Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Flåderabat Mondeo/Passat

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2008 kl. 23:11

Jeg har behov for ny bil (kører arbejdsmæssigt på statens km-takster) Enten Mondeo Titan St. (1,8tdi eller 2,0tdi) - forhandler siger max 35.000kr. i rabat, idet Ford har inført ny prispolitik (kun leasingselskaber olign. kan få 45.000kr. Passat Variant - i fx. 105hk-D udgaven siger forhandler mellem 28-35.000kr. (comfortline) Holder den? Og hvad er jeres erfaringer? Endelig hvis jeg vælger passat med 105hk-D - er den så for lille ? Skulle svare til en 150hk benzin også iflg forhandleren. Fornuften siger mig at valget skal være passat, idet mondeo historisk taber mest i værdi + at jeg ikke helt stoler på fordforhandlerens udsagn Jeg har ikke prøvet passaten og Mondeo kører fornuftigt. Og hvad bør valget være?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2008 kl. 17:33

Tak for svar.
Jeg har prøvet avensis - desværre kun "mindre benzinudgave" - hvor jeg ikke kunne vurdere den, da jeg ikke havde trækkraften fra en diesel.
Her fik jeg også "strakstilsagn" om 60.000kr i rabat.
VW-forhandleren nævnte også, i relation til ren handel, at såfremt jeg havde "bil i bytte" ville det betyde manglende rabat på ca. 10.000kr.
Mht. avensis igen, så er jeg jo også bevidst om, at ny model på vej - måske ultimo 2008 - alt andet lige vil betyde tilbageholdenhed og måske ny Toyotapolitik på rabatområdet. Og driftsikkerheden og køreegenskaberne som du nævner er vel nok et faktum i nuværende model.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg