Bilbasen Forum
Erfaringer med DSG (Nyere årgange)

Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015
01-05-2017 kl. 18:06
På forhånd tak.
Dette indlæg blev 04-05-2017 20:32 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet
01-05-2017 kl. 18:18
Og slet ikke hvis du tager en årgang 2016 og frem og 6 gear-varianten.
Men der er evige debatter her på forum-siden om det.
Og ja når mange taxa og politibiler kører med dem, er det fordi det virker.

Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015
01-05-2017 kl. 18:21
Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017
skrev:
Der er ikke problemer med dem mere.
Og slet ikke hvis du tager en årgang 2016 og frem og 6 gear-varianten.
Men der er evige debatter her på forum-siden om det.
Og ja når mange taxa og politibiler kører med dem, er det fordi det virker.
Ja okay, det er bare lidt svært at finde rundt i, da der er så mange forskellige svar.
Har nemlig lige været ude og prøve en 2017 Seat LEON FR med DSG gearkassen, og det kører jo som en drøm. Det er virkelig en lækker gearkasse.

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017
01-05-2017 kl. 18:47
men de burde ikke holde på samme måde som den godt gennem testede dsg6
af hvad jeg har hørt og læst så holder de sjældent mere ind 120-150k km

Profil slettet
01-05-2017 kl. 20:42
Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017
skrev:
Så ville jeg nok være lidt varsom dsg 7 er stadig en meget ny gearkasse omend den køre super har en kollega som køre med det i sin nye Octavia og hun er virkelig glad for det
men de burde ikke holde på samme måde som den godt gennem testede dsg6
af hvad jeg har hørt og læst så holder de sjældent mere ind 120-150k km
Det var gamle dage da Mechatronic enheden gik istykker, de er opdateret i nye modeller fra ca 2014-2016 stykker, så sådan en gearkasse selv 'tørvarianten' holder hele bilens levetid

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

Dennis Weibel
bruger siden
18-01-2017
02-05-2017 kl. 15:48

Profil slettet
02-05-2017 kl. 16:33
Dennis Weibel
bruger siden
18-01-2017
skrev:
Lars har du noget på skrift på dette? Test eller lignende?
http://vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=1

KS !
bruger siden
16-01-2006
03-05-2017 kl. 19:54
Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017
skrev:
Det var gamle dage da Mechatronic enheden gik istykker, de er opdateret i nye modeller fra ca 2014-2016 stykker, så sådan en gearkasse selv 'tørvarianten' holder hele bilens levetid
Fordi man alligevel smider bilen væk, når den går istykker, da den er så dyr at reparere?
Fordi bilen alligevel ikke holder så længe?
VAG-biler må have meget kort levetid, når man allerede i 2017 har erfaring med, at gearkassen i en bil fra 2016 holder hele bilens levetid.... ;-)

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
03-05-2017 kl. 21:42
I mere akademiske kredse ville man nok sige at du ikke ligefrem har skabt noget evidens, ved at påpege et problem ved én bil.
Der bliver solgt rigtig mange biler med DSG7/S-tronic, uden at vi hører ramaskrig i medierne over at de springer i luften fra en side af, så mon ikke folk er fint tilfredse med deres biler?
/Preben

KS !
bruger siden
16-01-2006
03-05-2017 kl. 21:51
Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
skrev:
Du gør det altså også nemt for Trollen at udpege dig, KS, når du smider enkelttilfælder ud, som var det et generelt problem.
I mere akademiske kredse ville man nok sige at du ikke ligefrem har skabt noget evidens, ved at påpege et problem ved én bil.
Der bliver solgt rigtig mange biler med DSG7/S-tronic, uden at vi hører ramaskrig i medierne over at de springer i luften fra en side af, så mon ikke folk er fint tilfredse med deres biler?
/Preben
Hvad fabler du om?
Hvor læser du om "enkelttilfælde"?
Hvor i denne tråd udtaler jeg mig om holdbarheden?
Jeg undrer mig bare over, at man kan udtale sig om, hvorvidt en gearkasse holder "hele bilens levetid" - med udgangspunkt i biler fra efter 2014-2016. De skulle da meget gerne have længere levetid end til idag.
Sagt med andre ord: Ingen ved, om ændringerne har hjulpet og gearkasserne holder "hele bilens levetid" - det er der intet belæg for. Vi ved kun, at der har været problemer tidligere og at der er foretaget en ændring, som måske/måske ikke forbedrer holdbarheden.

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
03-05-2017 kl. 22:23
Du lægger kraftigt op til at der er tale om en bil fra 2016, der allerede i 2017 har problemer - det er hvad jeg vil kalde et tilfælde og ikke en tendens.
Men vi er fuldstændig enige om at der ikke er noget belæg i nogen af retningerne. Men når så stor en koncern som VAG, har haft problemer, så vælger jeg at have tillid (Gud hjælpe mig ;-)) til at de udbedrer de fejl. Jeg tager givetvis fejl, dieselskandalen taget i betragtning, men lad os nu ikke være mere kritiske overfor VW, end hvad de fortjener.

KS !
bruger siden
16-01-2006
03-05-2017 kl. 22:44
Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
skrev:
Hvad jeg fabler om?
Du lægger kraftigt op til at der er tale om en bil fra 2016, der allerede i 2017 har problemer - det er hvad jeg vil kalde et tilfælde og ikke en tendens.
Men vi er fuldstændig enige om at der ikke er noget belæg i nogen af retningerne. Men når så stor en koncern som VAG, har haft problemer, så vælger jeg at have tillid (Gud hjælpe mig ;-)) til at de udbedrer de fejl. Jeg tager givetvis fejl, dieselskandalen taget i betragtning, men lad os nu ikke være mere kritiske overfor VW, end hvad de fortjener.
Jeg tror, at du skal læse forfra. Jeg lægger ikke op til noget - og der er på intet tidspunkt tale om nogen konkret bil.
Jo, man kunne godt vælge at have tillid til VAG - hvis det ikke lige var fordi deres liste over fejl, rust og problemer har stået på i så mange år efterhånden, så det kan være svært at tro på, at de har en reel vilje til at sikre en høj kvalitet, men nok nærmere fokuserer på lav fremstillingspris og høj salgspris. Derfor vil jeg se en forbedring før jeg tror på den, og her er 1 år for lidt som erfaringsgrundlag.

KS !
bruger siden
16-01-2006
03-05-2017 kl. 23:31
Johannes Foss
bruger siden
11-04-2017
skrev:
Rust, fejl og problemer er fra 00erne - men sikkert også der KS lever.
Desværre langt fra - problemerne er fortsat, selv om du ikke vil erkende det.
Blot et eksempel: Kædeproblemer frem til 2012
http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse/oversigt-over-bilmodeller-med-taktkaedeproblemer
Touran har rustproblemer (minimum) frem til den nye model i 2015,
DSG er iflg. denne tråd først forbedret i 2014-2016.
Listen kan sagtens fortsættes, men lad os bare konstatere, at problemerne på ingen måde er af ældre dato - og der mangler dokumentation for, at kvaliteten er kommet på plads omsider.

KS !
bruger siden
16-01-2006
03-05-2017 kl. 23:53
Jeg har intet kendskab til omfanget af problemer med DSG - jeg konstaterede alene, at 1-3 års erfaringer er for lidt til at konkludere, at de kan holde bilens levetid.

Profil slettet
04-05-2017 kl. 16:29

Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015
04-05-2017 kl. 20:32

Bonden .
bruger siden
19-08-2014
04-05-2017 kl. 21:32
Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015
skrev:
Det ser ikke ud til at jeg får meget mere ud af denne tråd.
Hej Jonas
måske kan jeg byde ind med lidt! Kender en vognmand som har kørt små 200000km med sin dsg 7 gearkasse, uden nogle problemer ifølge ham selv. Kigger selv i øjeblikket på en Touran med en dsg gearkasse og tror jeg tør at springe ud i det. Har selv undersøgt snakken om rust og kan ikke finde noget om der skulle være nogle former for rust problemer på modeller fra 2013-.

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
04-05-2017 kl. 21:32
Mit bud omkring holdbarheden af DSG-gearkassen kan være lige så godt som den næstes. Jeg vælger at have tillid til at VW har udbedret fejlene uden at have noget egentlig belæg for det, men jeg tager måske/måske ikke fejl.
Jeg ville personligt ikke være så bekymret for at købe en VAG-bil med en DSG7 gearkasse :-)
/Preben

KS !
bruger siden
16-01-2006
04-05-2017 kl. 22:03
Emil Knudsen
bruger siden
24-03-2017
skrev:
Må sgu give brugerne ret, KS kommer op at skændes med 3 ud af 4 brugere her på siden, forstår ikke han eller hun ikke indser at der er noget galt med han eller hendes argumentaion og påståelighed eller nærmere viden om biler ?
"brugerne" dvs. en forumtroll og et par VAG-fanboys?
Du skal være meget velkommen til at påpege faktuelle fejl i mine indlæg - det andet er blot mudderkastning uden værdi.

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
04-05-2017 kl. 22:11
Skrevet af samme person, der lige inden beskylder nogle (jeg antager at du blandt andet omtaler mig) for at være "VAG-fanboys".
Det klinger noget hult...

KS !
bruger siden
16-01-2006
04-05-2017 kl. 22:53
Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
skrev:
"mudderkastning uden værdi."
Skrevet af samme person, der lige inden beskylder nogle (jeg antager at du blandt andet omtaler mig) for at være "VAG-fanboys".
Det klinger noget hult...
Ingen nævnt, ingen glemt - det er op til dig selv, om du føler dig "ramt", men det var nu andre, jeg primært havde i tankerne.
Nej, jeg synes nu ikke, at det klinger "hult" - når man tyer til usandheder og personangreb for at forsvare "sit mærke", er det vist en meget præcis beskrivelse.

William Egeberg
bruger siden
26-11-2014
06-05-2017 kl. 17:26
Jonas Hagen
bruger siden
25-07-2015
skrev:
Nogle erfaringer med DSG gearkassen? Jeg ved, at der har været kæmpe problemer med dem tidligere, men er det stadigvæk sådan?
På forhånd tak.
Synes de nyere DSG-gear er super gode og fungerer smadder godt, dog er der et lille problem med dem. De kører bilen langt ud i omdrejninger. Normalt vil en automatisk gearkasse køre omkring 2000-3000 omdrejninger, men oplever tit at den bliver kørt helt op i 4000 omdrejninger, hvilket ikke er specielt økonomisk. Ud over denne lille detalje - fungerer DSG super :)

William Egeberg
bruger siden
26-11-2014
06-05-2017 kl. 17:28
Bonden .
bruger siden
19-08-2014
skrev:
Hej Jonas
måske kan jeg byde ind med lidt! Kender en vognmand som har kørt små 200000km med sin dsg 7 gearkasse, uden nogle problemer ifølge ham selv. Kigger selv i øjeblikket på en Touran med en dsg gearkasse og tror jeg tør at springe ud i det. Har selv undersøgt snakken om rust og kan ikke finde noget om der skulle være nogle former for rust problemer på modeller fra 2013-.
Touran fra 2013 DSG kører jeg og den er smadder god og behaglig med DSG, men som jeg har forklaret tidligere i denne tråd - er den ikke særlig økonomisk. Den bliver ofte trukket op i 4000 omdrejninger :--0

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
06-05-2017 kl. 19:27
Er det en benziner eller en diesel, for hvis det er en diesel, lyder det noget voldsomt.
Nu kører jeg selv en del med automatgear, og man kan jo "tvinge" dem til at skifte et gear op ved at lette lidt på foden, mens hvis man træder til, så tager den naturligt også flere omdrejninger. Men hvis den trods letten af fod, stadig ikke skifter op, ville jeg nok søge værksted, for så er der vist noget galt med gearkassen.
/Preben

Morten Schjellerup
bruger siden
28-01-2006
12-11-2017 kl. 20:19
bruger siden
25-07-2015
skrev:
Nogle erfaringer med DSG gearkassen? Jeg ved, at der har været kæmpe problemer med dem tidligere, men er det stadigvæk sådan?
På forhånd tak.
Hej jonas
Jeg er godt klar over dit indlæg ikke længere er nyt, men derfor synes jeg alligevel jeg vil fortælle dig mine erfaringer med dsg7.
Vi købte i september 16 en Seat Leon 1,8 tsi dsg7 ST FR. Bilen kørte som en drøm da vi prøvede den og godt så den ud. Glæden varede dog kun til den havde rundet 20.000 km. Vi følte at bilen ikke skiftede ordentlig gear, at den ligesom tøvede med at trække når den skulle skifte gear. vi kontaktede Seat, men de kunne ikke finde fejl på den. Vi kørte videre og i sommers blev det for meget for mig, så jeg kontaktede igen Seat. De fandt stadig ingen fejl, men nu havde de dog opdateret gearkassen og grundjusteret koblingen. Det var også som at få en ny bil, men glæden varede kun små 50 km, så begyndte gearkassen at gøre knuder igen. Jeg var en tur mere inde med bilen en måneds tid efter, men fik at vide der ikke var nogen fejl. Jeg kontaktede derfor FDM som anbefalede mig at fange det på video for at bevise det.
Det lykkedes os at filme bilens omdrejningstæller under accelerationen. Den hakker og glider ikke jævnt Desuden stiger omdrejningerne en smule når den skifter gear, det er sjovt nok af en eller anden grund værst i ulige gear??? Hvor om alting er så er fejlen endelig blevet anerkendt, men dog kun blevet dømt til at skulle opdateres på gearkassen igen. Også selvom teknikeren på værkstedet antydede at problemet var koblingen, nøjagtig som for år tilbage hvor det var er kendt problem.
Så helt ærligt. Det der med at fejlene på dsg7 er slut er helt ude i hampen. De har stadig fejl og rent ud sagt så kører vores bil ad h til. Den hakker når under almindelig acceleration, den tøver ved gearskift og ved start fra 0. Jeg er så bitter over at vi har betalt forholdsvis mange penge for en bil som netop skulle være komfortabel og lækker at køre. Den er alt andet og det efter kun 30.000 km!
Til alle som kører med dag7: observer accelerationen om den er jævn og vær opmærksom. Kig på omdrejningstælleren med gearskift. Jeg er kun glad for jeg opdagede det inden udløb af garantien. Det har indtil nu været en kamp at få anderkendt, og desværre siger FDM at værkstederne generelt har 4 gange til at udbedre fejlene. I min verden er det mange, men sådan er det desværre. Vi må håbe den bliver iorden d. når den skal på værksted om en uges tid.
Over and out
Dette indlæg blev 12-11-2017 20:32 redigeret af dets forfatter.

Morten KD
bruger siden
05-12-2005
08-12-2017 kl. 10:39
Se evt. denne tråd:
http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621&sid=3be9496c7f337b20c060ece1aeb9e950

Morten Madsen
bruger siden
15-10-2017
09-12-2017 kl. 11:47
Er det fordi man selv har haft en bil med problemer eller fordi man læser om det på nettet?

Aleksander Ibsø
bruger siden
29-03-2015
09-12-2017 kl. 18:51

Morten Madsen
bruger siden
15-10-2017
09-12-2017 kl. 19:29
Aleksander Ibsø
bruger siden
29-03-2015
skrev:
Hvis du ejer en bil med DSG7, så skal du nok sætte omkring 50.000 kr. til side, som kun må bruges til reperation af bilen. Det er med garanti, at du skal skifte koblingen minimum hvert 2. år.
Hvor i alverden har du den info fra? Internettet?

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010
09-12-2017 kl. 20:20
Aleksander Ibsø
bruger siden
29-03-2015
skrev:
Hvis du ejer en bil med DSG7, så skal du nok sætte omkring 50.000 kr. til side, som kun må bruges til reperation af bilen. Det er med garanti, at du skal skifte koblingen minimum hvert 2. år.
Vrøvl. Kom ind i kampen når du konverterer fra sæbekassevogn til rigtig bil.

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-12-2017 kl. 18:09
Mercedes B og E har deres problemer med autogear 7, men køre relativt længe uden problemer. B kan skal have skiftet kobling/Svinghjul efter ca 250 tusind km og E kan komme med konverter......Men en risisko man løber. Mena må bare ikke tro træerne gror ind i himmlen.

Kasper Hansen
bruger siden
23-08-2011
27-02-2018 kl. 18:04
Ved godt at denne tråd er nogle måneder gammel, men jeg tager den lige op igen:
Mange af jer nævner DSG 7 - men er der nogle af jer, der har konkrete erfaringer (ikke bare hørt om) DSG 6?
Hel konkret overvejer jeg at købe en Skoda Octavia fra 2015 med DSG 6. Den har kørt 150.000 km allerede - bør det være grund til bekymring på den korte bane? Jeg har ikke den store lyst til at skulle skifte gearkasse allerede efter en 10-15.000 km... hellere efter 100.000 km! :)

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010
27-02-2018 kl. 19:51

Kasper Hansen
bruger siden
23-08-2011
27-02-2018 kl. 22:08
Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010
skrev:
NO problems. Slå til. Og glem hvis Keld Sørensen lige om lidt anbefaler en semiautomatisk gearkasse fra en tvivlsom fransk leverandør.
Haha :)
Og tak for svar.

J R
bruger siden
13-12-2013
27-02-2018 kl. 22:57
En af mine bekendte er Taxa vognmand. Han har en DSG6, og siger DSG 6 holder fint en vogns tid, altså mindst 250.000 km.
Samtidig siger han en DSG7 oftest skiftes omkring eller før 120-130.000 km.

Jonas Gynther Sørensen
bruger siden
11-02-2004
20-06-2018 kl. 17:30
Jeg har købt en Skoda Octavia 1,6 tdi DSG (7 gears) fra 2015 med 114.000 km på tælleren her for en måneds tid siden. Og jeg elsker stadig at køre i den - automatgear er jo lækkert! Jeg har dog bemærket både den glidende fornemmelse og lidt brummen.
Helt konkret er det i 5. gear og ingen andre.
Hvis jeg accelererer ved brug af at slå fartpiloten til efter igangsætning mærkes det tydeligst. Når jeg når til 5. gear mærker jeg 3 perioder med kortvarrigt brummen/vibration og en enkelt gang hvor den føles som om den filer lidt. Dvs. omdrejningstæller går lige et par mm. op og falder tilbage igen på accelerationens normale fremdrift.
Alle andre gear virker til at fungere og skifte som de skal. Jeg har heller ikke problemer med at holde brændstoføkonomi. Jeg har et snit på 24 km/l efter de første par tusind km kørt i bilen.
Skal jeg være bekymret for om det bliver værre og se at få en snak med værkstedet/forhandleren hurtigst muligt? Jeg har jo stadig garanti... Eller er det bare sådan det er og det bliver ikke værre?
Bilen er købt og jeg er egentlig rigtig glad for den! Men jeg har observeret denne reaktion, så jeg søgte på DSG brummen og gliden og fandt denne tråd.
Venlig Hilsen
Jonas

clark barry
bruger siden
15-06-2018

Karsten Kjærsgaard
bruger siden
28-01-2019
28-01-2019 kl. 14:29
Aleksander Ibsø
bruger siden
29-03-2015
skrev:
Hvis du ejer en bil med DSG7, så skal du nok sætte omkring 50.000 kr. til side, som kun må bruges til reperation af bilen. Det er med garanti, at du skal skifte koblingen minimum hvert 2. år.
Jeg har nu kørt 5 år med DSG7 uden problemer og det er en Octavia i dieseludgaven og den kører og skifter uden du mærker det - helt fantastisk, at man kan påstå, at man med garanti skal skifte koblingen hvert 2 år.
Alle i mit gamle firma kører tusindvis af kilometer uden problemer med DSG7 og min næste bil bliver med GARANTI med DSG7 gear.
Alle i USA og Korea kører med en eller anden form for automatisk gearskift og der bliver også flere og flere danskere, der kan se fordelen og så kører de faktisk længere på literen end almindelig gear.
Så gem de 50.000 til en god ferie i stedet for og kør roligt med DSG 7 gear.

Allan Nielsen
bruger siden
11-01-2019
15-02-2019 kl. 14:10
Skal til at købe en polo TSI 1,4 GT, jeg er mest fan af den med DSG gear. Men læser meget om problemer med den gearkasse. Skal man måske hellere gå efter Manuel gear. Den skal ikke trække campingvogn eller andet😊 Den jeg vil købe har kørt omkring 30,000 km
Dette indlæg blev 15-02-2019 14:12 redigeret af dets forfatter.