Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fjernelse af vinyl makeup

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

02-08-2009 kl. 18:53

Har lige investeret i "ny" vogn, og den har selvfølgelig fået den traditionelle omgang vinyl makeup i forbindelse med klargøring. Er der nogen der ved hvordan man bedst fjerner det? Jeg gider simpelthen ikke fedtes ind i det stads! Mit eget bud var varmt vand - måske med en smule opvaskemiddel i. Skal lige sige at jeg har ikke har fået bilen endnu, så jeg har ikke forsøgt, og kan ikke forsøge mig, med ovenstående. På forhånd tak!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2009 kl. 19:25

Den er "kun" fedtet i ca. 2-3 dage som jeg husker det når jeg har givet min bil en tur.

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2009 kl. 16:30

Det forsvinder helt af sig selv igen i løbet af få dage, så lad bare værre med at bruge tid på at fjerne det.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-08-2009 kl. 08:04

Lad for guds skyld være med at rode med vand på instrumentbordet, du risikerer en masse "spændende" el-problemer hvis der kommer vand ind de forkerte steder.

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

05-08-2009 kl. 21:53

Bliver nok lige nødt til at forklare lidt mere.

Jeg var ude og prøve bilen, for ca. 1 måned siden første gang. Den gang var den blevet klargjort til salg - i øvrigt dejligt at enkelte forhandlere gør det på forhånd, da det giver et bedre førstehåndsindtryk. Så ved jeg godt det kan skjulte lidt her og der, men de helt store ting, kan de jo ikke gøre noget ved.

Nå, men den var altså klargjort, og hermed også smurt ind i vinylmakeup. Det var dog ikke i overflod, ska det siges, men jeg hader det for et godt ord.

Sælger tog på ferie, og da han kom tilbage efter 14 dage, tog jeg ned for at handle. Jeg ville lige kigge på bilen en sidste gang, og lagde mærke til at den stadig var lidt fedtet. Så tænkte jeg, at jeg sikkert selv skal lidt i arbejde, når jeg får den. Jeg har ringet til forhandleren og sagt den ikke skal mere af det. "Det har og bruger slet ikke ikke sådan noget", sagde han. Jeg grinte lidt for mig selv og tænkte: "Det skal nok passe....he he". Han er nu reel nok, men sådan er det jo.

Nå, men tak for svarene.

PS. Det er en Mondeo fra '05, og jeg kan se at de har tendens til at tage det stads ind mellem afdækningen på displayet og displayet på klimaanlægget. Er der nogen der ved om det nogensinde forsvinder?

Profil slettet

Profil slettet

05-08-2009 kl. 22:40

Hejså

jeg har selv haft en mondeo fra 05 og den der ½måne som ligner vand i displayet ved klima forsvinder aldrig... det er ikke vinylmakeup det er simpelthen det lim der er brugt til samlingen, så det må du leve med...min tidlere Fordmekaniker sagde at 80% af Mondeoerne gør det.

Mht. til vinylmakeup så kan jeg anbefale at tøre det af med HÅRDT opvredet klud og vand med opvaskemiddel. Herefter så køb en falske SONAX vinylmakeup/rens - Den skummer når man tører den på med kluden men det bliver superflot bagefter og slet ikke blankt bare flot og lækkert.

Håber du kan bruge det til noget. - Skulle du have andre spørgsmål til bilen så sig til...Du bliver MEGET glad for den.

MVH Rasmus