Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fartkontrol ????

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2003 kl. 16:15

Hej. Jeg er en fyr der normalt kører efter reglerne men fik alligevel en bøde af en fotovogn. Jeg kører 50 km/t gennem byen, foran mig kører en bil med ca.30 km/t og jeg overhaler den så. Da jeg har lært at man skal overhale så hurtigt og u-generende som muligt hvilket jeg gjorde. Op i fart forbi og ned på 50 km/t igen. Jeg blev fotograferet og den anden bil klippet fra i fotoet.. Jeg talte med en betjent v. Aalborg politi om sagen og han sagde at der ikke var en eneste betjent der ville give mig en bøde for denne kørsel. Tværtimod, hvis jeg skulle blive under 50 km/t under overhalingen ville jeg befinde mig i den modsatte kørebane meget længere, end nødvendigt. Og dette er da laaangt farligere end at komme forbi og ind på plads i den rigtige vognbane. Så det med at automatikken er til for færdselssikkerheden (og det at de klipper i billedet) viser mig at det kun er en beregnende pengemaskine. Hilsen en Skadefri (og indtil nu, bødefri) kører gennem 18 år. Gerne en kommentar fra en betjent eller kørelærer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg