Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fart-pilot og brændstofs-økonomi

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2010 kl. 12:08

Vil købe mig en ny lillle diesel - men fart-pilot er ekstraudstyr til 5500,-. Jeg kører mest på motorvej så det ville da være mest komfortabelt - men: 5500,- i et billån bliver til mere - og får jeg egentlig en forbedret brændstofsøkonomi når jeg i forvejen kører fornuftigt (uden fart-pilot)?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2010 kl. 13:44

Hvilken bil køber du ? kunne du ikke overveje en bilmodel hvor fartpilot var standard ? Jeg ved at Skoda har fartpilot som standard og Ford Mondeo har vist også.

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2010 kl. 18:31

Først tak for svar. Det er en hyundai i30 90 hk diesel kampagnemodel. Her er der et godt forhold mellem pris, garanti, de tilbyder billig forsikring og selvfølgelig brændstofs-økonomi.

der er sikkert andre bil-modeller hvor fartpilot er standard - men enten er de dyrere, eller så er garantien mindre - eller mangler noget andet udstyr. Jeg er faldet for i30 og så må jeg tage stilling til om jeg vil ofre fart-pilot - og det skal jo så i givet fald være p.g.a. komforten og ikke primært p.g.a. brændstofsbesparelse.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

11-01-2010 kl. 11:33

Har en Ceed 1,6 crdi SW med fart pilot, jeg kan køre længere på literen uden brug af partpilot..... men brug de ekstra penge over 5 år er det ikke meget du skal betale ekstra i måneden.

Kørslen på såvel landevej som motorvej med fartpilot er en fornøjelse og når der kommer flere fartkontroller så er pengene hurtigt sparret.

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2010 kl. 16:39

Kan du ikke købe den i farven Hvid som koster 0 kr. og så bruge pengene på en fartpilot i stedet for ?

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2010 kl. 21:24

Det bliver nemlig en i hvid og så med fart-pilot.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2010 kl. 20:24

Det synes jeg er fornuftigt, hvid er også modefarve og den ser rigtig fed ud i hvid, især med tonede ruder.