Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
fartbøde i Tyskland
Profil slettet
07-07-2003 kl. 17:40
Tak for svarerne. Jeg håber det første svar kommer til at holde stik. Det er korrekt at udlejningsfirmaet har mit visakortnr. Det vigtigste er, at kortet ikke ryger, som det ville have gjort hvis det havde været i Danmark.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
07-07-2003 kl. 19:20
Da der jo er tale om en ret stor overtrædelse af hastigheden på næsten 100%, kan du godt forvente at modtage en bøde med posten.
Tysk politi indhenter normalt ikke f.eks. parkeringsbøder i udlandet, da der her er tale om ret små beløb, men en overskridelse på 100% medfører en bøde i en størrelse, som de nok følger over grænsen.
Udlejningsselskabet har og ikke lov til at hæve bøden på din konto, og du kan heller ikke miste kortet for en forseelse i Tyskland.
Tysk politi indhenter normalt ikke f.eks. parkeringsbøder i udlandet, da der her er tale om ret små beløb, men en overskridelse på 100% medfører en bøde i en størrelse, som de nok følger over grænsen.
Udlejningsselskabet har og ikke lov til at hæve bøden på din konto, og du kan heller ikke miste kortet for en forseelse i Tyskland.
Profil slettet
31-07-2006 kl. 17:41
Har du hørt noget.
Jeg er nemlig havnet i samme situation, blot med 100 i en 50 km/t zone ....
Jeg er nemlig havnet i samme situation, blot med 100 i en 50 km/t zone ....
Profil slettet
01-08-2006 kl. 09:01
kørte ca. 50-60 km/t gennem lille flække. Højste tilladte hastighed 30 km/t. Jeg blev fotograferet. Hvad sker der nu? Gælder dansk lov? Hvad er Tysk lov? Jeg kørte i en tysk udlejningsbil ændre det noget? Ser frem til svar !