BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaringer med DSG (Nyere årgange)

Jonas Hagen

Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015

01-05-2017 kl. 18:06

Nogle erfaringer med DSG gearkassen? Jeg ved, at der har været kæmpe problemer med dem tidligere, men er det stadigvæk sådan?

På forhånd tak.

Dette indlæg blev 04-05-2017 20:32 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

01-05-2017 kl. 18:18

Der er ikke problemer med dem mere.

Og slet ikke hvis du tager en årgang 2016 og frem og 6 gear-varianten.

Men der er evige debatter her på forum-siden om det.

Og ja når mange taxa og politibiler kører med dem, er det fordi det virker.

Jonas Hagen

Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015

01-05-2017 kl. 18:21

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Der er ikke problemer med dem mere.

Og slet ikke hvis du tager en årgang 2016 og frem og 6 gear-varianten.

Men der er evige debatter her på forum-siden om det.

Og ja når mange taxa og politibiler kører med dem, er det fordi det virker.

Ja okay, det er bare lidt svært at finde rundt i, da der er så mange forskellige svar.

Har nemlig lige været ude og prøve en 2017 Seat LEON FR med DSG gearkassen, og det kører jo som en drøm. Det er virkelig en lækker gearkasse.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

01-05-2017 kl. 18:35

Ja men er det dsg6 eller dsg7 med tørkobling ??

Jonas Hagen

Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015

01-05-2017 kl. 18:37

Det er helt bestemt DSG7.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

01-05-2017 kl. 18:47

Så ville jeg nok være lidt varsom dsg 7 er stadig en meget ny gearkasse omend den køre super har en kollega som køre med det i sin nye Octavia og hun er virkelig glad for det
men de burde ikke holde på samme måde som den godt gennem testede dsg6
af hvad jeg har hørt og læst så holder de sjældent mere ind 120-150k km

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

01-05-2017 kl. 20:42

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Så ville jeg nok være lidt varsom dsg 7 er stadig en meget ny gearkasse omend den køre super har en kollega som køre med det i sin nye Octavia og hun er virkelig glad for det
men de burde ikke holde på samme måde som den godt gennem testede dsg6
af hvad jeg har hørt og læst så holder de sjældent mere ind 120-150k km

Det var gamle dage da Mechatronic enheden gik istykker, de er opdateret i nye modeller fra ca 2014-2016 stykker, så sådan en gearkasse selv 'tørvarianten' holder hele bilens levetid

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

01-05-2017 kl. 21:12

Jamen det lyder jo dejligt 😊

Dennis Weibel

Dennis Weibel
bruger siden
18-01-2017

02-05-2017 kl. 15:48

Lars har du noget på skrift på dette? Test eller lignende?

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

02-05-2017 kl. 16:33

Dennis Weibel

bruger siden
18-01-2017

skrev:
Lars har du noget på skrift på dette? Test eller lignende?

http://vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=1

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

03-05-2017 kl. 19:54

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Det var gamle dage da Mechatronic enheden gik istykker, de er opdateret i nye modeller fra ca 2014-2016 stykker, så sådan en gearkasse selv 'tørvarianten' holder hele bilens levetid

Fordi man alligevel smider bilen væk, når den går istykker, da den er så dyr at reparere?

Fordi bilen alligevel ikke holder så længe?

VAG-biler må have meget kort levetid, når man allerede i 2017 har erfaring med, at gearkassen i en bil fra 2016 holder hele bilens levetid.... ;-)

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

03-05-2017 kl. 21:42

Du gør det altså også nemt for Trollen at udpege dig, KS, når du smider enkelttilfælder ud, som var det et generelt problem.

I mere akademiske kredse ville man nok sige at du ikke ligefrem har skabt noget evidens, ved at påpege et problem ved én bil.

Der bliver solgt rigtig mange biler med DSG7/S-tronic, uden at vi hører ramaskrig i medierne over at de springer i luften fra en side af, så mon ikke folk er fint tilfredse med deres biler?

/Preben

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

03-05-2017 kl. 21:51

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
Du gør det altså også nemt for Trollen at udpege dig, KS, når du smider enkelttilfælder ud, som var det et generelt problem.

I mere akademiske kredse ville man nok sige at du ikke ligefrem har skabt noget evidens, ved at påpege et problem ved én bil.

Der bliver solgt rigtig mange biler med DSG7/S-tronic, uden at vi hører ramaskrig i medierne over at de springer i luften fra en side af, så mon ikke folk er fint tilfredse med deres biler?

/Preben

Hvad fabler du om?

Hvor læser du om "enkelttilfælde"?
Hvor i denne tråd udtaler jeg mig om holdbarheden?

Jeg undrer mig bare over, at man kan udtale sig om, hvorvidt en gearkasse holder "hele bilens levetid" - med udgangspunkt i biler fra efter 2014-2016. De skulle da meget gerne have længere levetid end til idag.

Sagt med andre ord: Ingen ved, om ændringerne har hjulpet og gearkasserne holder "hele bilens levetid" - det er der intet belæg for. Vi ved kun, at der har været problemer tidligere og at der er foretaget en ændring, som måske/måske ikke forbedrer holdbarheden.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

03-05-2017 kl. 22:23

Hvad jeg fabler om?

Du lægger kraftigt op til at der er tale om en bil fra 2016, der allerede i 2017 har problemer - det er hvad jeg vil kalde et tilfælde og ikke en tendens.

Men vi er fuldstændig enige om at der ikke er noget belæg i nogen af retningerne. Men når så stor en koncern som VAG, har haft problemer, så vælger jeg at have tillid (Gud hjælpe mig ;-)) til at de udbedrer de fejl. Jeg tager givetvis fejl, dieselskandalen taget i betragtning, men lad os nu ikke være mere kritiske overfor VW, end hvad de fortjener.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

03-05-2017 kl. 22:44

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
Hvad jeg fabler om?

Du lægger kraftigt op til at der er tale om en bil fra 2016, der allerede i 2017 har problemer - det er hvad jeg vil kalde et tilfælde og ikke en tendens.

Men vi er fuldstændig enige om at der ikke er noget belæg i nogen af retningerne. Men når så stor en koncern som VAG, har haft problemer, så vælger jeg at have tillid (Gud hjælpe mig ;-)) til at de udbedrer de fejl. Jeg tager givetvis fejl, dieselskandalen taget i betragtning, men lad os nu ikke være mere kritiske overfor VW, end hvad de fortjener.

Jeg tror, at du skal læse forfra. Jeg lægger ikke op til noget - og der er på intet tidspunkt tale om nogen konkret bil.

Jo, man kunne godt vælge at have tillid til VAG - hvis det ikke lige var fordi deres liste over fejl, rust og problemer har stået på i så mange år efterhånden, så det kan være svært at tro på, at de har en reel vilje til at sikre en høj kvalitet, men nok nærmere fokuserer på lav fremstillingspris og høj salgspris. Derfor vil jeg se en forbedring før jeg tror på den, og her er 1 år for lidt som erfaringsgrundlag.

Profil slettet

Profil slettet

03-05-2017 kl. 22:50

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Jeg tror, at du skal læse forfra. Jeg lægger ikke op til noget - og der er på intet tidspunkt tale om nogen konkret bil.

Jo, man kunne godt vælge at have tillid til VAG - hvis det ikke lige var fordi deres liste over fejl, rust og problemer har stået på i så mange år efterhånden, så det kan være svært at tro på, at de har en reel vilje til at sikre en høj kvalitet, men nok nærmere fokuserer på lav fremstillingspris og høj salgspris. Derfor vil jeg se en forbedring før jeg tror på den, og her er 1 år for lidt som erfaringsgrundlag.

Rust, fejl og problemer er fra 00erne - men sikkert også der KS lever.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

03-05-2017 kl. 23:31

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
Rust, fejl og problemer er fra 00erne - men sikkert også der KS lever.

Desværre langt fra - problemerne er fortsat, selv om du ikke vil erkende det.

Blot et eksempel: Kædeproblemer frem til 2012
http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse/oversigt-over-bilmodeller-med-taktkaedeproblemer

Touran har rustproblemer (minimum) frem til den nye model i 2015,

DSG er iflg. denne tråd først forbedret i 2014-2016.

Listen kan sagtens fortsættes, men lad os bare konstatere, at problemerne på ingen måde er af ældre dato - og der mangler dokumentation for, at kvaliteten er kommet på plads omsider.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

03-05-2017 kl. 23:53

- og for en god ordens skyld:

Jeg har intet kendskab til omfanget af problemer med DSG - jeg konstaterede alene, at 1-3 års erfaringer er for lidt til at konkludere, at de kan holde bilens levetid.

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2017 kl. 16:29

Må sgu give brugerne ret, KS kommer op at skændes med 3 ud af 4 brugere her på siden, forstår ikke han eller hun ikke indser at der er noget galt med han eller hendes argumentaion og påståelighed eller nærmere viden om biler ?

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

04-05-2017 kl. 18:38

Dejligt at se at bilbasens folk sletter dårlige indlæg.

Jonas Hagen

Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015

04-05-2017 kl. 20:32

Det ser ikke ud til at jeg får meget mere ud af denne tråd.

Bonden .

Bonden .
bruger siden
19-08-2014

04-05-2017 kl. 21:32

Jonas Hagen

bruger siden
25-07-2015

skrev:
Det ser ikke ud til at jeg får meget mere ud af denne tråd.

Hej Jonas
måske kan jeg byde ind med lidt! Kender en vognmand som har kørt små 200000km med sin dsg 7 gearkasse, uden nogle problemer ifølge ham selv. Kigger selv i øjeblikket på en Touran med en dsg gearkasse og tror jeg tør at springe ud i det. Har selv undersøgt snakken om rust og kan ikke finde noget om der skulle være nogle former for rust problemer på modeller fra 2013-.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

04-05-2017 kl. 21:32

Nej, desværre Jonas. Men sådan er det jo desværre, når det handler om ting, der ligger folk meget på sinde.

Mit bud omkring holdbarheden af DSG-gearkassen kan være lige så godt som den næstes. Jeg vælger at have tillid til at VW har udbedret fejlene uden at have noget egentlig belæg for det, men jeg tager måske/måske ikke fejl.

Jeg ville personligt ikke være så bekymret for at købe en VAG-bil med en DSG7 gearkasse :-)

/Preben

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

04-05-2017 kl. 22:03

Emil Knudsen

bruger siden
24-03-2017

skrev:
Må sgu give brugerne ret, KS kommer op at skændes med 3 ud af 4 brugere her på siden, forstår ikke han eller hun ikke indser at der er noget galt med han eller hendes argumentaion og påståelighed eller nærmere viden om biler ?

"brugerne" dvs. en forumtroll og et par VAG-fanboys?

Du skal være meget velkommen til at påpege faktuelle fejl i mine indlæg - det andet er blot mudderkastning uden værdi.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

04-05-2017 kl. 22:11

"mudderkastning uden værdi."

Skrevet af samme person, der lige inden beskylder nogle (jeg antager at du blandt andet omtaler mig) for at være "VAG-fanboys".

Det klinger noget hult...

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

04-05-2017 kl. 22:53

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
"mudderkastning uden værdi."

Skrevet af samme person, der lige inden beskylder nogle (jeg antager at du blandt andet omtaler mig) for at være "VAG-fanboys".

Det klinger noget hult...

Ingen nævnt, ingen glemt - det er op til dig selv, om du føler dig "ramt", men det var nu andre, jeg primært havde i tankerne.

Nej, jeg synes nu ikke, at det klinger "hult" - når man tyer til usandheder og personangreb for at forsvare "sit mærke", er det vist en meget præcis beskrivelse.

William Egeberg

William Egeberg
bruger siden
26-11-2014

06-05-2017 kl. 17:26

Jonas Hagen

bruger siden
25-07-2015

skrev:
Nogle erfaringer med DSG gearkassen? Jeg ved, at der har været kæmpe problemer med dem tidligere, men er det stadigvæk sådan?

På forhånd tak.

Synes de nyere DSG-gear er super gode og fungerer smadder godt, dog er der et lille problem med dem. De kører bilen langt ud i omdrejninger. Normalt vil en automatisk gearkasse køre omkring 2000-3000 omdrejninger, men oplever tit at den bliver kørt helt op i 4000 omdrejninger, hvilket ikke er specielt økonomisk. Ud over denne lille detalje - fungerer DSG super :)

William Egeberg

William Egeberg
bruger siden
26-11-2014

06-05-2017 kl. 17:28

Bonden .

bruger siden
19-08-2014

skrev:
Hej Jonas
måske kan jeg byde ind med lidt! Kender en vognmand som har kørt små 200000km med sin dsg 7 gearkasse, uden nogle problemer ifølge ham selv. Kigger selv i øjeblikket på en Touran med en dsg gearkasse og tror jeg tør at springe ud i det. Har selv undersøgt snakken om rust og kan ikke finde noget om der skulle være nogle former for rust problemer på modeller fra 2013-.

Touran fra 2013 DSG kører jeg og den er smadder god og behaglig med DSG, men som jeg har forklaret tidligere i denne tråd - er den ikke særlig økonomisk. Den bliver ofte trukket op i 4000 omdrejninger :--0

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

06-05-2017 kl. 19:27

Hej William

Er det en benziner eller en diesel, for hvis det er en diesel, lyder det noget voldsomt.

Nu kører jeg selv en del med automatgear, og man kan jo "tvinge" dem til at skifte et gear op ved at lette lidt på foden, mens hvis man træder til, så tager den naturligt også flere omdrejninger. Men hvis den trods letten af fod, stadig ikke skifter op, ville jeg nok søge værksted, for så er der vist noget galt med gearkassen.

/Preben

Morten Schjellerup

Morten Schjellerup
bruger siden
28-01-2006

12-11-2017 kl. 20:19

Jonas Hagen

bruger siden
25-07-2015

skrev:

På forhånd tak.
Hej jonas

Jeg er godt klar over dit indlæg ikke længere er nyt, men derfor synes jeg alligevel jeg vil fortælle dig mine erfaringer med dsg7.

Vi købte i september 16 en Seat Leon 1,8 tsi dsg7 ST FR. Bilen kørte som en drøm da vi prøvede den og godt så den ud. Glæden varede dog kun til den havde rundet 20.000 km. Vi følte at bilen ikke skiftede ordentlig gear, at den ligesom tøvede med at trække når den skulle skifte gear. vi kontaktede Seat, men de kunne ikke finde fejl på den. Vi kørte videre og i sommers blev det for meget for mig, så jeg kontaktede igen Seat. De fandt stadig ingen fejl, men nu havde de dog opdateret gearkassen og grundjusteret koblingen. Det var også som at få en ny bil, men glæden varede kun små 50 km, så begyndte gearkassen at gøre knuder igen. Jeg var en tur mere inde med bilen en måneds tid efter, men fik at vide der ikke var nogen fejl. Jeg kontaktede derfor FDM som anbefalede mig at fange det på video for at bevise det.

Det lykkedes os at filme bilens omdrejningstæller under accelerationen. Den hakker og glider ikke jævnt Desuden stiger omdrejningerne en smule når den skifter gear, det er sjovt nok af en eller anden grund værst i ulige gear??? Hvor om alting er så er fejlen endelig blevet anerkendt, men dog kun blevet dømt til at skulle opdateres på gearkassen igen. Også selvom teknikeren på værkstedet antydede at problemet var koblingen, nøjagtig som for år tilbage hvor det var er kendt problem.

Så helt ærligt. Det der med at fejlene på dsg7 er slut er helt ude i hampen. De har stadig fejl og rent ud sagt så kører vores bil ad h til. Den hakker når under almindelig acceleration, den tøver ved gearskift og ved start fra 0. Jeg er så bitter over at vi har betalt forholdsvis mange penge for en bil som netop skulle være komfortabel og lækker at køre. Den er alt andet og det efter kun 30.000 km!

Til alle som kører med dag7: observer accelerationen om den er jævn og vær opmærksom. Kig på omdrejningstælleren med gearskift. Jeg er kun glad for jeg opdagede det inden udløb af garantien. Det har indtil nu været en kamp at få anderkendt, og desværre siger FDM at værkstederne generelt har 4 gange til at udbedre fejlene. I min verden er det mange, men sådan er det desværre. Vi må håbe den bliver iorden d. når den skal på værksted om en uges tid.

Over and out

Dette indlæg blev 12-11-2017 20:32 redigeret af dets forfatter.

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);