Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fiat Tipo eller Citróen ZX

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2007 kl. 16:26

Jeg skal have en anden bil og plejer at købe en nysynet bil til ca. 11-14.000 kr. Når den så skal synes igen sælger eller skrotter den. Jeg har før haft en Citróen ZX og været meget tilfreds med den og har ikke haft alt for mange rep. Men nu har kigget på en Fiat Tipo, er der nogen der har erfaring med den? Eller kan nogen anbefale en anden bil. Mit behov er, at jeg skulle lægge sæderne ned og den skal være 5-d.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-12-2007 kl. 16:47

Du skal passe på med Tipo'en, som har utroligt mange elfejl. Det bliver man altså træt af i længden.

ZX er faktisk ret overset, synes jeg.
Det er ikke en dårlig bil, selvom den selvfølgelig ikke er fejlfri.
Jeg tror ikke, at du kan få en meget bedre nysynet bil til max 15.000 kr end en ZX.

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2007 kl. 17:43

Tak for dit svar, så dropper jeg en Fiat Tip. Det er nr. 5 bil jeg skal til at købe, den sidste var en Renault 19, som har været den billigste bil i rep., kun 3000 kr. har jeg brugt i 2 år.
Men jeg kan læse her i Forum, at flere nævner, at man skal holde sig fra franske biler? Er der nogen der også har gode erfaringer med Citróen ZX

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2007 kl. 18:49

i den prisklasse er standen meget vigtigere end mærket. Som du selv skriver var din renault billigst i rep. Det kunne selvfølgelig lige så godt være gået sådan at den var dyrest - det er et lotteri med de gamle biler ;-)

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-12-2007 kl. 13:09

Jeg kan kun give Anders ret.
Du skal ikke se på mærket, men blot finde den velholdte bil, som du synes passer til dig og dit behov.
I denne prisklasse vil det altid være en spil i lotteriet - uanset hvilket logo der står på bilens køler.

Jeg har f.eks. haft en Citroen BX til kr 8.000,-, som kørte fejlfrit til jeg solgte den (læs: ikke godt, men fejlfrit).
Modsat har jeg også haft en Mazda 626, som var i stykker konstant fra jeg fik den til jeg solgte den - et meget dyrt bekendtskab, selvom mange jo siger, at en Mazda aldrig går i stykker.

Profil slettet

Profil slettet

10-12-2007 kl. 12:40

Tak for alle svarene, er lidt forvirret, men prøver, at finde en bil der ser nogenlunde ud, er nysynet og undervognsbehandlet. Når jeg kigger efter Toyota Carina til ca. 14.000, er det kun årgange 88 og 89, jeg synes de har mange år på bagen, så jeg tror jeg går efter en Citróen ZX, den har jeg trods alt gode erfaringer med og den er til at betale sig fra. Har fundet flere m. servo, nysynet, undervognsbehandlet og fra 1992-93 for ca. 15.000,-. Jeg ved godt, at jeg kan være uheldig med den danne gang, men det kan jeg også med en Toyota. Har også kigget lidt på en Opel Astra 1,6, men de er svære at finde med servo til den pris, som jeg gerne vil have (er vandt til det), jeg leder fortsat, men nu skal det også snart være, for nu har jeg været uden bil i over 2 uger.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-12-2007 kl. 14:33

hva med en Nissan Primera jeg ved godt den er et nummer større end Tipo og ZX men den er et glimrende alternativ hvis du vil ha en japansk bil der ikke er en Toyota eller en Mazda en god ting ved Nissan er at den køre med kædetrukket motor så det betyder at der ikke er nogle tandremsskift

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Nissan-Primera-1,6-4d.-Optima_ID197004.htm

men husk at servicebogen skal være fuld (eller næsten fuld) den skal være nysynet den skal være undervognsbehandlet hvis det ikke er oplyst er det noget af det første der skal spørges om og Nissan går efter sigende også længere på literen end de andre japanere

Sidst rettet: 10/12-07

Profil slettet

Profil slettet

10-12-2007 kl. 17:34

Har brug for en 5-dørs, da jeg skulle kunne lægge sæderne ned og have "højden med" ,da jeg tager på udstiling/messer med mine billeder.
Så det er et must

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-12-2007 kl. 21:40

tja Primeraen kan også fåes som 5 dørs (båda "alm" 5 dørs og st car) her en st car

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Nissan-Primera-1,6-5d.-SLX-st.car_ID194996.htm

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2007 kl. 14:11

Nu har jeg brug for hjælp igen, sådan er det, når man er pige og ikke ved så meget om biler igen. Så råd er gode at have ved hånden.
Nu har jeg fået kigget på en Toyota Carina1,6,fra 1990, km 230.000,5-d, servo, nysynet, træk, undervognsbehandlet for 1/2 år siden. pris 15.500.
Jeg også set en Nissan Priamera1,6 fra både 1992og 93 for ca. 15.000, m. servo og uden rust.
Men så er der jo stadig Citróen ZX'en i mine tanker. Vil gerne have råd, hvad mærke er bedst af de tre.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

11-12-2007 kl. 14:19

Hvis Primera'en virkelig er helt uden rust, så vil jeg umiddelbart mene, at den er bedst.
Men nu skriver du jo ikke noget om, hvor langt den har kørt.

Iøvrigt er det vist lige omkring 1993, at Primera fik abs og airbag.
Hvis den har det, er det jo også klart en fordel i fht. Carina'en.

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2007 kl. 15:02

Nissan har kørt 130.000 km, ikke meget, men jeg har først nu set, at det kun er en 4-d, hvor sælgeren har skrevet 5-d.
har Carinaen fra den årgang ingen air og abs?

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2007 kl. 15:16

Jeg overvejer, denne gang, måske at hæve mit budget til en brugt til kr, 20.000,- og håbe den kan holde i 4 år. Vil i stadigværk sige at mærkerne, Toyota Carina, Citróen ZX eller Nissan Primera kan bruges?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

11-12-2007 kl. 16:07

du kan ikke få en Carina med airbag for 20.000 men til en 25-30.000 kan du få alle med ABS og airbag

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

12-12-2007 kl. 12:11

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mitsubishi-Lancer-1,6-GLi-st.car-5d_ID678100450.htm
der er også muligheden der hedder Mitsubishi Lancer som også er en meget overset bil - ligesom Primera og ZX ved egentlig ikke ret meget mere om Lanceren end den (ligesom alle japanske biler) er meget driftsikker der desværre ikke er specielt god plads i sådan en og den ligesom alle andre japanske biler ruster pga dårlig rustbeskyttelse fra fabrikken

Sidst rettet: 12/12-07

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

12-12-2007 kl. 12:58

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mitsubishi-Lancer-1,6-GLi-st.car-5d_ID678100450.htm

hva med en Mitsubishi Lancer den er også meget overset (ligesom Primera og ZX) jeg ved at den er driftsikker som en japser bil nu er at der desværre ikke er så meget plads på bagsæder - ved selvfølgelig ikke om det også er gældende i en st car og jeg ved egentlig heller ikke hvor meget den ruster desværre