Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fiat Grande Punto 07 Dug på forrude om morgen!!!!

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2007 kl. 11:33

Er der nogen der bøvler med samme problem! Hver mogen kommer vi ud til en bil med Dug på inder siden af ruden. Når der har været frost skal vi sørme osse skrabe is væk på indersiden. Var nede hos fiat idag.! Det kunne de ikke gøre noget ved!!!!!!! Hva sker der lige!!! Hjælp!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

04-12-2007 kl. 12:31

Det kan skyldes at bilen kun kører korte ture og aldrig bliver rigtig varm i kabinen.
Ellers trænger der vand ind i bilen ved dørene eller i motorrummet, hvis det er tilfældet skal Fiat naturligvis reparere den.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-12-2007 kl. 14:37

Hvis du først har fået lidt fugt ind i kabinen, kan det blive svært at slippe af med igen.
F.eks. kan man hurtigt få problemer, hvis man kommer til at slæbe lidt sne med ind i bunden af bilen.

Der er ikke meget andet at sige, end at du skal få bilen tørret ordentligt igennem, men det er jo ikke helt let her i den fugtige vinterkulde.
Evt. kan du sætte en elvarmeblæser ud i bilen, og lukke et vindue let på klem - det burde tage det meste af fugten i løbet af foholdsvis kort tid.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

04-12-2007 kl. 17:23

Jeg kan anbefale dig at få monteret motor kabine varmer med fjernbetjening, det løser dit problem.

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2007 kl. 21:41

Jeg har haft lidt over 23 forskellige biler.. Og har aldrig oplevet så meget vand/dug på forruden.. Og det er lidt sjovt at det kun er foruden og ikke alle ruder.. lidt dug på bag ruden er der osse..
Jeg må lide om man ikke kan få en kabine varmer.. Det er træls når der minus grader udenfor.. så skal jeg skrabe is af inden for! Og det er da total træls og kan ikke være sundt for bilen...

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

05-12-2007 kl. 12:49

Er der aircondition i bilen, hvis der er det, kører du så altid med det tændt ?, det er en god ide i perioder at køre uden, for at få fugt væk fra kanalerne. Jeg har selv været ude for det i en mondeo, godt nok ikke så voldsomt som du beskriver det, her hjalp det at køre uden aircon i en periode.

Profil slettet

Profil slettet

05-12-2007 kl. 20:51

Den har aircon! Men vi bruger det ikke.. Kun når det bliver sommer...
Så det er ikke det!
Fatter ikke at der kan være sådan en tyk hinde på forruden!!!

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

06-12-2007 kl. 15:36

Du har selvfølgelig ret Henrik, men erfaring siger at hvis aircon kører altid så giver det fugt, det er tilrådeligt at køre uden engang imellem.

Mht klima anlæg så er der en brændstof besparelse ved ikke at bruge det om vinteren, mange tror at det ikke bruges da temperaturen er lav, men der bruges energi på at holde beholderen kold, sådan er det ihvertifald på en mondeo.

Om vinteren bruger jeg det kun kortvarig for at fjerne dug.