Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fiat Punto 1,2 active 2006

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2008 kl. 18:30

Hej med-debatører. Vi har i familien købt en Grande Punto 1,2 active fra 2006 med ca 25000 km på tælleren. Den blev købt i november 2007, og har indtil nu faktisk gået upåklageligt. Der er dog en lille hage, som huset`s frue har brokket sig lidt over ( hun er den daglige bruger af den :) Når hun starter den om morgenen oplever hun flg.: Bilen starter uden problemer - går i 2-5 sekunder hvorefter den atter går ud - herefter starter hun den igen og nu er der ingen problemer. Det er selvfølgelig i den store sammenhæng et meget lille problem ( og set i forhold til hvilke problemer andre beskriver at de kommer ud for med den kære bil ) Men jeg har alligevel spekuleret over hvad det kunne være ???? Er det mon generator og batteri der har for lille kapacitet, og simpelthen ikke har nok effekt til at "holde den igang" i første hug. Først spekulerede jeg på om det har noget med det hydrauliske system at gøre ? Om der skal olie til ventilløfterne før de virker ordentligt ? Jeg har bedt hende om at slukke lyset ( det kan man på Fiat ) og alt det øvrige elektronik (radio, elbagrude ) mens hun starter den, og hun siger at det nogengange hjælper. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tro ?!?! Håber på et kvalificeret svar :) Mvh Per Rasmussen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

15-02-2008 kl. 19:27

afhængig af hvornår bilen er registreret 1. gang er der jo stadig fabriksgaranti på bilen. Kør til et autoriseret værksted, der gerne afhjælper og løser opgaven. Forhandleren du har købt bilen af, kan ikke hjælpe dig, med mindre der er tale om en autoriseret FIAT forhandler. Der er sandsynlig tale om motorstyring.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg