Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

familiebil??

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2006 kl. 11:23

Skal det være ny, brugt eller nyere brugt?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2006 kl. 16:35

Helst ikke ældre end 2000 og ikke over 300000 kr.

jesper fabrin

jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004

17-06-2006 kl. 17:00

Vi har lige selv brugt en masse tid på samme emne. A4, ikke megen benplads på bagsæde, V70 dyr at køre i (benzin,service).Prøv at kigge på Renault Grand Scenic eller Picasso, eller som nævnt Zafira. Specielt godt er de "høje" bagsæder hvor ungerne virkelig kan følge med, samtidig med rigtig gode forsæder med overblik. vi valgte en picasso, men meget varme på de andre 2 forslag. Gå efter nyt m. garanti osv... men det er jo smag og behag. Der er rigtig gode priser på nye pt..
Held og lykke (ps. ved køb af ny, kan forh. ofte give store rabatter på ekstraudstyr v. modregning på byttebil, du sparer afgift på udstyret.

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2006 kl. 18:01

Kan måske opfattes som reklame, men jeg har faktisk en bil der passer til dine krav. Der er tale om en japansk produceret bil fra Juni 2000, det er en St. Car, den har kørt 145.000 km, koster kun 125.000 kr, er blevet serviceret på autoriseret værksted i hele perioden, er i tip-top mekanisk stand, har bl.a fået skiftet tandremmen for nyligt og er nysynet. Motoren er en sand perle, der er støjsvag og yderst kultiveret med en slagvolumen på 2.4 liter og den yder 150 HK og kører i snit 12km/l ifølge fabrikken ved blandet kørsel og i praksis kører den op til 14 km/l på lange ture. Bilen har naturligvis aircon, ABS, airbags, 4x el-ruder, el-spejle med varme (rigtig lækkert om vinteren), veloursæder med varme og midter-armlæn, kopholder, CD/Radio, tag-ræling og en række andre detaljer. Biler er rigtig flot og velholdt, har støjsvag fremfærd, er forsynet med helt nye Bridgestone Touranza ER300 (FDM testvinder 2006) i dimensionen 205/50-17 monteret på 17" Borbet Design BS fælge. Der er desuden næsten nye vinterdæk (oktober 2005) Goodyear Ultragrip 7 (FDM testvinder 2005) i dimensionen 195/65-15 monteret på næsten nye 15" Borbet Design CA. Bilen vil blive leveret absolut nysynet og vil få foretaget sit 150.000 km eftersyn umiddelbart inden levering, således der absolut ikke er nogen udgifter at tænke på i det første lange stykke tid. Skal måske lige nævne at bilen er meget driftssikker med kun 1.5% fejl på en 3 år gammel bil ifølge konsumentverket i Sverige. Til sammenligning har Citroën C5 HDI, Peugeot 406 HDI og VW Golf TDI 8.4% fejl. Ford Mondeo st. car har 12.2 % fejl, Opel Zafira har 29.3% fejl og Renault Laguna st. car 38.5% fejl. Bilen finder du her, den skal ses og prøves! Kopiér nedenstående link ind i din browser og tag et kig:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=946380

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

21-06-2006 kl. 16:12

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg klart vælge en Volvo V70. Man finder ikke andre biler, der på samme måde forener køregenskaber/sikkerhed/plads. Volvo koster ikke mere at servicere end andre biler i samme klasse. Heldigvis går de ikke ret tit i stykker, og skal som følge heraf ikke på værksted ret tit, hvilket bidrager til at holde udgifterne nede.
Hvis du først har prøvet en Volvo V70, er du ikke ret meget i tvivl om, at det er det bedste valg.
Hvis man skulle finde et fornuftigt og sammenligneligt eksempel, ville jeg fremhæve en Saab 9-5 Estate/SportCombi. Den kører også fremragende, men har et lidt mindre bagagerum - til gengæld føles kabinen større end i Volvo V70.... så hvis ikke, det skal være V70, så vælg Saab`en (kåret som verdens sikreste bil i virkelig ulykke af både Folksam og IHIIS).

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2006 kl. 17:39

Hej,
Personligt kører jeg i Berlingo. Hvis man kan se ud over det at det måske ikke verdens mest sporty bil så får man tilgengæld en super praktisk bil! En alm. barnevogn kan i fuldt samlet/oprejst stand sættes ind. Derudover sidder de kære små højt, hvilket i løbet af et års tid betyder de kan side og kigge ud af vinduerne og følge med. Til sidst er der det praktisk ved skydedørerne, man kan stort set parkere alle vejne og stadigvæk komme nemt ind i bilen. Vi har selv været meget glade for vores (har 2 små børn), og den er heller ikke dyr i vedligeholdelse samt kører fint på literen.

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2006 kl. 17:39

Kære familiebils ejere.Jeg søger nogle gode råd til køb af familiebil.Er der plads til en barnevogn i A4 avant?-overvejer også Volvo v70.Jeg er åben overfor det meste.Hvad er jeres erfaringer.Vh. Den kommende far.