Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Erfaringer med Ford Mondeo Trend?
Profil slettet
18-03-2007 kl. 21:05
Hejsa
Vi overvejer at købe en Ford Mondeo Trend 2,5 V6 170 stationcar (fra 2004). Er der nogen, som har erfaring med Ford Mondeo med hensyn til driftsikkerhed, økonomi, køreegenskaber og værditab?
Vi har lige prøvekørt en Mondeo Trend 2,0 og vi syntes, at den havde en smule svært ved at trække i 3. gear...men det er jo også en stor og lidt tung bil.
Hvis der er nogen, som vil anbefale en stationcar, er de velkomne til det....
Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005
18-03-2007 kl. 23:47
Vi har haft en Ford Mondeo Trend 2,5 V6 170 stationcar (fra 2005) og var ganske tilfredse med den. Driftsikkerhed, økonomi, køreegenskaber og værditab var fine.
Vi kørte omkring de 9,5 km/l i gennemsnit.
Vi kørte omkring de 9,5 km/l i gennemsnit.
Profil slettet
19-03-2007 kl. 01:19
Hej Trine.
Jeg har ingen erfaringer med 2.5 V6'eren, men er nødt til at spørge: Hvorfor ikke tage en diesel? Jeg har en 2.0 TDCi GHIA fra 2003. Driftsikkerheden er i top, brændstoføkonomien væsentlig bedre en V6'eren (ca. 16.5 km/ltr i snit), køregenskaber på fuld højde med V6'eren (diesel har dog væsentlig bedre bundtræk, og magter bedre en campingvogn/hestetrailer, hvis det er nødvendigt). Men på dette sidste punkt der omhandler værditab må jeg sige at en diesel holder prisen meget bedre. Prøve at undersøge hvor meget V6'eren har tabt på små 3 år. Nyprisen var i '04 ca. 373 tkr. Og en ting er sikkert. Med de nuværende benzinpriser, så holder den ikke bedre på værdien over de næste år. Men ingen tvivl om at det er en dejlig bil.
Jeg har ingen erfaringer med 2.5 V6'eren, men er nødt til at spørge: Hvorfor ikke tage en diesel? Jeg har en 2.0 TDCi GHIA fra 2003. Driftsikkerheden er i top, brændstoføkonomien væsentlig bedre en V6'eren (ca. 16.5 km/ltr i snit), køregenskaber på fuld højde med V6'eren (diesel har dog væsentlig bedre bundtræk, og magter bedre en campingvogn/hestetrailer, hvis det er nødvendigt). Men på dette sidste punkt der omhandler værditab må jeg sige at en diesel holder prisen meget bedre. Prøve at undersøge hvor meget V6'eren har tabt på små 3 år. Nyprisen var i '04 ca. 373 tkr. Og en ting er sikkert. Med de nuværende benzinpriser, så holder den ikke bedre på værdien over de næste år. Men ingen tvivl om at det er en dejlig bil.