolitik (kun leasingselskaber olign. kan få 45.000kr.
Passat Variant - i fx. 105hk-D udgaven siger forhandler mellem 28-35.000kr. (comfortline)
Holder den? Og hvad er jeres erfaringer?
Endelig hvis jeg vælger passat med 105hk-D - er den så for lille ? Skulle svare til en 150hk benzin også iflg forhandleren.
Fornuften siger mig at valget skal være passat, idet mondeo historisk taber mest i værdi + at jeg ikke helt stoler på fordforhandlerens udsagn
Jeg har ikke prøvet passaten og Mondeo kører fornuftigt.
Og hvad bør valget være?
Profil slettet
16-02-2008 kl. 17:33
Tak for svar.
Jeg har prøvet avensis - desværre kun "mindre benzinudgave" - hvor jeg ikke kunne vurdere den, da jeg ikke havde trækkraften fra en diesel.
Her fik jeg også "strakstilsagn" om 60.000kr i rabat.
VW-forhandleren nævnte også, i relation til ren handel, at såfremt jeg havde "bil i bytte" ville det betyde manglende rabat på ca. 10.000kr.
Mht. avensis igen, så er jeg jo også bevidst om, at ny model på vej - måske ultimo 2008 - alt andet lige vil betyde tilbageholdenhed og måske ny Toyotapolitik på rabatområdet. Og driftsikkerheden og køreegenskaberne som du nævner er vel nok et faktum i nuværende model.
Jeg har prøvet avensis - desværre kun "mindre benzinudgave" - hvor jeg ikke kunne vurdere den, da jeg ikke havde trækkraften fra en diesel.
Her fik jeg også "strakstilsagn" om 60.000kr i rabat.
VW-forhandleren nævnte også, i relation til ren handel, at såfremt jeg havde "bil i bytte" ville det betyde manglende rabat på ca. 10.000kr.
Mht. avensis igen, så er jeg jo også bevidst om, at ny model på vej - måske ultimo 2008 - alt andet lige vil betyde tilbageholdenhed og måske ny Toyotapolitik på rabatområdet. Og driftsikkerheden og køreegenskaberne som du nævner er vel nok et faktum i nuværende model.